Przeziębienie – zbawienna profilaktyka

Starszy niż rok
Dreszcze, wysoka gorączka, męczący kaszel, katar i silne bóle głowy – to najczęstsze objawy zwiastujące przeziębienie. Dlatego zamiast bezczynnie czekać, aż szkodliwe zarazki nas dopadną, możemy już dziś zacząć skutecznie się bronić!



Dreszcze, wysoka gorączka, męczący kaszel-lekarze-mowia-nie,3105377,1.html">kaszel, katar i silne bóle głowy – to najczęstsze objawy zwiastujące przeziębienie. Dlatego zamiast bezczynnie czekać, aż szkodliwe zarazki nas dopadną, możemy już dziś zacząć skutecznie się bronić!

Naturalne uodpornienie organizmu jest najkorzystniejszą profilaktyką, która uchronić nas może przed przeziębieniem. Dlatego zanim zaczniemy łykać farmakologiczne specyfiki, warto zawczasu zadbać o naturalne wzmocnienie odporności swojego organizmu. Należy jednak pamiętać o tym, że tylko systematyczne przygotowania dadzą widoczne rezultaty.

Jak rozpoznać czy to przeziębienie czy grypa?

Jak zwiększyć swoją odporność



Odpowiednio dobrana dieta to podstawa sukcesu. W zimne dni doskonałym wzmocnieniem organizmu jest profilaktyczne i systematyczne spożywanie przetworów mlecznych, takich jak jogurty zawierające bakterie L. Casei. Bakterie z tej grupy są doskonałym uzupełnieniem przyjaznej flory bakteryjnej układu pokarmowego, który w 80 % jest odpowiedzialny za naszą odporność.

Niezmiernie ważne jest uzupełnianie diety w produkty bogate w witaminę C oraz cynk. Znajdziemy je w owocach cytrusowych, warzywach oraz mięsie wołowym, indyczym i kiełkach pszenicy.

Dodatkowo zalecane jest spożywanie pokarmów zawierające wielonienasycone tłuszcze Omega3, Omega 6, które znajdują się głownie w rybach, tranie, oliwie z oliwek oraz oleju rzepakowym.



Nie chowaj się przed niekorzystnymi zjawiskami pogodowymi. Wszelka aktywność fizyczna, a nawet zwykłe spacery przyczyniają się bowiem do zwiększenia odporności organizmu.

Częste przebywanie na świeżym powietrzu, pozwoli na zaadaptowanie się organizmu do zmian temperatury. Dlatego bez względu na warunki pogodowe, deszcz, wiatr warto jest korzystać z uroków sezonu i przygotować się do jeszcze mniej sprzyjających warunków.



Jesień charakteryzuje się niestabilną pogodą, dlatego zaleca się ubieranie „na cebulkę”. Kilka warstw odzieży pozwoli na uregulowanie temperatury ciała adekwatnie do temperatury otoczenia. Odpowiednio dobrany ubiór do panujących warunków atmosferycznych ochroni nasz organizm przed przegrzaniem, przemoknięciem lub zmarznięciem.



Sauna ma właściwości oczyszczające drogi oddechowe. Jednak jej profilaktyczno-lecznicze zdolności są skuteczne jedynie w pierwszym etapie przeziębienia. Kilka wizyt w pomieszczeniu pełnej pary, a następnie zimny prysznic zahartuje nasz organizm i pobudzi go do obrony.

Przeziębienie u dziecka. Co robić?



Zdrowy i wypoczęty organizm ma więcej siły do walki przed szkodliwymi drobnoustrojami. Regeneracja podczas snu jest niezbędnym czynnikiem wpływającym pozytywnie na równowagę ustroju. W związku z tym w okresie wzmożonego wysiłku należy pamiętać o tym, że należy nam się solidny odpoczynek.



Wszelkie używki są niewskazane, dlatego przynajmniej na czas kuracji zaleca się zrezygnować z picia kawy i napojów alkoholowych. Bardzo ważne jest, aby próbować oczyścić swój organizm z toksyn i poprawić jego przemianę materii.

Dodatkowo warto wspomóc swój organizm naturalnymi sokami i herbatkami ziołowo-owocowymi.



Przebywając w dużych skupiskach ludzi, zwiększamy ryzyko zachorowania. Dlatego aby uniknąć infekcji, należy przez pewien czas ograniczyć przebywanie w miejscach publicznych.



Obserwuj swój organizm i reaguj już na pierwsze objawy infekcji. Z pozoru niewinny katar jest pierwszym sygnałem zagrażającym zdrowiu. Nie czekaj więc, aż drobnoustroje zaatakują twój organizm. Od razu przy pierwszych objawach infekcji lecz się wszelkimi domowymi sposobami.

Przeczytaj także: Przeziębienie i grypa – nas nie dogonią

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA