Powigilijny zestaw ćwiczeń dla kobiet

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

3085 tyle kcal będziesz musiała zrzucić po wigilijnym posiłku. Podpowiadamy co najlepiej robić

Gdybyś chciała skosztować po jednej porcji każdej potrawy Wigilijnej spożyłabyś 3085 kcal.

Jeśli jesteś kobietą o masie ciała ok. 60 kg, i nie podejmujesz intensywnej aktywności fizycznej kilka razy w tygodniu, to Twoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne wynosi niemalże 2200 kcal.

Kalorie spożyte podczas kolacji Wigilijnej odpowiadają całodziennemu zapotrzebowaniu na energię dorosłego mężczyzny. Oczywiste jest, że tak kaloryczny posiłek wymaga aktywności fizycznej, która pozwoli nam je spalić.

Zobacz: Tradycyjne wigilijne potrawy - czy są zdrowe?

Oto nasze propozycje na spalenie 3085 kcal:

  • szybki marsz - najprostsze ćwiczenie do którego potrzebne są jedynie chęci, żeby spalić ponad 3 tys kcal wystarczy maszerować dokładnie 12 godzin (przyda się również uprzedzić domowników gdzie się wybieramy).
  • bieganie - jeśli nie możesz poświęcić prawie 12 (!!) godzin na szybki marsz, proponujemy podkręcić tempo i pobiegać, choćby w pobliżu miejsca zamieszkania. Na bieganie wystarczy poświęcić 6 h i 19 min.
  • wchodzenie na schody jest dość wyczerpujące i wymaga sporo energii, wystarczy zatem wchodzić po schodach przez 3 h i 15 min aby kolacja wigilijna została tylko wspomnieniem. Idealne rozwiązanie dla osób mieszkających w wieżowcach.
  • robienie na drutach - może to nieco babciny sposób pozbywania się niepotrzebnych kilogramów, ale zapewniamy, że skuteczny, a przede wszystkim pożyteczny. Przez 30 h i 58 min (tyle trzeba wyrabiać na drutach po tak sutej kolacji) na pewno uda się wydziergać czapkę, szalik i parę ciepłych skarpet.
  • forsowne ćwiczenia - intensywność wykonywanych ćwiczeń wpłynie na szybkość spalania świątecznego posiłku. W takim przypadku wystarczy ćwiczyć przez 8 h.
  • rąbanie drewna - niektórym wydaje się, że nie przystoi rąbać drew w czasie Świąt i tym bardziej kobiecie, my odpowiadamy - wyobraź sobie że to zwykłe ćwiczenie na siłowni. Intensywność wysiłku jest duża, dlatego już po 7 h i 47 min po wieczerzy wigilijnej zostaje mokra koszula.
  • bezczynne leżenie - to jedna z najczęściej wykonywanych czynności w trakcie Świąt, tzw. nicnierobienie. Okazało się, że po 43 h i 57 min kolacja zostaje spalona. Zasada jest jedna - nie wolno podjadać!
  • rozmowa - każdy temat może być dobry aby spalić dodatkowe kalorie, a najbardziej te emocjonujące, kiedy nagle wzrasta poziomm adrenaliny. Co prawda nie zalecamy takich rozmów, ale warto wiedzieć, że 31 h 51 min rozmowa może przynieść dużo pożytku.
  • sen - w trakcie snu spalamy kalorie. Co prawda nie są to imponujące ilości ale zawsze warto spóbować. Jeśli ktoś potrafi przespać 49 h i 49 min to.. gratulujemy!
  • sex - jeśli masz naprawdę niewiele czasu na pozbycie się kalorii po jednym posiłku (bo np. już pora jest kolejnego) to polecamy po prostu - sex. To nie tylko najprzyjemniejsza forma pozbycia się kalorii ale jak się okazuje i efektywna. Wystarczy jedynie poświęcić (?) tej czynności 1 h i 30 min.

Z innej beczki - ćwiczenia które możesz wykonać w domu

Jeśli nie masz czasu i ochoty ćwiczyć w klubie fitness czy na siłowni, powinnaś spróbować ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu. Obecnie na rynku dostępnych jest dużo płyt z różnego rodzaju treningami, dzięki którym Twoje ciało znów będzie jędrne i szczupłe.

Kształtujemy biust

  1. Usiądź wygodnie na podłodze, wyprostuj plecy i złącz dłonie wewnętrzną stroną do siebie. Ściskaj je mocno, przytrzymuj 30 sekund i powoli rozluźniaj, ćwiczenie to należy powtórzyc 30 razy
  2. Pompki- połóż się  się na brzuchu, ułóż ręce na wysokości barków.  Utrzymuj ciało w jednej lini ( pamiętaj aby łopatki nie były wyżej niż pośladki i na odwrót).Teraz unosimy ciało do góry, następnie na dół. Pamiętaj aby kłaść się! Ciało na być naprężone
  3. Stań prosto. Weź dwie butelki 0,5 l w ręce. Ręce wyprostuj i na zmianę zginaj w łokciu pod kątem prostym i prostuj. Ćwiczenie powtórz 15 razy 

Ujędrniamy brzuch

  1. Brzuszki - kładziemy się płasko na podłodze, nogi uginamy i stawiamy w lekkim rozkroku na ziemi. Ręce podkładamy pod głowę i robimy spięcia brzucha. Nie kładziemy pleców na podłodzę. Ćwiczenie powtarzamy 50 razy, jeśli uznamy, że to za mało można ta ilość zwiększyć. Ćwiczenie można wykonywać na piłce
  2. Scyzoryk-połóż się na plecach  i wyprostuj nogi. Ręce daj za głowę. Równocześnie podnoś energicznie wyprostowane nogi i tłów, po czym powoli opuszczaj na ziemię. Ćwiczenie powtórz 15 razy

 

Pośladki jak ze stali

 
  1. Połóż się płasko na ziemi. Stopy postaw na ziemi pod kątem 90 stopni.Dłonie ułóż swobodnie wzdłuż ciała.Unoś pośladki do góry, przytrzymaj po czym lekko opuszczaj na ziemię. Ćwiczenie wykonaj 30 razy
  2. Wersja na codzień - spinaj pośladki gdy jesteś w autobusie, siedzisz bądź stoisz w pracy. Nikt tego nie zauważy, a Ty umięśniesz swoje pośladki

Zgrabne nogi

  1. Przysiady-stań prosto, kolana złącz ze sobą. Ręce daj przed siebie i zginaj nogi jak do siadania i wracaj do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonaj 20 razy
  2. Wymachy nogami-stań prosto, ręce daj przed siebie i spróbuj tak mocno unieść nogę aby dotknąć dłoni
  3. Skakanka- skakanie na skakance wzmacnia nie tylko nogi ale także i pośladki. Jeśli nie masz w domu skakanki zastąp ją sznurkiem

ZOBACZ TAKŻE

Przejedzenie. I co teraz?

Wigilia w stylu light

fot. concantx, lifewaysport@ymail.com, Method Fitness/ flickr.com

ek

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła