Seans rozgrzewający

Seans rozgrzewający
Chłodny, zimowy wieczór to najlepsza pora na rozgrzanie zziębniętego ciała. Ciepła kąpiel, aromatyczne przyprawy i odpowiednie kosmetyki pozwolą nam szybko zapomnieć o mrozie i wietrze, które czyhają na nas za oknem.
 

Taka już natura zimy, że oprócz wspaniałych świąt niesie ze sobą mroźne powietrze, kłopoty z urodą i przeziębienia. Można jednak sobie z tym poradzić. Po powrocie do domu ogrzewamy przemarznięte części ciała powoli, aby nie narazić ich na szok termiczny. Dzieje się tak np. gdy dotykamy gorących kaloryferów, co może prowadzić nawet do uszkodzenia tkanek. Są także inne sposoby na rozgrzanie i jednocześnie pielęgnację ciała.

Herbatka na niepogodę

Organizm trzeba rozgrzać również od wewnątrz, a natura dobrze wie, w jaki sposób wspomóc nas w walce z chłodem. Do najpopularniejszych "rozgrzewaczy" zaliczamy przede wszystkim: imbir, cynamon, goździki, majeranek, szafran, czosnek, kardamon i gałkę muszkatołową. Dodane do herbaty świetnie wspomagają krążenie krwi i przemianę materii. Unikaj dodawania do ciepłego napoju cytryny. Co prawda zawiera mnóstwo witaminy C, która wzmacnia zdolności obronne organizmu, ale niestety, jednocześnie ochładza nasze ciało.

Poznaj: Zaskakujące właściwości herbaty

Wsparcie dla cery

Na początek delikatnie usuń resztki makijażu i inne zanieczyszczenia mleczkiem lub płynem micelarnym, a potem odśwież skórę tonikiem, który przywróci jej prawidłowe pH. Teraz czas na rozgrzewającą maskę, bogatą w termoaktywne składniki. Zaaplikowane na cerę lekko podnoszą jej temperaturę, dzięki czemu pory skóry lepiej się otwierają i oczyszczają, a odżywcze komponenty są efektywniej wchłaniane. Rozprowadzając kosmetyk na twarzy omijaj okolice oczu - może je podrażnić. Po zmyciu maseczki nałóż odżywczy bądź regenerujący krem.

Relaks w wannie

Ciepła (nie gorąca!), wonna kąpiel nie tylko rozgrzeje ciało, ale też poprawi nastrój. Zimą dodawaj do wody kilka kropli olejku cynamonowego, ekstraktu z imbiru lub olejku pomarańczowego. Podczas kąpieli masuj skórę szorstką gąbką, która nie tylko złuszczy naskórek, ale też pobudzi w niej krążenie i tym samym lepiej ją dotleni. Na koniec wmasuj w ciało serum bądź maskę o rozgrzewających właściwościach.

Kąpiel parafinowa dla dłoni

Parafina zawiera mnóstwo substancji natłuszczających. Silnie regeneruje, wygładza, ujędrnia, a przy okazji rozgrzewa skórę i sprawia, że substancje aktywne nałożonych preparatów są lepiej wchłaniane. Zanurzamy w niej dłonie na około dwadzieścia minut, a potem nakładamy na nie bawełniane rękawiczki. W cieple substancje odżywcze działają silniej. Warto wypróbować również rozgrzewające preparaty do rąk np. z imbirem.

Rozgrzane stopy

Stopy zimą, podobnie jak dłonie, są najbardziej narażone na przemarznięcie. Są bardzo oddalone od serca, w związku z czym mają najsłabsze krążenie krwi. Najszybciej więc marzną. Na pewno pomogą im kąpiele w ciepłej wodzie z dodatkiem borowiny, olejku rozmarynowego lub cynamonowego. Najprościej kupić w drogerii rozgrzewającą sól do stóp, która daje natychmiastowe uczucie ciepła. Po kąpieli możesz dodatkowo wmasować krem do zimnych stóp. Taki masaż przyniesie zziębniętym nogom prawdziwą ulgę.

Zobacz też: Odcisk, modzel, kurzajka... Jaki problem mają twoje stopy?

Seans w SPA

Rozgrzewającym i jednocześnie relaksującym zabiegiem jest masaż ciała gorącymi i zimnymi kamieniami. Na początek skóra zostaje poddana peelingowi, który pobudza krążenie krwi. Masaż wykonywany jest dwoma zimnymi morskimi kamieniami i 42 gorącymi bazaltowymi. Zabieg świetnie rozluźnia wszystkie mięśnie. Sprawdzi się zwłaszcza na zimowych wyjazdach na narty czy snowboard.

Sprawdź: Domowe SPA czyli relaks we własnej łazience

Beata Borys

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA