Patenty na odporność

Starszy niż rok
Moje sposoby na odporność te domowe i nie tylko :)

Przede wszystkim stawiam na dużą dawkę sportu i aktywności fizycznej, staram się codziennie zabierać męża i psa na spacer, zwykle jest to 45-60min dziennej dawki świeżego powietrza w szybkim marszu, również az lub dwa razy w tygodniu chodzę na basen. Godzina intensywnego pływania powoduje, że wszelkie osłabienia mięśni i zmęczenie mijają jak ręką odjął. Zdarza się, kiedy jest ładnie jesienią czy też zimą, wyciągam rower i jadę przed siebie aby oczyścić umysł i przefiltrować płuca:) 

Dieta i wypoczynek

W domu nigdy nie może zabraknąć syropu z cebuli oraz nalewki z pigwy - borówki, maliny które zebrałam w okresie letnim są mile widziane jako dodatek np. herbat. Kiedy czuję,że mimo wszystko dopada mnie jakieś przeziębienie stawiam na homeopatię, która jest bezpieczna w każdym wieku i nigdy mnie nie zawodzi, ponieważ oprócz przeziębienia od kilku lat nie spotkały mnie cięższe choroby. Dbam o to, aby ubierać się odpowiednio do pogody i nie przegrzewać się oraz nie marznąć. Oczywiście wypoczynek to podstawa, staram się regularnie odżywiać, nie przesiadywać długich godzin przy komputerze czy telewizji i rzecz jasna regularny sen przez około 7-8 godz. To najlepszy czas kiedy ciało się regeneruje i jest na tyle silne by przeciwstawić się infekcji!

Dieta jest dla mnie również podstawą do prawidłowego funkcjonowania w okresie większej zachorowalności, jem dużo warzyw i owoców oraz kwasów omega zawartych w rybach! To podstawa prawidłowego rozwoju! Na koniec: wietrzenie pomieszczeń w domu minimum 20min dziennie oraz włączanie nawilżacza powietrza, kiedy w okresie grzewczym robi się za sucho w pomieszczeniu. Takimi sposobami walczę z chorobami bo zdrowy styl życia jest kluczem do uniknięcia chorób.

Czytaj: Hartowanie ciała. Sposób na odporność zimą

Czytaj też: Co jeść, żeby nie chorować? 10 produktów żywnościowych, które podnoszą odporność

Czytaj ponadto: Jak wzmocnić swoją odporność?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA