Skuteczne odchudzanie - jak się za to zabrać, żeby działało?

Odchudzanie to niestety bardzo popularny proces, ponieważ coraz większa część z nas cierpi na problem nadwagi lub otyłości. Wynika to często nie tylko z naszych przyzwyczajeń czy chorób, ale także ogólnie ze świata, w jakim żyjemy - zabieganego, zestresowanego i desperacko potrzebującego dobrego snu. Sam proces utraty masy ciała jest długotrwały i wymagający, przez co wiele osób się zniechęca, jeżeli jednak będziemy dość wytrwali i zrobimy to z głową, możemy osiągnąć bardzo dobre rezultaty w stosunkowo racjonalnym czasie. Jak zatem się za to zabrać, aby działało?
Skuteczne odchudzanie

Artykuł sponsorowany

Źródło: Materiały partnera

Spis treści

Musisz włożyć w to pracę

Tak, bez wysiłku ani rusz. Niezależnie od tego, jak bardzo chcielibyśmy, aby magiczne tabletki, kisiel, koktajle czy plastry zrobiły za nas całą robotę, to niestety tak się nie da. Aby ciało spaliło jeden gram tłuszczu, potrzebuje zużyć około 7 kcal, co oznacza że utrata każdego kilograma tkanki tłuszczowej kosztuje nas 7000 kcal. To niemała ilość energii - nasze ciało jest z natury oszczędne i nie pali zasobów tak szybko, jak nam się wydaje.

Choć na treningu pocimy się i męczymy, wcale nie oznacza to, że spożytkujemy na niego wiele energii. Czasem kwadrans ćwiczeń może oznaczać zaledwie 100-150 zużytych kilokalorii. Jeżeli więc wykonujemy 3 takie treningi w ciągu tygodnia i nie przykładamy się do nich zbyt mocno, a także nie wspieramy wysiłku odpowiednimi posiłkami i odpoczynkiem, nie mamy co liczyć na wyniki. Te przychodzą dopiero wtedy, gdy naprawdę zaczniemy nad sobą pracować. Jak to zrobić?

Nie możesz jeść byle jak

Pierwszym krokiem na drodze do bycia przede wszystkim zdrowym, ale także i smukłym, jest odpowiednia dieta. Faktem jest, że zmiana nawyków to bardzo trudne zadanie - przetworzona żywność jest prosta, szybka i zawiera wiele składników, które po prostu uzależniają nas, dokładnie w taki sam sposób jak papierosy czy alkohol. Zaliczamy do nich przede wszystkim cukier i tłuszcz, a już w szczególności ich połączenie. Tak samo trudno może nam być porzucić jedzenie słone. Aby dieta była skuteczna, nie może być robiona z doskoku. Oznacza to, że jeżeli zależy nam na sobie, musimy całkiem i do końca życia zrezygnować z niezdrowych nawyków. Oczywiście, jeżeli raz na pół roku złamiemy to założenie i pójdziemy na fast food, nic się nie stanie, jednak dla wielu osób takie działanie "pół na pół" jest na dłuższą metę niemożliwe do utrzymania. Dlatego więc, zwłaszcza na początku procesu odchudzania, najlepiej jest trzymać się dobrej jakości, pełnowartościowej i nieprzetworzonej żywności - będzie nam po prostu łatwiej bez pokus.

Oczywiście w sytuacji, gdy już coś osiągnęliśmy i chcemy jeszcze bardziej podkręcić swój wynik - lub ucinamy procent tkanki tłuszczowej z już bardzo niskiego poziomu, co jest dużo trudniejsze - możemy korzystać z suplementów diety czy dodatków do żywności, jak np. białko w proszku. Jest to jednak rzecz, o której nie powinniśmy myśleć w pierwszej kolejności, a z czasem, gdy sami nabierzemy już odpowiednich nawyków żywieniowych. Więcej na ten temat znajdziesz pod adresem https://dobretabletki.pl/.

Reklama

Sen i odpoczynek są równie ważne, jak trening

W świecie, gdzie stres to codzienność, dobrej jakości sen jest niczym grudka złota pośród odłamków ziemi. Aby nasze ciało mogło w pełni korzystać ze składników odżywczych zawartych w naszym nowym sposobie żywienia, a także aby było w stanie regenerować się po treningu, potrzebujemy odpowiedniej ilości snu i relaksu. Najlepsza sytuacja to taka, gdzie możemy spać co najmniej 8 godzin, a także gdy kładziemy się i wstajemy o podobnych porach. Nasz mózg lubi powtarzalne schematy, więc taka praktyka ułatwi nam to często dość trudne zadanie, jakim jest uregulowanie czasu na odpoczynek.

Cokolwiek robisz, nie poddawaj się

Bardzo dużo osób ma tak, że na pewnym etapie odchudzania nagle stają i nie są w stanie ruszyć dalej. Może to wynikać z wielu powodów: zwiększonego zatrzymywania wody w organizmie, przyzwyczajenia organizmu do obecnego planu żywieniowego i treningowego, jakiegoś ukrytego problemu ze zdrowiem, o którym wcześniej nie mieliśmy pojęcia etc. Jednak niezależnie od tego, co powoduje wyhamowanie procesu utraty wagi, nie powinniśmy poddawać się ani na tym, ani na żadnym innym etapie. Ludzkie ciało nie jest maszyną, która zawsze wykonuje zadanie w ten sam sposób - niektórym osobom jest łatwiej, a innym trudniej, co zależy też od typu naszej sylwetki i ogólnego podejścia do diety redukcyjnej. Jeżeli więc jesteś właśnie w takim momencie, gdy za nic w świecie nie możesz poprawić swoich wyników, nie poddawaj się! Zmień coś w diecie, wypróbuj inny trening, przetrzymaj ten tydzień lub dwa, a w końcu twoje ciało zareaguje na zwiększone wysiłki.

Reklama

Im więcej chudniesz, tym trudniej iść dalej

Jest to pewnego rodzaju ironiczne, ale prawdziwe. Wraz z utratą masy ciała będzie nam coraz trudniej utrzymywać zarówno jej tempo, jak i sam trend. Wynika to z faktu, że organizm bardzo szybko przystosowuje się do diety, a także do rodzaju treningu jaki wykonujemy. Aby uniknąć podobnych "niespodzianek" powinniśmy co jakiś czas zmieniać swoją strategię: ucinać kaloryczność posiłków, ponieważ wraz ze spadkiem masy ciała zmniejsza się dzienne zapotrzebowanie na energię (a my musimy być poniżej niego, aby chudnąć), modyfikować ćwiczenia albo dorzucać nowe aktywności, których wcześniej nie wykonywaliśmy. Jedna dieta i jeden plan treningowy na dłuższą metę nie pomogą nam schudnąć. Musimy ciągle je zmieniać i dostosowywać do swojej obecnej wagi i celu.

Oceń artykuł

(liczba ocen 0)

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat zdrowia i zdrowego stylu życia, zapraszamy na nasz portal ponownie!