Pierwsze kroki w treningu

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

„Nic dobrego w życiu sportowym i poza sportowym nie przychodzi bez wykonania ciężkiej pracy. Tylko sukces krótkotrwały przychodzi przez stosowanie drogi na skróty".

Spis treści

Każdy ma taki dzień kiedy postanawia coś zmienić w swoim życiu. Jeśli zmiana ta dotyczy sfery stylu życia, a konkretnie aktywności ruchowej, oznacza to, że artykuł ten jest adresowany do Ciebie.

Często wśród moich, rozpoczynających trening ,klientów lub znajomych spotykałem się z podobnymi pytaniami. Jak rozpocząć trening? Jak stawiać pierwsze kroki? Co jest istotne w treningu?

Poniżej postaram się odpowiedzieć na te pytania przez przedstawienie ogólnych zasad w formie punktowej.

Czytaj też: Najczęstsze błędy popełniane na siłowni

1. Zbadaj swoje zdrowie

Sprawdź czy nie ma jakichś przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń a jeśli są, to jakie ćwiczenia one obejmują. Najlepiej w tym celu jest się udać do specjalisty, choć każdy lekarz powinien określić nasz poziom zdrowia w stopniu podstawowym.

2. Sprecyzuj swój cel

Rozpoczynanie jakiegokolwiek treningu bez sprecyzowanego celu zwiększa prawdopodobieństwo naszej porażki. Celem nie musi być chęć zrzucenia zbędnych kilogramów albo ogólne poprawienie sprawności fizycznej. Może nim być przygotowanie do nadchodzącego sezonu narciarskiego, biegu ulicznego bądź najbliższej wyprawy w góry. Może też być bardziej wymagający, jak przygotowanie do triathlonu.

Czytaj też: Jak przekonać się do aktywności fizycznej?

3. Rodzaj treningu

Bardzo ważne jest określenie metody, która pozwoli nam ten cel osiągnąć. Najlepiej jest w tym celu udać się do najbliższego studia fitness, gdzie instruktorzy powinni nam pomóc w doborze odpowiedniego treningu. Pamiętaj, że trening powinien być zindywidualizowany tzn. odpowiednio dobrany dla każdej osoby. Przeczytanie paru książek czy blogow fitness nie zastąpią wieloletniego doświadczenia eksperta w danej dziedzinie.

4. Oceń postęp

Zanim rozpoczniesz trening określ poziom startowy wybranej sprawności fizycznej przez przeprowadzenie odpowiedniego testu sprawności. I w tym przypadku najlepiej jest się udać do specjalisty tzn. trenera osobistego bądź fitness instruktora. Monitorowanie treningu jest bardzo istotne w celu określenia trafności wybranego zestawu ćwiczeń. Pamiętaj jednak by nie przesadzać z ilością przeprowadzanych sprawdzianów. Raz na 6 tygodni jest wystarczająco często co tym samym pozwoli określić nam tzw. „pod cele” .

5. Zakup sprzętu sportowego

Nie ulegaj wpływom reklam. Kupuj tylko to co jest niezbędne radząc się znajomych w trafności zakupionych sprzętów sportowych. Pamiętaj, że żaden sprzęt fitness nie wykona za Ciebie treningu. Ze statystyk wynika ze tylko co dziesiąta zakupiona ruchoma bieżnia jest systematycznie używana.

Czytaj też: Zumba – sport i zabawa w jednym

Pytanie: Skąd czerpiesz inspirację na potrawy wigilijne?

  z internetu

  od kogoś bliskiego z rodziny

  z głowy

  z książki kucharskiej

  z prasy kobiecej

  od znajomych