Nordic walking – marsz dla zdrowia


 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Nordic walking, czyli marsz z kijami, to doskonałe ćwiczenia na świeżym powietrzu dla osób skarżących się na bóle kręgosłupa, stawów biodrowych, kolanowych i skokowych.

Nordic walking to jedna z popularnych form aktywności ruchowej, która bardzo szybko zadomowiła się w Polsce. Pochodzący z Finlandii marsz ze specjalnie zaprojektowanymi kijami to także bezpieczna forma ruchu – może uprawiać ją każdy bez względu na wiek, poziom sprawności czy porę roku. Nordic walking posiada niemal same zalety. Jedyną wadą może być zakup odpowiednich kijów – dobry, profesjonalny sprzęt kosztuje ok. 120 zł.

Dlaczego warto uprawiać nordic walking

Główną zaletą marszu nordic walking jest poprawa kondycji fizycznej i osiągnięcie wymiernych korzyści zdrowotnych. Nordic walking angażować może aż 90 proc. mięśni, ważna jest jednak odpowiednia technika – dlatego warto na początek pobrać parę lekcji u wykwalifikowanego instruktora.

Marsz z kijami to doskonałe ćwiczenia na świeżym powietrzu dla osób skarżących się na bóle kręgosłupa, stawów biodrowych, kolanowych i skokowych. Podczas marszu aparat ruchu jest odciążany w około 30 proc., dzięki czemu wzmacniane są kręgosłup i mięśnie grzbietu. Nordic walking pomaga też zachować równowagę i stabilność ludziom starszym. Kije dają poczucie bezpieczeństwa szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych i niełatwym terenie. Dzięki badaniom wiemy też, że marsz z kijami pomaga osobom zmagającym się z osteoporoza-superjedzenie-dla-mocnych-kosci,3105459,1.html">osteoporozą – wzmacnia on kości i sprzyja właściwej postawie.

Czytaj: Nordic Walking a odchudzanie

Podczas regularnych spacerów nordic walking płuca przyjmują duże ilości powietrza i transportują więcej tlenu do komórek ciała. Wpływa to na lepszą wentylację pęcherzyków płucnych. Również nasz mózg staje się bardziej aktywny, wzrasta kreatywność, koncentracja i poprawia się zdolność myślenia. Marsz polepsza również ukrwienie i wydajność serca. Dzięki regularnym treningom spada zarówno tętno spoczynkowe, jak i ciśnienie krwi.

Nordic walking pomaga też zrzucić zbędne kilogramy, poprawia samopoczucie i uwalnia od stresu. Jest to ponadto idealna aktywność ruchowa dla ludzi samotnych. Dzięki uczęszczaniu na zajęcia dużo łatwiej nawiązują oni bowiem nowe znajomości.

Fot: www.swietokrzyskie.travel.pl

Przeczytaj także:

 Nordic walking – marsz dla zdrowia

Nordic Walking w ciąży

Powiązane artykuły
  1. Jesienny nordic walking
  2. Jak się chodzi w nordic walking?
  3. Nordic Walking w ciąży
  4. Nordic Walking a odchudzanie
  5. Strój do Nordic Walking
Najczęściej czytane
  1. Wyprawka dla mamy i noworodka. O czym musisz pamiętać?
  2. Oto najzdrowszy miód na świecie! Dlaczego jest aż taki wyjątkowy?
  3. Zapalenie gardła u dziecka – leczenie i objawy
  4. 15 zastosowań imbiru o których nie miałeś pojęcia
  5. Jak prawidłowo zmierzyć długość penisa. Czy centymetry mają znaczenie?

Temat miesiąca: Gardłowa Sprawa, przeziębienie i grypa