Sekret młodości kryje się w Tobie – jak dbać o zdrowie, aby zachować młody wygląd i szczupłą sylwetkę?

Każdy z nas chce być wiecznie młody. Pierwsze oznaki starzenia często nas przygnębiają, sprawiają, że nasza pewność siebie ulega obniżeniu i coraz rzadziej eksponujemy swoje najlepsze walory. Po 25 roku życia w naszym organizmie zaczyna spadać naturalna produkcja kolagenu, a po 30. spowalnia metabolizm, przez co łatwiej gromadzimy tkankę tłuszczową. Są to oczywiście dane ogólne, które nie dotyczą każdego i nie muszą dotyczyć Ciebie, jeżeli tylko dowiesz się, jak spowolnić procesy starzenia.
Sekret młodości kryje się w Tobie

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera

Spis treści

Jak utrzymać młodość – sposoby na spowolnienie procesów starzenia

Najnowsza technologia pozwala nam na poprawę swojego wyglądu, poprzez różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne i plastyczne. Jednak one nie wdrożą w nas zdrowych nawyków, które niezbędne są do tego, aby efekty odmładzania utrzymać. Co więcej, jeżeli postawimy na pełną wartości odżywczych dietę i systematyczną aktywność fizyczną – nie tylko utrzymamy dobrą kondycję i młody wygląd na dłużej, ale również unikniemy kosztów, związanych z drogimi zabiegami.

Zobaczmy, o czym musimy pamiętać, jeżeli chcemy zachować zdrowie i młodość przez długi czas.

Dieta

Zdrowa dieta to podstawa, niestety wiele osób uważa, że nie stać ich lub nie mają motywacji do tego, aby zdrowo się odżywiać. Jest to błąd, gdyż jadłospis bogaty w witaminy i minerały to najprostsza droga do utrzymania urody oraz szczupłej sylwetki. Co więcej, gdy dowiemy się, co jeść i poznamy proste, szybkie przepisy na zdrowe przekąski, nie będziemy już mieli wymówek do wprowadzenia ich w życie.

W zdrowej diecie należy postawić na:

– owoce i warzywa – źródło witamin, minerałów oraz błonnika pokarmowego;

– zdrowe tłuszcze – ryby, awokado, oleje tłoczone na zimno;

– odpowiednią ilość protein – chude mięso, jaja, nabiał;

– pieczywo pełnoziarniste;

– kasze, ryż brązowy, pełnoziarniste makarony;

– nasiona, orzechy;

– herbatki ziołowe;

– picie dużej ilości czystej wody mineralnej.

Z tej prostej listy produktów można utworzyć wiele ciekawych jadłospisów, które pozwolą nam urozmaicić dietę i przygotować smaczne, pożywne potrawy.

Z diety należy wykluczyć:

– słodycze;

– napoje gazowane;

– alkohol;

– fast foody.

Produkty wymienione powyżej należą do najpopularniejszych w dzisiejszych czasach, jednak regularne żywienie się takimi potrawami prowadzi do wielu problemów zdrowotnych. Jeżeli lubimy słodkości, postawmy raczej na zdrowe desery domowej roboty z daktylami, cukrem kokosowym i owocami – pomysłów jest całe mnóstwo.

Jeżeli raz na jakiś czas zjemy hamburgera lub napijemy się wina – większych konsekwencji nie zauważymy. Pamiętajmy jednak, aby nie robić z tego nawyku.

Zdrowa dieta – gdzie szukać inspiracji?

Jeżeli nie wiesz, jak się odżywiać oraz, które produkty wdrożyć do indywidualnego jadłospisu, zapraszamy na stronę z poradami dietetyków i lekarzy - https://zyj-zdrowiej.pl .

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to temat bardzo szeroki, ponieważ istnieją różne dyscypliny sportów, które możemy uprawiać wedle naszych zainteresowań. Oczywiście nie każdy z może wykonywać intensywny wysiłek, taki jak ćwiczenia cardio czy podnoszenie ciężarów. Niektóre urazy i schorzenia na to nie pozwalają, jednak nawet te osoby w większości przypadków mogą spacerować, a już 30 minut aktywnego spaceru dziennie pozwoli nam utrzymać ciało w dobrej kondycji.

Oczywiście, jeżeli zależy nam na budowaniu masy mięśniowej czy zrzuceniu tkanki tłuszczowej, wtedy systematyczne treningi o odpowiednim nasileniu są niezbędne. Jednak, aby efekty ćwiczeń był widoczne, należy stosować wraz z nim odpowiednią dietę oraz, często – suplementację, gdyż organizm sportowca wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na wiele składników odżywczych.

Ciekawe informacje, dotyczące tego, jak prawidłowo ćwiczyć oraz jakie suplementy stosować, aby poprawić wyniki treningów, znaleźć można na stronie top-supplemente.de. Gorąco zachęcam do zajrzenia, gdyż pojawia się tam wiele ciekawych informacji dla osób aktywnych.

Redukcja stresu

Kolejnym krokiem do zachowania młodego wyglądu i dobrej kondycji jest zmniejszenie stresu, z którym wielu z nas zmaga się każdego dnia. Praca i szybkie tempo życia nie sprzyjają relaksowi, dlatego należy zadbać o to, aby znaleźć czas na odpoczynek. Istnieje wiele ciekawych technik relaksacyjnych, takich jak masaż, sauna czy basen. Warto zadbać także o dobrą jakość snu, który stanowi dla naszego organizmu możliwość naładowania i „odetchnięcia” od tego, co nas przytłacza.

Aby nasz sen był głębszy i spokojniejszy, powinniśmy zadbać o to, aby:

– pomieszczenie, w którym śpimy, było wywietrzone i panowała w nim optymalna temperatura;

– kiedy kładziemy się spać, nasz żołądek nie był przepełniony;

– nasze ciało było zmęczone, ale nie przemęczone (warto pomyśleć o aktywności fizycznej w ciągu dnia);

– jeżeli mamy problemy z zasypianiem, przed snem wybierzmy się na krótki spacer;

– na jakość snu wpływają naturalne zioła, takie jak: melisa, rumianek, szałwia.

Więcej informacji o tym, jak zadbać o dobry sen znajdziemy na stronie https://zyj-zdrowiej.pl/jak-spac-lepiej-sprawdzone-sposoby-na-poprawe-jakosci-snu/.

Kosmetyki pielęgnacyjne

Nasza skóra z wiekiem staje się mniej elastyczna, zaczyna wiotczeć i pojawiają się zmarszczki. W sklepach znajdziemy szereg różnorodnych kosmetyków, które mają pomóc nam ujędrnić skórę i przywrócić jej młody wygląd. Czy jednak wszystkie z nich są skuteczne? Jakie naturalne substancje naprawdę działają i na co stawiać, chcąc utrzymać dobre efekty?

Przede wszystkim najlepiej wybierać to, co naturalne. Chemiczne substancje często podrażniają naskórek lub powodują alergie. Z pewnych produktów, które warto używać, wyróżniamy koenzym Q10, kolagen oraz różne witaminy i minerały.

Młody wygląd to nie tylko skóra, ale i włosy. I one z wiekiem tracą swoją witalność, dlatego powinniśmy pamiętać o tym, aby odżywiać je naturalnymi olejkami. Niektóre osoby przez długi czas zmagają się z wypadającymi włosami. W takim przypadku, zanim sięgną po produkty farmakologiczne, mogą spróbować wcierki z kozieradki lub terapii keratynowej.

Badania wykazują, iż walka z efektami starzenia organizmu domowymi sposobami jest równie skuteczna, jak korzystanie  produktów specjalistycznych oraz zabiegów.

Reklama

Zdrowie i uroda – gdzie szukać informacji?

Istnieje wiele stron, które oferują nam darmowe porady, dotyczące tego, jak o siebie dbać. Nie wszystkie z nich są rzetelne, dlatego warto systematycznie odwiedzać sprawdzone witryny, takie jak portal o zdrowiu zyj-zdrowiej.pl, który współpracuje z ekspertami z zakresu żywienia, odchudzania oraz pielęgnacji całego ciała. Ciekawe wskazówki, dotyczące radzenia sobie ze zdrowiem, znaleźć można także na zagranicznej stronie migliori-integratori.it, jeżeli więc ten problem Wam dokucza, zachęcam do odwiedzenia.

Ważne, aby zacząć działać samemu, zanim będzie za późno. Aktywność fizyczna połączona z dietą pomogą nam wrócić do formy, a zabiegi relaksacyjne oraz odpowiednia pielęgnacja całego ciała, przywrócą młody wygląd. Wystarczy odrobina samozaparcia oraz trochę wiedzy na temat produktów naturalnych, które naprawdę działają, aby znacznie zredukować oznaki starzenia.

Oceń artykuł

(liczba ocen 1)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!