Podjadaniu mówimy stop


 
Ciągłe diety, głodówka, a mimo to efektów nie widać? Winę za taki stan może ponosić zwolnione tempo przemiany materii. Rozruszaj z nami swoje jelita.

Walcz z podjadaniem

Najczęstsza przyczyna otyłości to głównie nieprawidłowe nawyki żywieniowe, np. objadanie się wieczorem, nieregularne posiłki, podjadanie między posiłkami przy telewizji lub podczas czytania. 

Uważasz, że wystarczy przez pewien czas stosować tzw. diety odchudzające i ograniczyć znacząco ilość przyjmowanego pożywienia lub wręcz nie jeść niektórych produktów? Oczywiście, początkowo ciężar ciała obniża się, ale tylko do pewnej wartości. Niestety ograniczając ilość posiłków i ilość pożywienia dochodzi do zwolnienia tempa przemiany materii.

Dłuższe stosowanie samej diety odchudzającej nie daje efektów w postaci dalszego spadku ciężaru ciała. Jednocześnie wystarczy tylko, że wrócisz do wcześniejszych nawyków żywieniowych, aby pojawił się tzw. efekt jo-jo, czyli szybki wzrost ciężaru ciała po zakończeniu diety odchudzającej.
Jest na to sposób, wystarczy połączyć ćwiczenia i dietę, wtedy łatwiej schudniesz, wzmocnisz mięśnie oraz uzyskasz oczekiwaną sylwetkę.

Sprawdź: Jedzenie jest jak narkotyk

Zasady racjonalnej diety to:

  1. Spożywaj 4-5 posiłków w ciągu dnia o stałych porach z przerwami nie dłuższymi niż 3 godziny.
  2. Jedz posiłki nieduże objętościowo, ale urozmaicone. Nie wolno się głodzić!
  3. Spożywaj śniadania, które jest najważniejszym posiłkiem dnia.
  4. Jedz powoli. Ułatwia to trawienie i daje lepsze poczucie sytości.
  5. Nie podjadaj między posiłkami.
  6. Unikaj produktów z widocznym tłuszczem i tłustych potraw, tłustych sosów, śmietany, zawiesistych zup, gotowych przekąsek i dań obiadowych, dań typu fast food, słodyczy, cukru i alkoholu.
  7. Jedz warzyw i owoców, ciemnego pieczywa, ryżu, kasz, makaronów, chudego nabiału, ryb i chudego mięsa.
  8. Pij wodę mineralną i herbatę niesłodzoną.

Ćwicz, ćwicz, ćwicz…

Ćwicz w domu lub w clubie fitness, ale regularnie przynajmniej 3-4 razy w tygodniu po minimum 45 minut. Ćwiczenia zawsze poprzedzaj kilkuminutową rozgrzewką i muszą trwać co najmniej trzy kwadranse, bo dopiero po pół godzinie intensywnego wysiłku zaczyna się spalanie tłuszczu. Odchudzanie najlepiej wspomagają ćwiczenia aerobowe czyli tlenowe (bieganie, jazda na rowerze, rolkach, aerobik czy pływanie. Czytaj więcej: Schudnijmy na zdrowie!

"Wspomagacze"

Niektórzy myślą o preparatach wspomagających odchudzaniu. Dostępne są w aptece bez recepty i z reguły na farmaceucie spoczywa zadanie udzielania fachowej porady oraz polecenie optymalnego środka. Jednocześnie aptekarz musi mieć świadomość, że są to środki przeznaczone dla dorosłych i często przeciwwskazane dla kobiet w ciąży oraz karmiących. Warto zatem zapoznać się dokładniej z właściwościami danego preparatu, by stosowć się ściśle do zaleceń zawartych w ulotce informacyjnej.

AW

Poznaj: 5 powodów, dla których nie możesz zrezygnować z fast foodów