Przygotuj figurę na lato!

Lato za pasem, a Twoja waga wciąż wskazuje o kilka kilogramów za dużo? Głowa do góry – w końcu nigdy nie jest za późno, by rozpocząć pracę nad swoim ciałem. Tym, którym trudno się zmobilizować do samodzielnych ćwiczeń, a zbyt wolne tempo i przerwy podczas domowego treningu nie dają oczekiwanego efektu, zachęcamy do aktywności w duchu fitness.



Lato za pasem, a Twoja waga wciąż wskazuje o kilka kilogramów za dużo? Głowa do góry – w końcu nigdy nie jest za późno, by rozpocząć pracę nad swoim ciałem. Tym, którym trudno się zmobilizować do samodzielnych ćwiczeń, a zbyt wolne tempo i przerwy podczas domowego treningu nie dają oczekiwanego efektu, zachęcamy do aktywności w duchu fitness.

Siłownia i fitness

Fitness oznacza szeroki wybór zajęć o różnym stopniu zaawansowania i trudności. Dlatego osoby zdrowe, które prowadzą siedzący tryb życia, powinny przed przystąpieniem do zajęć porozmawiać z instruktorem i zacząć od ćwiczeń łatwych, by dopiero stopniowo, wraz z nabywaniem kondycji, przechodzić do treningów intensywniejszych. Osoby z nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą, chorobą wieńcową serca, chorobami układu oddechowego i innymi przewlekłymi schorzeniami powinny przed zapisaniem się do klubu porozmawiać o tym zamiarze ze swoim lekarzem.



To ćwiczenia wzmacniające mięśnie całego ciała z użyciem hantli, ciężarków na nogi i gum. Poprawiają sylwetkę i wytrzymałość oraz sprawność układu oddechowego i krążenia. Do ćwiczeń przygotowuje nas stretching, czyli rozciąganie. Ćwiczenia poprawiają elastyczność mięśni, zapobiegają ich sztywnieniu, urazom i zmianom w ścięgnach oraz stawach.



Fat burning, czyli spalanie tłuszczu, są to ćwiczenia o średnim tempie powodujące intensywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. W skład far burningu wchodzą:
- step – intensywne ćwiczenia choreograficzne z ławeczką-podestem, podczas których mocno pracują uda, biodra, pośladki i ręce. Zajęcia są dla wszystkich, ale trzeba mieć zdrowe stawy i kręgosłup, a także dobre poczucie rytmu;
- power step – step dla zaawansowanych;
- spin-bike, spinning, aerobiking – ćwiczenia na rowerach stacjonarnych z przerzutkami i kierownicą pozwalającą na ostrą jazdę w trzech pozycjach. 45 minut jazdy na rowerze pozbawia nas od 900 do 1200 kcal.



Aby zredukować tłuszcz na brzuchu, udach i pośladkach, najlepsze są ćwiczenia ABS (abdominal body system). Ćwiczenia wykonuje się z użyciem ciężarków na nogi (tzw. zajęcy). Z kolei BBS (biodra, brzuch, stretching) to gimnastyka brzucha, bioder i pośladków, zakończona ćwiczeniami rozciągającymi i odprężającymi.

Zobacz też: Innowacje w fitnessie.



BS (body sculpting) oznacza rzeźbienie ciała. Obejmuje wielokrotnie powtarzane statyczne ćwiczenia wzmacniające i ujędrniające najważniejsze mięśnie z wykorzystaniem hantli, gum i ciężarków zakładanych na nogi.



Ćwiczenia w wodzie

Aqua-aerobic to inaczej ćwiczenia w basenie na różnych głębokościach, przy muzyce, z użyciem płetw, rękawic lub pasów z obciążeniem zakładanych na talię. Zajęcia w wodzie są bezpieczniejsze dla stawów i łatwiej je wykonywać. Poprawiają giętkość ciała, wzmacniają mięśnie grzbietu, nóg i pośladków, redukują tkankę tłuszczową. Są to ćwiczenia tak dobrane, aby wzmacniać mięśnie grzbietu i brzucha oraz łagodzić następstwa przeciążeń kręgosłupa.



Na zajęciach fitness instruktorka ma pod opieką grupę 10-20 osób, z którymi ćwiczy. Zajęcia prowadzone są przy muzyce. Zaczynają się od rozgrzewki w postaci prostych układów choreograficznych, a następnie przez 30-40 minut wykonywane są różne ćwiczenia w zależności od typu zajęć. Treningi w grupie minimalizują możliwość niewłaściwego wykonywania ćwiczeń, co wiązać się może z ryzykiem kontuzji.

Zobacz też: Domowy zestaw ćwiczeń na piersi i jędrną pupę.

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA