Nie trać cennych minerałów, zadbaj o odpowiednie przechowanie

Starszy niż rok
Warzywa i owoce to najlepsze źródło cennych witamin i minerałów. Niestety, na skutek niewłaściwego przechowywania często tracimy to, co powinno trafić do naszego organizmu. Co robić z owocami i warzywami, których nie jesteśmy w stanie skonsumować natychmiast po zakupie? Niewłaściwie ich przechowywanie pozbawi tego co najcenniejsze, stosując nasze metody, sprawicie, że nawet po kilku dniach będą one w pełni wartościowe i nadal świeże!

Najważniejsze: przechowywanie

Niska temperatura (choć nie zawsze) oraz odpowiednia wilgotność to dwa kluczowe warunki, aby nasze warzywa i owoce mimo przechowywania zachowały świeżość i jędrność. Właściwa regulacja tych parametrów z powodzeniem spowalnia, a nawet zatrzymuje proces rozkładu żywności. Odpowiednia wilgotność zapobiega wysuszeniu oraz więdnięciu, dzięki czemu straty cennych składników nie będą zbyt dotkliwe. 

Zobacz: Domowe sposoby konserwowania żywności

Odpowiednie miejsce i urządzenie chłodnicze

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele modeli lodówek, które mają pojemniki dostosowane do przechowywania różnych gatunków owoców i warzyw, bowiem każdy gatunek preferuje inne warunki przechowywania. Szczególnie polecamy te, które mają zastosowany system hydrofresh, pozwalający regulować wilgotność w poszczególnych szufladach lodówki. Większej wilgotności potrzebują rośliny zielone i sałaty, a mniejszej owoce typu jabłka, gruszki czy jagody. Owoce cytrusowe natomiast nie lubią chłodu i lodówki, dlatego najlepiej przechowywać je w ciepłych i jasnych miejscach, jak np. nasłoneczniony parapet.

Jak kupować?

• Pamiętaj, aby przy zakupie wybierać produkty tylko najwyższej jakości.
• Zwróć uwagę na: jędrność, kolor oraz zapach produktu. Im kolor intensywniejszy, a miąższ bardziej miękki, tym krócej będziemy mogli go przechowywać.
• Nie kupuj produktów niedojrzałych, choć przechowamy je znacznie dłużej, nigdy nie będą miały dobrego smaku!
• Warzywa korzenne typu rzodkiew, marchew, pietruszka przed włożeniem do chłodziarki  pozbaw zielonej naci, która podczas przechowywania „wyciąga” wodę z korzeni.
• Warzywa o silnym aromacie jak cebula czy seler, trzymaj z daleka od produktów absorbujących zapachy.
• Warzywa sezonowe o delikatnym miąższu jak maliny czy truskawki, przechowywane w lodówce szybko tracą jędrność oraz składniki mineralne, staraj się je kupować w porcjach, które można skonsumować od razu.

Pamiętaj, że jesteś tym, co jesz, zatem dbaj o jakość zarówno zakupionych produktów jak i odpowiednie ich przechowywanie.

Poznaj: Najczęstsze przyczyny zatruć pokarmowych

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Jak często pijesz kawę?

  wcale

  raz na kilka dni

  codziennie

  2-3 dziennie

  więcej niż 3 dziennie

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA