Niech Twoje śniadanie da Ci kopa

Co zrobić, żeby Twoje śniadanie było niczym wejście smoka w nowy dzień? Przeczytaj kilka zasad, którymi powinieneś się kierować.

„Jak co dzień rano, bułkę maślaną popijam kawą nad gazety plamą” – o ile element gazety, jeśli ktoś nie potrafi się bez niego obyć, jest ostatecznie do zaakceptowania, o tyle bułka i kawa na każde śniadanie to już duże nadużycie. Wieje nudą, smutkiem i brakiem energii. Trudno sobie wyobrazić, że bohater piosenki w ten sposób zaczyna fajny dzień. A przecież wszystko mogłoby być inaczej, gdyby zastosował się do kilku prostych zasad. Jeśli chcesz wiedzieć, co zrobić, żeby Twoje śniadanie było niczym wejście smoka w nowy dzień, czytaj dalej.

1. Zadbaj o porządną dawkę węglowodanów złożonych

Pamiętaj, że przez ostatni czas godzin Twój organizm nie otrzymał żadnej porcji energii, a śniadanie ma Ci jej dostarczyć na kilka najbliższych godzin. Szczególnie Twój mózg zgłasza w tej chwili spore zapotrzebowanie. Najlepsze paliwo dla niego stanowi glukoza, która jest stopniowo uwalniana z węglowodanów złożonych. Jeśli bowiem dostarczymy samych cukrów prostych, to po chwilowym przypływie energii, zaraz poczujemy się senni. A przecież nie o to w pobudce chodzi. Zaserwujmy sobie zatem otręby żytnie, płatki owsiane, zarodki pszenne, pełnoziarniste pieczywo.

Zobacz: Wakacyjne drugie śniadanie - co wybrać dla siebie i dla dziecka

2. Uzupełnij płyny

Tak jak nic przez sen nie jadłeś, tak też nic nie piłeś. Twój organizm jednak pracował, procesy metaboliczne nie ustawały ani na chwilę. Warto byłoby zatem wszystkie powstałe toksyny usunąć. Woda w tym celu jest niezbędna. Można do niej dodać plasterek cytryny. Zanim zatem sięgniesz po kubek porannej kawy, która działa odwadniająco, może przychylniejszym okiem spójrz na wodę?

Czytaj też: Ekspert dla biegaczy - nawodnienie organizmu

3. Wykorzystuj produkty sezonowe

Niech będzie kolorowo i różnorodnie! Wiosną i latem jest łatwiej, gdyż festiwal smaków, zapachów i barw trwa. Pomidory, ogórki, sałaty, rzodkiewki po prostu wpraszają się na śniadanie. Wystarczy je umyć, pokroić, dodać trochę sera, świeżych ziół, jogurt naturalny i sałatkowa kompozycja śniadaniowa gotowa. Można je zjeść w towarzystwie chleba razowego skropionego oliwą lub wzbogacić ją o otręby. Możliwości jest mnóstwo.

4. Jeśli noc była zimna, rozgrzej się

Pamiętaj, że śniadanie ma Ci pomóc z impetem rozpocząć nowy dzień. Jeśli zatem solidnie w nocy zmarzłeś, to nic tak nie przywróci Cię do życia, jak rozgrzewający posiłek. Tutaj z odsieczą przychodzi niezastąpiona owsianka. Możesz ją przygotować na wodzie, ale nie ma wątpliwości, że ta na mleku będzie pyszniejsza. W zależności od pory roku, dodaj jabłka z cynamonem, orzechy, migdały, owoce z kompotu czy świeże truskawki, poziomki, czereśnie, agrest, czego dusza zapragnie!

5. Przygotuj drugie śniadanie

Nie może być tak, że zjesz śniadanie przed wyjściem z domu, obiad po powrocie z pracy czy po całym dniu zajęć na uczelni, a pomiędzy nimi nic. Pamiętaj, że jedną z zasad prawidłowego odżywiania się jest regularność. Spakuj zatem do torby kanapki, banana, jabłko, jogurt czy sałatkę. Nie zajmuje to dużo czasu, a okaże się błogosławieństwem, gdy nagle dopadnie Cię głód.

Przygotowanie zdrowego, pożywnego i smacznego śniadania nie jest wcale niczym trudnym. Wystarczy odrobina wyobraźni i tyle zmysłu organizacyjnego, ile potrzeba, by zrobić odpowiednie zakupy i nastawić budzik 10 minut wcześniej. Jeśli dotąd omijałeś poranne posiłki szerokim łukiem i nigdy nie miałeś na nie czasu, to efekty zmiany swoich przyzwyczajeń zauważysz bardzo szybko. Spróbuj!

Zobacz: Śniadanie do pracy. 7 smacznych i prostych propozycji

Czytaj też: Jak komponować posiłki latem?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA