Powigilijny zestaw czynności dla mężczyzn


 
Starszy niż rok
3085 tyle kcal będziesz musiał zrzucić po wigilijnym posiłku. Podpowiadamy co najlepiej robić

Gdybyś chciał skosztować po jednej porcji każdej potrawy Wigilijnej spożyłbyś 3085 kcal.

Jeśli jesteś mężczyzną o masie ciała ok. 85 kg, i nie jesteś zbyt aktywny fizycznie, to dzienne zapotrzebowanie Twojego organizmu na energię wynosi ok. 3000 – 3100 kcal.

Zatem kalorie spożyte podczas kolacji Wigilijnej odpowiada całodziennemu zapotrzebowaniu na energię dorosłego mężczyzny. Oczywiste jest, że tak kaloryczny posiłek wymaga aktywności fizycznej, która pozwoli nam je spalić.

Zobacz: Tradycyjne wigilijne potrawy - czy są zdrowe?

Oto nasze propozycje na spalenie 3085 kcal:

  • szybki marsz - najprostsze ćwiczenie do którego potrzebne są jedynie chęci, żeby spalić ponad 3 tys kcal wystarczy maszerować dokładnie 8 h i 29 min (przyda się również uprzedzić domowników gdzie się wybieramy).
  • bieganie - jeśli nie możesz poświęcić prawie 9 godzin na szybki marsz, proponujemy podkręcić tempo i pobiegać, choćby w pobliżu miejsca zamieszkania. Na bieganie wystarczy poświęcić 4 h i 27 min.
  • wchodzenie na schody jest dość wyczerpujące i wymaga sporo energii, wystarczy zatem wchodzić po schodach przez 2 h i 17 min aby kolacja wigilijna została tylko wspomnieniem. Idealne rozwiązanie dla osób mieszkających w wieżowcach.
  • robienie na drutach - może to nieco babciny sposób pozbywania się niepotrzebnych kilogramów, ale zapewniamy, że skuteczny, a przede wszystkim pożyteczny. Przez 21 h i 52 min (tyle trzeba wyrabiać na drutach po tak sutej kolacji) na pewno uda się wydziergać czapkę, szalik i parę ciepłych skarpet.
  • forsowne ćwiczenia - intensywność wykonywanych ćwiczeń wpłynie na szybkość spalania świątecznego posiłku. W takim przypadku wystarczy ćwiczyć przez 5 h i 38 min.
  • rąbanie drewna - niektórym wydaje się, że nie przystoi rąbać drew w czasie Świąt, my odpowiadamy - wyobraż sobie że to zwykłe ćwiczenie na siłowni. Intensywność wysiłku jest duża, dlatego już po 5 h i 30 min po wieczerzy wigilijnej zostaje mokra koszula.
  • bezczynne leżenie - to jedna z najczęściej wykonywanych czynności w trakcie Świąt, tzw. nicnierobienie. Okazało się, że po 31 h i 2 min kolacja zostaje spalona. Zasada jest jedna - nie wolno podjadać!
  • rozmowa - każdy temat może być dobry aby spalić dodatkowe kalorie, a najbardziej te emocjonujące, kiedy nagle wzrasta poziomm adrenaliny. Co prawda nie zalecamy takich rozmów, ale warto wiedzieć, że 22,5 godzinna rozmowa może przynieść dużo pożytku.
  • sen - w trakcie snu spalamy kalorie. Co prawda nie są to imponujące ilości ale zawsze warto spóbować. Jeśli ktoś potrafi przespać 35 h i 10 min to.. gratulujemy!
  • sex - jeśli masz naprawdę niewiele czasu na pozbycie się kalorii po jednym posiłku (bo np. już pora jest kolejnego) to polecamy po prostu - sex. To nie tylko najprzyjemniejsza forma pozbycia się kalorii ale jak się okazuje i efektywna. Wystarczy jedynie poświęcić (?) tej czynności 1 h i 6 min.

Trening przy użyciu domowych rzeczy

Czy wiesz, że trening bez użycia profesjonalnego sprzętu jest również efektywny? Wykorzystaj to!  Zamiast kupować hantle 1,5kg, bierz wodę w butelce 1,5 l. Szukaj w domu zamienników sprzętowych, a już niedługo będziesz się cieszył nienaganną sylwetką.

Pamiętaj, żeby przed każdym treningiem się rozgrzać. Nie wiesz jak? przeczytaj ten artykuł: Streching przed i po treningu

  • Odwrócone pompki- znajdź w domu duży ciężki stół, połóż się pod nim tak aby Twoja głowa była na krawędzi stołu.Złap rękami krawędź stołu.Podciągaj się do góry, nie odrywając nóg z ziemi. Ćwiczenie powtórz 15 razy
  • Podnoszenie krzesła- Stań prosto, przystaw krzesło tak aby było na wysokości miednicy. Chwyć krzeło po bokach i unoś nieco powyżej barków po czym delikatnie opuszczaj do poyzcji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 20 razy
  • Huśtawka- połóż się płasko na brzuchu. Unoś jednocześnie złączone nogi i tłów do góry po czym wolno opuszczaj. Ćwiczenie powtórz 20 razy
  • Podnoś ciężary- połóż się płasko na podłodze, weź w dłonie dwie butelki 1,5 litrowe i "wyciskaj" jak na ławeczce i ze sztangą.

Pamiętaj, że prawie każde ćwiczenie można tak zmodyfikować aby można było je wykonywać w domu. Bądź kreatywny!

ZOBACZ TAKŻE

Przejedzenie. I co teraz?

Wigilia w stylu light

ek