Popraw nastrój... czekoladą

Popraw nastrój... czekoladą
Starszy niż rok
Czekolada jest źródłem nie tylko magnezu. Po zjedzeniu nawet niewielkiego kawałka w naszym mózgu rośnie poziom serotoniny i endorfin. Ten pierwszy neuroprzekaźnik przeciwdziała depresji.

Warto więc podczas długich jesiennych wieczorów upiec pyszne ciasto czekoladowe. Nie tylko jest wyjątkowo smaczne, ale samo przygotowanie sprawi nam radość. Topienie czekolady i pieczenie dostarczy nam wiele rozkoszy smakowych.

Skład czekolady

Czekolada zawiera ważne dla zdrowia mikroelementy - potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, cynk i miedź oraz witaminy B6, B2, A, E, B3, B12. Zawarta w czekoladzie fenylotylamina pobudza w organizmie produkcję endorfin, zwanych potocznie „hormonami szczęścia”. Działają one euforyzująco, poprawiają samopoczucie, osłabiają destrukcyjną rolę stresu. Lekarze jednak najczęściej zwracają uwagę na zbawienny dla naszego zdrowia wpływ flawonoidów, naturalnych roślinnych przeciwutleniaczy z rodziny polifenoli, których najbogatszym źródłem jest właśnie czekolada oraz herbata, kawa i czerwone wino. Uważa się, że mają one działanie antynowotworowe, usprawniają też pracę naczyń krwionośnych, opóźniają zmiany miażdżycowe i zapobiegają chorobom niedokrwiennym serca.

Zobacz: Czekolada dobra na kaszel

Ciasto czekoladowe z migdałami

  • 500 g sera ricotty
  • skórka cytrynowa (z 2 cytryn)
  • 4 jajka
  • 300 g cukru
  • 25 dag mielonych migdałów
  • 3 tabliczki gorzkiej czekolady
  • cukier puder

Ricottę przekładamy do miski (bez płynu), dodajemy skórkę z cytryny. Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka, mielone migdały i rozpuszczoną czekoladę dodajemy do masy serowej. Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy ostrożnie do masy. Pieczemy w piekarniku przez 45 minut, w temperaturze 180 stopni C. Wierzch posypujemy cukrem pudrem.

Czy wiesz, że: Czekolada poprawia nastrój

Sprawdź: Czekoladowe kosmetyki - słodycz na całe ciało

Ewelina Polna

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Jak często pijesz kawę?

  wcale

  raz na kilka dni

  codziennie

  2-3 dziennie

  więcej niż 3 dziennie

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA