Pełna kolorów kuchnia Marioli Bojarskiej-Ferenc

Pełna kolorów kuchnia Marioli Bojarskiej-Ferenc
W swojej najnowszej książce „Klub 50+” Mariola Bojarska-Ferenc sporo miejsca poświęca kulinariom. Nic w tym dziwnego, bowiem autorka potrafi i lubi gotować, a co najważniejsze lubi jeść. Mimo tego od lat zachowuje szczupłą sylwetkę i nie ma grama zbędnego tłuszczu.

W rozdziale „W mojej kuchni” autorka bierze pod lupę naczynia, w których gotujemy i podpowiada, które są najlepsze. Poświęca też sporo miejsca na porady, jak nakryć do stołu. Niby każdy to potrafi, ale często zapominamy o tym, że nawet najprostsze posiłki jedzone przy pięknie nakrytym stole smakują o niebo lepiej. Warto więc zadbać o ładny obrus, odpowiednie podkładki, ładne serwetki czy kwiaty.

Czytaj także: Zioła lecznicze w domu - rodzaje i uprawa

Porady Marioli Bojarskiej-Ferenc

Autorka zdradza też, jak wygląda jej gotowanie. Oto kilka zasad, których Mariola trzyma się na co dzień:

1. Zawsze ma w zasięgu ręki świeże przyprawy. Na kuchennym parapecie rosną u niej: mięta, bazylia, tymianek, oregano, natka pietruszki i kolendra. Bez nich nie wyobraża sobie przygotowania posiłków.

2. Dzień rozpoczyna od wypicia szklanki ciepłej wody z cytryną, która oczyszcza organizm z toksyn. Potem pije kawę z mlekiem ryżowym lub migdałowym.

3. Nigdy nie wypija więcej niż 2 filiżanki kawy dziennie.

4. Na śniadanie poleca kaszę jaglaną lub komosę ryżową z mlekiem sojowym lub ryżowym, z tartym jabłkiem oraz dodatkiem miodu i cynamonu.

5. Poleca jadanie drugiego śniadania.

6. Jada 5 posiłków dziennie.

7. Jada dużo warzyw i ryb, rzadziej mięsa.

8. Jeśli jest głodna bardziej niż zwykle swój apetyt zaspokaja miską sałaty i różnych warzyw - zależy które ma w domu. Kiedyś nawet z tego powodu zyskała przezwisko „królik”. Dla autorki książki życie bez sałaty i pomidorów nie istnieje.

Mariola Bojarska-Ferenc w swojej książce podaje też szereg wskazówek na temat mądrej diety. Wystarczy zastosować chociaż kilka z nich, a jakość naszego pożywienia na pewno się podniesie:

- zadbaj o to, aby co najmniej połowę z ziaren w twoich potrawach stanowiły pełne ziarna;

- staraj się jadać ryby lub owoce morza co najmniej dwa razy w tygodniu;

- 1-2 razy w tygodniu białko zwierzęce zastąp roślinnym – zawartym m.in. w warzywach strączkowych;

Czytaj też: Jedzeniem pokonaj samopoczucie

- jedz tylko małe ilości utwardzonych tłuszczów, ogranicz tłuszcze nasycone oraz trans, które znajdują się w margarynach czy różnych wypiekach kupowanych w sklepach;

- planując jadłospis nie zapominaj o warzywach i owocach w różnych kolorach. Każda barwa to inna grupa witamin. Im bardziej kolorowy talerz, tym lepiej. Wtedy możesz mieć pewność, że twojemu organizmowi nie zabraknie żadnej potrzebnej witaminy.

Elżbieta Koman

Czytaj też: Miód w duecie. 11 sposobów na zastosowanie miodu w domowych lekarstwach

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA