Oszczędź na siłowni, zacznij jeździć na rowerze!

Jazda na rowerze zmusza niemal wszystkie mięśnie do pracy i ma zbawienny wpływ na organizm. Jeśli nie jesteś zwolennikiem rowerowej aktywności, uważaj – za moment możesz zmienić zdanie!

Spis treści

20 minut treningu dziennie

Okazuje się, że jazda na rowerze zmusza do ruchu niemal wszystkie mięśnie. Dodatkowo pozwala spalić nawet do 500 kalorii! A wystarczy 20-30 minut jazdy na rowerze dziennie, by zadbać o swoją kondycję.

Wydolność organizmu

Poprzez jazdę na rowerze można nie tylko dbać o mięśnie nóg, ale również ramion oraz kręgosłupa. Dodatkowo doskonale poprawia wydolność organizmu – zwiększa pojemność płuc, wzmacnia serce oraz zwiększa krążenie krwi w organizmie. Rower to świetny sprzęt dla kogoś, kto nie lubi biegać albo forsować się na siłowni.

Stawy i zły cholesterol

Jazda na rowerze odciąża stawy oraz kości. Dlatego wskazana jest dla osób, które mają problemy z kręgosłupem. Należy jednak wówczas wybrać odpowiedni typ roweru. Aktywność tego typu zmniejsza również ilość złego cholesterolu w organizmie, zapobiegając chorobom układu krążenia.

Walka z cellulitem

Aktywność rowerowa ma zbawienny wpływ na wygląd skóry. Regularne przejażdżki pomagają w redukcji cellulitu, uelastyczniają skórę oraz wzmacniają mięśnie nóg. Na dodatek rower pozwala schudnąć. Wystarczy poświęcić 45 minut dziennie na jazdę, by zauważyć zbawienne efekty. Organizm rozpoczyna bowiem spalanie tkanki tłuszczowej dopiero po 30 minutach treningu.

Zobacz też: Jazda na rowerze w ciąży – do którego miesiąca jest bezpieczna?

Rozgrzewka

Należy pamiętać, by przed rozpoczęciem treningu poświęcić 5-10 minut na rozgrzewkę. Polega ona na wolnej, jednostajnej przejażdżce, która ma na celu przygotowanie organizmu do większego wysiłku.

Następnie jazda na rowerze powinna polegać na szybszym, jednostajnym pedałowaniu. By mięśnie uzyskały pewien opór, zmieniaj co jakiś czas przerzutki. Tempo powinno być stałe. W spalaniu tłuszczu nie chodzi o prędkość, ale jednostajność. Trening powinien zostać zakończony spokojną jazdą bez wysiłku.

Bezpieczeństwo i wygoda

Przed treningiem należy pamiętać o kilku rzeczach, a mianowicie wygodnym, przewiewnym, jasnym stroju, kasku ochronnym, sprawnym rowerze, który posiada działające hamulce oraz butelce wody do picia.

Czytaj też: Czym się kierować przy wyborze roweru?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Czy uważasz, że żywność ekologiczna jest smaczniejsza od tradycyjnej?

  Tak

  Nie

  Nie widzę różnicy

  Nie wiem

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA