Owoce w zrównoważonej diecie aktywnej kobiety - o czym warto pamiętać

Każda z nas pragnie wyglądać pięknie i czuć się zdrowo – aktywny tryb życia to najlepszy sposób na osiągnięcie tego celu. Nie możemy jednak zapominać o roli diety, która pozwoli nie tylko skutecznie zaspokoić głód i zadbać o nasz organizm, lecz również robić większe postępy w bieganiu czy na siłowni.

Mówimy NIE niezdrowym przekąskom

Większość z nas zapewne przywiązuje sporą wagę do spożywanych przez siebie głównych posiłków. Staramy się eliminować najbardziej niezdrowe pokarmy oraz spożywać jak najwięcej tych wartościowych. Nie zawsze jednak mamy czas, by zastanowić się nad tym, co jemy. Nasze niezdrowe nawyki żywieniowe są doskonale widoczne zwłaszcza, gdy przyjrzymy się zjadanym przez nas przekąskom. Sięgamy po nie czując głód między posiłkami – są łatwo dostępne, smaczne, a do tego mamy wrażenie, że szybko dodadzą nam energii. Tymczasem pochłaniamy tylko puste kalorie, a jednocześnie wyrabiamy sobie niebezpieczne nawyki. Pora obalić mit, że zdrowe przekąski są mniej smaczne i mniej funkcjonalne! Czas na zmianę diety – co Ci szkodzi?

Zobacz: Owoc kiwi - właściwości, kalorie i wartości odżywcze

Dlaczego właśnie owoce?

Jaka jest najzdrowsza przekąska świata? Z pewnością będą to produkty owocowe i warzywne. Owoce zasługują na szczególną uwagę, ze względu na połączenie bardzo lubianego przez nas smaku możliwości skutecznego zaspokojenia głodu, a jednocześnie pozostawienia po sobie przyjemnego uczucia lekkości. Przede wszystkim jednak owoce są prawdziwą bombą witaminową. Zawarte w nich składniki odżywcze, witaminy oraz mikro- i makroelementy pozwalają utrzymać organizm w równowadze, zadbać należycie o naszą urodę (piękne włosy, skóra i paznokcie), zapewnić lepszą odporność. Nie zapominajmy też o potrzebnym nam błonniku, regulującym procesy trawienne i pozwalającym zachować atrakcyjną sylwetkę. To idealna opcja dla kobiet uprawiających sport, które łącząc aktywność fizyczną z odpowiednią dietą osiągną znacznie więcej.

Czytaj też: Truskawki, poziomki, maliny... Przyjemności dla zdrowia

Praktyczne owocowe przekąski

Wydawać by się mogło, że owoce są mało praktyczne, jednak bez trudu znajdziemy na rynku owocowe przekąski, które sprawdzą się świetnie w każdej sytuacji. Jedną z nich jest Tymbark Fruktajl – gęsty koktajl owocowy z dużą zawartością błonnika i owoców takich jak truskawki czy banany. Sprzedawany jest w wygodnym i lekkim opakowaniu typu „one-the-go”, możemy więc zabrać go ze sobą do pracy, na spacer czy na trening. Świetnym pomysłem jest także przygotowanie sałatki owocowej i zamknięcie jej w małym pojemniczku. Warto dodać do niej różnego rodzaju orzechy, które koniecznie powinny znaleźć się w diecie każdej biegaczki – pozwalają zachować zdrowe stawy i kości, a także wzmocnić układ krążenia i wydolność organizmu.

To, po jakie przekąski sięgamy, ma znaczący wpływ na nasze codzienne życie, lecz także na nasze treningi. W tej sytuacji nie warto iść na kompromis – porzućmy niezdrowe nawyki na rzecz zdrowej alternatywy w postaci owocowych przysmaków.

Sprawdź: Warzywa w każdym posiłku - jak to zrobić?

Sprawdź: Jak działają przyprawy, owoce i warzywa? Rozpoznaj po kolorach

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Gdzie najczęściej kupujesz produkty ekologiczne?

  Na targu

  W Internecie

  W supermarkecie

  W sklepie ze zdrową żywnością

  Od lokalnych dostawców

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA