Odchudzający fitness dobry po świętach


 
Starszy niż rok
Tkankę tłuszczową można zrzucać na wiele sposobów. Nasz ekspert podpowiada kilka form treningu

Poniżej przedstawiam kilka form treningu  które pozwalają szybciej pozbyć się zbędnych kilogramów. Czytaj: 5 chorób, jakich możesz nabawić się w te święta

Trening spalania tłuszczu (Fat Burning)

Umiarkowana intensywność, łatwe ćwiczenia, tętno ćwiczeń 220 minus wiek. Generalizując, jeśli chcesz schudnąć musisz wykonać jak najwięcej powtórzeń w jak najkrótszym odcinku czasu . Proces spalania tłuszczu rozpoczyna się po 15-20 minutach ćwiczeń, dlatego trening taki trwa około 30 minut. Docelowo rozbudowuje się go aż do 1 godziny.

Przy ustalaniu rutyny treningowej ważne jest odpowiednie dobranie obciążeń, powtórzeń i przerw pomiędzy seriami. Z zasady, ilość powtórzeń ogranicza się do 20 przy czym, ostatnie wykonywane jest z dużą trudnością, a przerwa wyliczana jest spadkiem tętna do 60% naszego maksymalnego (220 minus wiek).

Prawa rządzące fitnesem sa bardzo proste. Chcesz schudnąć, musisz spalić więcej kalorii niż przyswoiłeś. Bardzo pomocnym jest kalkulator kalorii dla produktów, które spożywamy, jak i ćwiczeń przez nas wykonywanych. Jednak trzeba pamiętać o tym, ze ćwicząc możemy zwiększyć masę mięśniowa co może w sposób znaczny spowolnić proces zrzucania kilogramów. Nie powinniśmy się tym przejmować gdyż dodatkowe kilogramy mięśni pozwolą nam spalić więcej kalorii. Odwołam się do analogii silnika. „Im większa pojemność tym więcej paliwa spalamy”

Hi impact aerobic oraz Hi-Lo aerobic 

Hi impact – bardzo intensywna i dynamiczna forma wykonywania ćwiczeń, przeznaczona głownie dla ludzi o bardzo wysokiej sprawności fizycznej. Ćwiczenia te zawierają elementy skoków, podskoków, obrotów przeplatane biegiem w miejscu. Podobnie jak i w Fat Burning, tętno może dochodzić do poziomu maksymalnego. Dodatkowym urozmaiceniem jest muzykia, która wyznacza tempo wykonywania ćwiczeń.

Low impast – mniej intensywna forma ćwiczeń, w której jedna noga musi zawsze pozostawać na podłożu. Proste układy kroków, wykroków, czy też elementów marszu o niskiej intensywności. Tętno podczas ćwiczeń nie przekracza poziomu 70% naszego maksymalnego.

HI-LO - swego rodzaju fuzja obu wyżej wymienionych rutyn. Jedna z najpopularniejszych form aerobiku spotykana we wszystkich klubach fitness. Pozwala, w sposób przyjemny i dostosowany do każdego poziomu, poprawić kondycje i spalić nadmiar kalorii.

Trening obwodowy

Trening obwodowy, znany nam z czasów szkolnych. W zależności od sprawności fizycznej, pozwala spalić od 5 do 20 kalorii w ciągu minuty.

Zestaw 6 do 10 ćwiczeń siłowych, wykonywanych według określonej kolejności, ilości powtórzeń w odpowiednim odcinku czasowym. Ćwiczenia są oddzielone, krótkimi przerwami. Dłuższa przerwa wyznaczona jest pomiędzy kolejnymi rundami. Liczba rund może się wahać od 2 do 3 w zależności od poziomu sprawności. Całość wraz z częścią wstępną (rozgrzewka) i zakończeniową(cool down) powinna zająć nam nie więcej niż 60 minut.

Step

Zestaw ćwiczeń(około 200) głownie ukierunkowany na wzmocnienie mięsni nóg polegający na wstępowaniu i zstępowaniu z platformy (możliwość regulowania poziomu wysokości).Bardzo popularny w Stanach zjednoczonych. Często ma zastosowanie w HI-LO aerobicu. Podobnie jak reszta rutyn treningowych, trwa około 60 minut. Na uwagę zwraca fakt, ze nie jest wskazany dla ludzi z problemami kolan.

fot. metalifepilates/flickr.com

Sprawdź: Powigilijny zestaw czynności dla mężczyzn

Zobacz też: Powigilijny zestaw ćwiczeń dla kobiet