Nie masz przyrządów do ćwiczeń? Wystarczy książka!

Starszy niż rok
By zadbać o siebie i poświęcić nieco czasu na ćwiczenia fizyczne, nie trzeba wybierać się na siłownię czy na basen. Ćwiczyć można w domu i to bez specjalistycznego sprzętu. Wystarczy… książka.
 

Ćwiczenie dla umysłu i ciała

Mawia się, że książka doskonale ćwiczy umysł. Ale bez przeszkód może ona pełnić także funkcję… przyrządu, dzięki któremu wyćwiczysz swoje mięśnie, dbając zarazem o smukłą oraz zdrową sylwetkę. W trakcie nauki lub pracy zrób sobie kilkuminutową przerwę i poćwiczyć, nie odrywając dłoni od książki.

Książka zamiast hantli

Odrobina ruchu przy biurku podczas pracy lub nauki sprawi, że poczujesz się odprężony i gotowy do dalszego wysiłku intelektualnego. Organizm dotleni się, mięśnie rozciągną i rozluźnią, a ciało otrzyma zastrzyk energii. Pamiętaj, by podczas nauki lub pracy mieć ze sobą, oprócz opasłych tomów, także butelkę wody.

Oto kilka prostych ćwiczeń, które można wykonać na siedząco, przy użyciu książki:

1. Silne uda

Ćwiczenie to służy wzmocnieniu mięśni ud. Polega na podnoszeniu nogi z usadowioną na kolanie książką. Wybierz nieco grubszy tom, by stabilnie utrzymywał się na kolanie.

Unieś nogę, zegnij ją i ułóż książkę na lewym kolanie. Podnieś powoli zgiętą nogę 10 razy. Następnie zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

Ćwiczenie to sprawia, że ćwiczy się nie tylko mięśnie, ale także koncentrację – podczas pierwszych prób książka może osunąć się na podłogę, ale po kilku seriach na pewno będzie stabilnie leżeć na kolanie.

2. Płaski brzuch

W ramach przerwy od pracy bądź nauki warto poćwiczyć mięśnie brzucha. Leżącą w pobliżu książkę średniej grubości umieść między kolanami i zaciśnij nogi. Następnie chwyć dłońmi za boki krzesła, by utrzymać równowagę i unieś nogi w górę. W tym momencie napną się mięśnie brzucha. 20 razy podnieś i opuść nogi, nie wypuszczając książki z pomiędzy kolan.

Czytaj też: Domowy zestaw ćwiczeń na piersi i jędrną pupę

3. Proste plecy

Ćwiczenia pleców są szczególnie polecane osobom, które prowadzą siedzący tryb życia, pracując przy komputerze. Wystarczy chwycić książkę w obie ręce, unieść w górę i zgiąć za głową. Książka powinna przylegać do głowy.

Następnie obracamy się raz w prawą, a raz w lewą stronę. Dzięki temu rozruszamy i wzmocnimy kręgosłup. Ćwiczenie powtarzamy 20 razy. Początkowo ramiona mogą po pewnym czasie delikatnie omdlewać i pobolewać, ale regularnie wykonywanie tego ćwiczenia wzmocni nie tylko kręgosłup, ale także ramiona.

4. Kształtny biust

Książka jest świetnym przyrządem do ćwiczenia biustu. Znany wariant tego ćwiczenia polegający na zaciskaniu dłoni można z powodzeniem uzupełnić o opasły tom encyklopedii lub ulubioną powieść.

By wykonać to ćwiczenie, należy umieścić książkę przed sobą. Ręce powinny być zgięte w łokciach, a dłonie proste, ułożone na obwolucie książki. Ręce trzymamy jak najbliżej klatki piersiowej. Następnie napieramy dłońmi na książkę, napinając mięśnie i rozluźniamy nacisk. Ćwiczenie powtarzamy 20 razy.

Po kilku pierwszych dniach możliwe będzie poczucie lekkiego dyskomfortu w klatce piersiowej, ale z czasem, wraz z regularnymi ćwiczeniami, uczucie to będzie słabło.

Czytaj też: Motywacja do odchudzania. Zobacz, jak odchudzanie zmienia człowieka!

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA