Odmładza, odchudza i daje radość! - sprawdź sama!

Starszy niż rok
Zumba to trening, który pobudza mięśnie, daje energię, rewelacyjne doznania i mobilizuje całe ciało do ruchu.
 



. „Zumba jest dynamiczna, energetyczna i pomyślana w ten sposób, aby każdy mógł ćwiczyć. Przeszkodą nie są ani wiek, ani figura, ani zdolności ruchowe” – mówi trenerka Zumby Angelika Sober (na zdjęciu z prawej).

Wszyscy miłośnicy Zumby jednogłośnie wygłaszają peany na jej cześć. Zumba to nie tylko taniec, ale też świetna zabawa, wspaniali ludzie, doskonała atmosfera na zajęciach, gorąca latynoska muzyka. „Zumba to przede wszystkim doskonała zabawa, uczestnicy nie zdają nawet sobie sprawy, że ćwiczą i po prostu wracają, bo niesamowicie spędzają czas, a po pewnym okresie zaskakują ich rezultaty. Podczas takich zajęć bawimy się, tańczymy, głośno krzyczymy i... tracimy kalorie. W dodatku nie czujemy zmęczenie, jak przy zwykłym treningu. Moi uczestnicy traktują zajęcia jak imprezę, która zbyt szybko mija” – dodaje Angelika Sober. Trenerka poleca ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu po godzinie. Podczas takiego treningu tracimy aż 700 kc.

Czytaj też: Czy taniec może leczyć?

Zalety Zumby:

- świetnie modeluje sylwetkę;
- mobilizuje całe ciało;
- tracimy zbędne kilogramy;
- wzmacnia mięśnie;
- zwiększa siłę;
- doskonale wpływa na dobry humor;
- odstresowuje.

Przebieg zajęć

Zumbę zaczynamy od rozgrzewki, następnie jest taniec, a na koniec stretching (rozciąganie). Rytmy są bardzo energetyczne, latynoskie. Przeznaczona dla kobiet, mężczyzn i dzieci. „Mężczyźni jeszcze trochę krępują się przychodzić na Zumbę, wolą siłownię, ale ostatnio zaobserwowałam, że panów przybywa. To bardzo optymistyczne” – mówi Angelika Sober.

Zobacz: Dlaczego warto robić rozgrzewkę?

Zumba dla każdego

Zumba jest łatwa, zaprojektowana dla wszystkich, bez ograniczeń wiekowych, kondycyjnych lub umiejętnościowych, po prostu każdy może to robić. Prosta kombinacja kroków oraz unikalna formuła Zumby sprawia, że bawisz się już od pierwszych zajęć. Warto wiedzieć, jakie są rodzaje Zumby, aby wybrać odpowiednią dla siebie.

Zumba (basic) – jest formą najbardziej uniwersalną i skierowaną do najszerszej  grupy odbiorców. Opiera się na połączeniu treningu cardio z podstawowymi krokami latynoskich stylów tanecznych i formule świetnej, energetycznej i dynamicznej zabawy.

Zumba Toning – to bardziej zaawansowana forma, skierowana do osób o trochę wyższym stopniu sprawności fizycznej, pragnących skoncentrować się na rzeźbieniu sylwetki, spalaniu większej ilości kalorii oraz treningu wzmacniającym połączonym z typowymi dla Zumby krokami tanecznymi.

Zumba Gold – to program skierowany do osób starszych, a także dla wszystkich, którzy długo nie praktykowali żadnej aktywności fizycznej lub ze względu na problemy z nadwagą, stawami czy kręgosłupem mają ograniczone możliwości treningowe.

Aqua Zumba – stanowi połączenie klasycznej Zumby z ćwiczeniami na basenie. Ze względu na opór wody wszystkie ruchy wymagają zwiększonego nakładu energii, dzięki czemu spala się więcej kalorii, wzmacnia siłę i wytrzymałość mięśni oraz ogólną wydolność organizmu, przy okazji zapewniając sobie relaks i orzeźwienie. Dodatkowo wyjątkowe właściwości wody sprawiają, że jest to trening niezwykle bezpieczny i odpowiedni prawie dla każdego.

Zumba Kids – to zajęcia dla dzieci. Łączą muzykę i ćwiczenie Zumby z elementami gier i zabaw. Zajęcia te promują wśród dzieci zdrowy tryb życia, poprawiają ich metabolizm, sylwetkę, koordynację ruchową, kształtują i rozwijają kreatywność, wyobraźnię, a także pamięć. Dodatkowo dzieci uczą się dyscypliny, pracy w grupie, odpowiedzialności, szacunku, zaufania oraz rozwijają pewność siebie i nawiązują przy okazji nowe kontakty z rówieśnikami.

Zumba Circuit – to oferta Zumby dla osób bardzo aktywnych fizycznie, trening ten pozwala w znacznym stopniu przyśpieszyć metabolizm, spalić dużą ilość kalorii, wzmocnić siłę mięśni, zwiększyć wydolność organizmu przy możliwości równoczesnego cieszenia się formułą zajęć Zumby.

Więcej: Zumba – sport i zabawa w jednym

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: W jakiej postaci najchętniej przyjmujesz suplementy diety?

  Tabletek/kapsułek

  Proszku (do rozpuszczenia)

  Kropli

  Syropu

  Aerozolu

  Nie przyjmuję

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA