Powrót do formy po zimie - te rady ci pomogą!

Starszy niż rok
Czego ci potrzeba, aby powrócić do formy na wiosnę? Zadbaj o ruch, odżywianie i dobre nawyki, a szybko odzyskasz siły po zimie!

Zimowe miesiące nie sprzyjają dbałości o formę. Organizm, który odczuwał zimno, sygnalizował potrzebę jedzenia najczęściej gorących i tłustych potraw, przez co ciało nabrało niepożądanych kilogramów. Do tego piliśmy więcej kawy, ponieważ dni bywały krótsze, wskutek czego wypłukaliśmy magnez. Brak słońca wpłynął na niedobór witaminy D. Chłodne, wilgotne powietrze sprawiło, że skóra i włosy potrzebują teraz regeneracji. Co zrobić, by wrócić do formy i odzyskać energię?

Wykorzystaj ładną pogodę

Aura stopniowo staje się coraz przyjemniejsza. Co prawda temperatura nie rozpieszcza jeszcze tak bardzo, ale na pewno możemy pożegnać mrozy. Wyjdź więc z domu i zacznij się ruszać! Nawet jeśli nie bardzo przekonuje cię uprawianie sportu na świeżym powietrzu.

Wystarczy minimum półgodzinny spacer dziennie, by rozruszać skostniałe przez zimę stawy, a także zażyć nieco witaminy D, która odgrywa dla organizmu bardzo ważną rolę – wpływa na budowę kości oraz zębów, korzystnie oddziałuje na układ mięśniowy, nerwowy oraz pokarmowy, a także wzmacnia odporność.

Sięgnij po zdrową żywność

Zimą rzecz jasna nie odmawiamy sobie drobnych przyjemności. Organizm domaga się witamin, których nie może uzyskać ze świeżych warzyw czy z otoczenia. Dlatego wiosną wróć do zdrowego odżywiania – warzyw, owoców, chudego mięsa, nabiału oraz nasion. Skup się na tym, by jeść pięć zbilansowanych, niewielkich posiłków dziennie, ostatni 2-3 godziny przed snem, by nie obciążać żołądka. Pij też więcej wody i nie podjadaj między posiłkami.

Smutno samemu? Zaproś kogoś do towarzystwa

Poza zdrową dietą i regularnymi spacerami na świeżym powietrzu przyda się też nieco sportu. Tak, brzmi to jak katorga, ale niesie ze sobą wiele korzyści dla zdrowia! Motywacją może być wyjazd na wakacje – by cieszyć się latem świetną kondycją, należy zadbać o nią już dziś. Jak się zmobilizować? Zorganizuj kilku znajomych i ćwiczcie razem! To może być joga, aerobic w parku, bieganie, wizyta na siłowni, wycieczki rowerowe, gry zespołowe. Wszystko, co można robić razem, co przyniesie satysfakcję i mnóstwo zabawy.

Bez przesady

Wydaje nam się, że jeśli zimą nie robiliśmy ze swoim organizmem nic szczególnego, to wiosną, pracując ze zdwojoną siłą, nadrobimy swoje lenistwo. Błąd! Nie przemęczaj się i nie decyduj na przebiegnięcie 10 km pierwszego dnia treningu. To może się skończyć złym samopoczuciem, kontuzją i zniechęceniem. Nie przesadzaj również z dietą – skład posiłków zmieniaj stopniowo, by żołądek mógłby przyzwyczaić się do mniejszych, bardziej urozmaiconych posiłków. Wprowadzaj swoją wiosenną rewolucję zdrowotną powoli, ale skutecznie, a na pewno szybko wrócisz do formy.

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA