Odporność przede wszystkim

Starszy niż rok
Po letnich wojażach spowalniamy nieco, poluzowujemy, a tu za winklem czyha katar, gorączka i kaszel.

Jak im się nie dać?

  • Codziennie pić świeżo wyciskany sok z jabłka i natki pietruszki (połowa pęczka). Nieziemski smak i multum witamin, które szybko stawiają na nogi.
  • Zaparzyć miętę, dodać do niej sok malinowy, nieco soku z cytryny, łyżkę miodu. Przepysznie i zdrowo.
  • Choć jesień oferuje nam na drzewach feerię barw, to nie stroni również od przygaszonych kolorów. Powoli blednące słońce, szarość wieczorów nie wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie. A to nie pomaga na i tak często spadającą w tym sezonie odporność. Warto wygrzebać ze strychu czy przepastnej szafy różnobarwne bibeloty, okryć kolorowym szalem fotel czy kanapę, przynieść do domu soczysto brązowe kasztany. Dodajmy wnętrzu energii!
  • Podnieśmy się z foteli. Dłuższe spacery po okolicy wyjdą nam tylko na dobre. Zaprośmy partnera czy przyjaciółkę i razem dbajmy o odporność.
  • Trzeba więcej śmiechu! Dobra komedia w kinie lub w domowym zaciszu, które na ten czas zamieni się w pałac śmiechu, i radość - to jest to.
  • Uśmiech ćwiczymy również przed lustrem. Minuta uśmiechania się do swojego odbicia z samego rana zapewni lepszy start.
  • Dzień warto zakończyć herbatą z imbirem i cynamonem. Te aromaty na pewno przekonają układy odpornościowe, by stanęły w naszej obronie.
  • Na pewno macie głowę pełną pomysłów, jak nie dać się chłodnej i szarej jesieni. Przygotujcie „Program odpornościowy” – to tylko brzmi poważnie. Spiszcie swoje zamierzenia na kartce i trzymajcie ją ze sobą. Odstraszy wirusy i bakterie ;- ).

Czytaj: Hartowanie ciała. Sposób na odporność zimą

Czytaj też: Co jeść, żeby nie chorować? 10 produktów żywnościowych, które podnoszą odporność

Czytaj ponadto: Jak wzmocnić swoją odporność?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA