Sen dla zdrowia i urody

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Sen zajmuje nam 1/3 naszego życia. Z tego względu jest jedną z najbardziej naturalnych potrzeb człowieka. Uważa się, że wpływa na długość i jakość naszego życia.

Sen łagodzi emocje

Sen przeciwdziała apatii i przygnębieniu. Tym samym dobry sen wpływa na poczucie zadowolenia, na nasze życie emocjonalne. Wypoczynek nocny zmniejsza napięcie psychiczne i odstresowuje. Sen przynosi ukojenie nerwów i dobre myślenie.
Udowodniono, że krótkie poobiednie drzemki przynoszą wiele korzyści. Nie tylko zmniejszają ryzyko zgonów z powodu choroby wieńcowej, ale też łagodzą stresy dnia codziennego.

Czytaj także: Co się dzieje w naszym mózgu podczas snu?

Sen – najlepszy kosmetyk

Podczas snu odbywają się też procesy naprawcze naszej skóry. W nocy zwiększa się tempo podziału komórek i odbudowuje się warstwa ochronna naskórka. Dzieje się tak za sprawą zwielokrotnionego wydzielania hormonu wzrostu.

W konsekwencji poprawia się ukrwienie skóry i jej zdolność usuwania toksyn. To wszystko sprawia, że nasza cera staje się zadbana i piękna. Nawet drogie kosmetyki nic nie zdziałają, jeśli brakuje snu.

Przypomnijmy sobie skutki nieprzespanej nocy i jak to się odbija na naszej twarzy. Gdy nie dosypiamy najpierw dają o sobie znać oczy – stają się opuchnięte i podkrążone. Cera szarzeje i pojawiają się trudno gojące wypryski i podrażnienia.

Naukowcy doszli do wniosków, że ludzie którzy mniej śpią mają większą tendencję do otyłości. Po pierwsze im mniej snu, tym więcej nasz organizm wytwarza hormonów dzięki którym czujemy się głodni. Po drugie osoby nie zapewniające odpowiedniej ilości snu rekompensują tą stratę dostarczając dużych ilości jedzenia.

Czytaj także: Bezsenność i depresja często idą w parze

Powiedzmy sobie również, że zbyt długie spanie nie działa korzystnie. Podczas snu spowalnia się proces przemiany materii. Spożywanie przed snem wysokokalorycznych posiłków skutkuje przyrostem tkanki tłuszczowej.

Podsumowując aby sen przyniósł pożądane rezultaty musi być odpowiedniej długości. Co nie oznacza, że trzeba spać ani długo ani krótko. Najbardziej skuteczny jest sen trwający wielokrotność 90 minut, czyli całego cyklu snu.

Zobacz: Skąd nasz mózg wie, że należy iść spać?

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła