Pomysły na aktywność zimą

Starszy niż rok
Dla niektórych zima to czas pracy nad masą. Dla innych wystarczającym wysiłkiem jest otwieranie oczu zanim wzejdzie słońce i przedświąteczne biegi między sklepami. Kto jednak chce dbać o zdrowie, musi robić to cały rok. Jak być aktywnym zimą? Oto kilka pomysłów.

Na stoku szaleć

Zimowa frajda! Wystarczy zaśnieżony stok - naturalnie lub sztucznie - i można zjeżdżać, na czym kto woli. Narty, snowboard, sanki, torby aktówki... Oblicza się, że podczas godzinnej jazdy na nartach zużywamy 600-700 kalorii. I to w jakim stylu!

Szczytów sięgać

Chodzenie po górach zimą to nie jest rozrywka dla każdego. Niezbędne jest doświadczenie, wypracowana wcześniej kondycja oraz zachowanie ostrożności. W górach nie ma miejsca dla chojraków. Kto jednak o wszystkie te elementy zadba, nacieszyć się może wspaniałymi widokami i wielką satysfakcją. Kto zaś woli cieplejsze otoczenie, może zimą spróbować wspinaczki na ściankach, które dostępne są w każdym większym mieście.

Po lodzie mknąć

Charakterystycznego dla zimy chłodu wymaga kolejny rodzaj aktywności - jazda na łyżwach. Początki mogą być trudne dla niektórych części ciała, ale warto! Zabawa na lodowisku ma wyjątkowy klimat.

Przez śniegi brnąć

Spacer to bardzo dobry pomysł, który można połączyć ze zwykłą codzienną aktywnością. Niezależnie od wieku polecić można też spacer z kijkami nordic walking. Pozwala on na uaktywnienie większej liczby mięśni i przyspiesza spalanie kalorii - jest nawet 4 razy większe niż w przypadku zwykłego spaceru.

Do celu szybko i zdrowo zmierzać

Na rowerach chętnie jeżdżą nawet mieszkańcy krajach o znacznie chłodniejszym klimacie niż Polska. Wystarczy się odpowiednio ubrać, a żadna śnieżyca nie będzie przeszkodą dla tej aktywności w mieście. Nawet gdy samochody i autobusy utkną w korku, rowerzysta może mknąć dalej. Gdy ulice zamieniają się w lodowisko, łatwiej mu też utrzymać równowagę niż pieszemu.

Fale rozcinać

Warto pomyśleć zimą o tym, żeby zapisać się na basen. Pływanie ma wiele zalet dla zdrowia, o których poczytać można tutaj. Trzeba jednak pamiętać, że wyjście z basenu od razu na dwór to nie jest mądry pomysł. Najlepiej zaopatrzyć się więc w jakąś lekturę i w jej miłym towarzystwie odczekać kilkanaście minut po wyjściu z wody.

Ćwiczyć, aż po skroni kropla potu spłynie

Ćwiczenia w domowym zaciszu powinny być codzienną rutyną. Służą nie tylko kondycji i zdrowiu - kilka ćwiczeń rano doda energii na nowy dzień. Żeby się zmotywować i rozwijać nowe umiejętności, można się dodatkowo zapisać na siłownię czy różne zajęcia ruchowe - taniec, sztuki walki czy gimnastykę.

Kto nie prześpi zimy, ten i wiosną oraz latem będzie pełen energii i chęci do nowych wyzwań. Do dzieła zatem!

Czytaj też: Jak żywić się zimą? Porady dietetyka

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA