Najczęstsze błędy popełniane na siłowni

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Ćwicząc, chcemy aby nasz trening był jak najbardziej efektywny. Chcemy również aby przyniósł nam oczekiwane rezultaty i figurę. Zobacz jakich błędów nie powinnaś popełniać.

Spis treści

Jeśli chcesz mieć efektywny trening i uniknąć kontuzji powinnaś unikać poniższych błędów. 

1. Ćwiczenie z pustym żołądkiem

Jest to najczęściej spotykany błąd. Niestety wiele osób uważa, że jak pójdzie ćwiczyć z pustym żołądkiem to rezultaty będą szybsze, nic bardziej mylnego! Twój organizm potrzebuje energii, dlatego przed każdym treningiem powinno się jeść posiłeg złożony z węglowodanów np. banana.

2. Monotonny trening np. cardio

Trening cardio wpływa korzystnie na nasze serce i figurę. Jednak aby Twój trening był efektywny musisz zmieniać zestawy ćwiczeń aby Twoje mięśnie się nie rozleniwiły a mózg się nie znudził. Wyobraź sobie, że naokrągło robisz tylko brzuszki, może się to znudzić prawda?

Zobacz: Zastój na siłowni? Zwiększ efektywność ćwiczeń bez wydłużania treningu!

3. Tylko jeden rodzaj treningu

Wybierasz tylko jeden rodzaj treningu bo wydaje Ci się, że drugi jest Ci nie potrzebny? Stop! to nie tak, przecież jeśli chcesz schudnąć potrzebny Ci jest zarówno trening aerobowy oraz siłowy. Dzięki aerobom stracisz tłuszcz lecz dzięki ćwiczeniom siłowym Twoje mięśnie się wzmocnią.

4.  Za ciężkie lub za lekkie obciążenie

Jeśli nie wiesz jakie obciążenie jest dla Ciebie optymalne, spytaj trenera w siłowni. Nie ma co targać piętnasto kilogramowych hantli, bo jedyne co Cię może spotkać to naderwanie mięśnia. Pamiętaj, że to ma być przyjemność a nie katorga! Zaczynaj od najlżejszych ciężarów, jeśli podnosisz w serii 20 powtórzeniowej ciężarek bez problemu i skurczy, zwiększ obciążenie. 

5. Waga a siłownia

Często kobiety załamują się po ok 2 tygodniach ćwiczeń, ponieważ uważają, że przytyły i zaprzestają ćwiczeń. Niestety, tak się składa, że mięśnie ważą więcej niż tłuszcz i dlatego kobiety ważą początkowo więcej. Dlatego zalecaną metodą mierzenia efektów jest centymetr. Dzięki niemy będziemy widziały, że chudniemy a to nas jeszcze bardziej zmotywuje do pracy nad sobą.

6. Streching

Jest bardzo ważny przed i po streningu, dzięki niemu nie spotkają Cię skurcze i bóle w mięśniach.

Czytaj: 5 denerwujących zachowań na siłowni, których powinieneś unikać