Odporność w trzech krokach

Starszy niż rok
Nikt chyba nie lubi częstych infekcji, przeziębień, dlatego tak ważne jest wzmacnianie swojej odporności. Jak to zrobić? Ja skupię się na trzech sposobach, które oczywiście wzajemnie się uzupełniają.

Ważne jest, by codziennie wyjść na dwór i pospacerować. Miejsce nie powinno być przypadkowe, ale najlepszy byłby las lub chociaż park z dala od aglomeracji miejskiej. I nieważne, czy słońce, czy deszcz. Codzienne przebywanie na świeżym powietrzu świetnie zahartuje nasz organizm oraz dotleni. Dla bardziej aktywnych polecam bieganie kilka razy w tygodniu. No i nie zapomnijmy wietrzyć codziennie naszych mieszkań, zwłaszcza przed snem.

Wiele można powiedzieć na ten temat. Ja spróbuję w skrócie. Dla naszej odporności na pewno ważne są warzywa i owoce, najlepiej z upraw ekologicznych lub chociaż od znajomego rolnika, który nie produkuje na wielką skalę i ogranicza używanie środków chemicznych do nawożenia roślin. Myślę, że zasada 5 porcji warzyw i owoców w ciągu dnia świetnie przyczyni się naszemu organizmowi.

Możemy znaleźć wiele suplementów diety wspomagających naszą odporność. Ja szczególnie polecam zawierające kwasy omega 3. Dobry będzie tu choćby tran. Obecnie na rynku mamy już duży wybór tego suplementu i możemy odnaleźć smak, który nam przypadnie do gustu. U mnie w domu akurat jest miętowy. Stosuję go szczególnie w okresie jesienno-zimowym.

Nie są to zbyt skomplikowane sposoby na odporność. Na pewno lepiej jest być zdrowym niż chorym, więc myślę, że warto zrobić coś dla siebie.

Artykuł zakwalifikowany do konkursu: "Twój sposób na odporność". Więcej domowych sposobów na zachowanie odporności znajdziesz na stronie Twój sposób na odporność.

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA