Na kłopoty z utrzymaniem diety

dieta

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany
Małe ustępstwa od trzymanej diety zdarzyć się mogą każdemu. Jeden kęs zakazanego hamburgera, garstka czipsów podczas seansu filmowego albo dosłownie okruszek ciasta skubnięty podczas firmowej uroczystości, to jeszcze nie powód do obwieszczania dietetycznej klęski. Ważne, żeby takie podjadanie nie weszło nam w nawyk i nie zrujnowało do reszty efektów długotrwałego wysiłku. Przed nami okres karnawału i kończącego go tłustego czwartku, kiedy to szczególnie trudno będzie nam się trzymać ustalonych reguł żywieniowych. Oto kilka sposobów na kłopoty z utrzymaniem diety.

Spis treści

Artykuł partnera

Zazwyczaj stosując dietę uczymy się dokładnie obliczać kalorie naszego pożywienia i coraz łatwiej jest nam stwierdzić, jaką wartość energetyczną ma konkretny posiłek lub przekąska. Dużą pomocą są również informacje zamieszczone na etykietach produktów. Czasem warto porównać wartość energetyczną naszego ulubionego jogurtu lub napoju z jego wersja light. Nasze zapotrzebowanie na kalorie wiąże się ściśle z trybem życia, jaki prowadzimy oraz naszym wiekiem i płcią. Aby obliczyć dzienne zapotrzebowanie kaloryczne naszego organizmu najlepiej udać się z wizytą do dietetyka. Jeśli jednak zależy nam nam na szybkim wyniku, możemy skorzystać z dostępnych w sieci kalkulatorów podając podstawowe dane, takie jak wiek, płeć i wagę. Znając wartość naszego dziennego zapotrzebowania będziemy bardziej świadomi i gdy zachce nam się czegoś słodkiego, sięgniemy raczej po 100 gram truskawek, które dostarczą nam zaledwie 32 kalorii, niż po stugramową drożdżówkę, której wartość energetyczna wyniesie 371 kalorii. Z drugiej strony dociera do nas fakt, jak trudno jest spalić zbędne kalorie. Zjedzony w tłusty czwartek pączek mający prawie 400 kalorii da się zrównoważyć półgodzinnym biegiem albo pływaniem w szybkim tempie. Tylko wzmożony wysiłek pozwala spalić dostatecznie dużo energii, natomiast spacer lub przejażdżka na rowerze oznacza pozbycie się jedynie 160 kalorii.

Leczniczy post po przejedzeniu

Wielu dietetyków i doradców żywieniowych zaleca obecnie stosowanie leczniczych postów. Nie chodzi tutaj jednak o całkowite zaprzestanie jedzenia, ale o zastosowanie ścisłej diety, na przykład warzywno - owocowej. Taki leczniczy post oznacza zazwyczaj drastyczne ograniczenie przyjmowanych kalorii. Na przykład zamiast zjadać posiłki o wartości 1450 kalorii wyliczonej zgodnie z dziennym zapotrzebowaniem organizmu zjadać należy dziennie jedynie 600 kalorii. Obniżenie wartości kalorycznej pożywienia możliwe jest tylko poprzez rezygnację z pewnych produktów zawierających węglowodany, tłuszcze i cukier. Ulubione białe pieczywo na śniadanie trzeba będzie zamienić na pełnoziarniste, a smażone kotlety z mięsa wieprzowego raczej na duszony drób lub ryby. Nie obędzie się także bez odstawienia słodyczy i słonych przekąsek. Lecznicy post może być dla nas zbawienny po karnawale i to nie tylko z religijnych pobudek. Gdy przesadzimy z ilością pączków w tłusty czwartek lub z przydługą biesiadą ostatkową, warto pokusić się o lecznicy post przez najbliższych kilka tygodni. Nigdy jednak nie powinniśmy stosować drakońskich diet, gdy może to zagrozić naszemu zdrowiu. Dlatego najlepiej przebieg leczniczego postu ustalić z dietetykiem albo lekarzem rodzinnym.

Suplement diety, gdy nie trzymasz diety

Każdy, kto chce się zdrowo odżywać powinien nie tylko pogłębić wiedzę na temat produktów spożywczych, ale również musi dowiedzieć się więcej o funkcjonowaniu ludzkiego organizmu, a zwłaszcza układu pokarmowego. Większość z nas uważa żołądek za organ najważniejszy dla prawidłowej przemiany materii. Tymczasem nie mniej ważna jest rola wątroby, nazywanej największym laboratorium chemicznym ludzkiego ciała, w którym zachodzi synteza substancji potrzebnych nam do życia. Warto odnotować najważniejsze funkcje wątroby:

  • przetwarzanie pożywienia na energię życiową,
  • magazynowanie witamin i składników mineralnych,
  • produkcja żółci niezbędnej do trawienia tłuszczów i wchłaniania składników pokarmowych,
  • oczyszczanie organizmu z toksycznych substancji,
  • termoregulacja, czyli utrzymanie właściwej temperatury ciała.

Już choćby z tych pobieżnych informacji wynika jak ważne jest dbanie o prawidłowe funkcjonowanie wątroby, która na co dzień narażona jest nie tylko na zdrowe ale również na szkodliwe czynniki. Wcale nie ułatwiamy jej zadania w okresach świat i karnawału, kiedy zdarza nam się jeść zbyt dużo lub zbyt tłusto. Warto wtedy pomyśleć o wsparciu pracy wątroby suplementem diety przyczyniającym się do właściwego metabolizmu tłuszczów. Jak stosować tabletki na wątrobę dowiemy się tutaj: tabletki wspomagające pracę wątroby - Hepatil.

 

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Jak często uprawiasz sport?

  codziennie

  3-4 razy w tygodniu

  1-2 razy w tygodniu

  nie uprawiam

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA