Sprawdzone sposoby na poprawienie odporności dziecka

Sprawdzone sposoby na poprawienie odporności dziecka

Artykuł sponsorowany

Jako mama przedszkolaka lub dziecka, które niedawno zaczęło chodzić do „podstawówki” pewnie nie raz zadawałaś sobie pytanie, co możesz zrobić, aby zaoszczędzić twojemu maluchowi kolejnej wizyty u lekarza, bo szczególnie w sezonie jesienno – zimowym, dziecko choruje po prostu zbyt często. Najlepsze w tym wypadku jest poprawienie jego odporności, a znajdziesz przynajmniej kilka sprawdzonych sposobów jak to zrobić.

Zdrowa dieta

Zdrowa, zbilansowana dieta bogata w potrzebne witaminy np. C lub A oraz minerały np. cynk to podstawa odporności organizmu. Postaraj się zróżnicować dietę dziecka, zawrzeć w niej sporo nabiału, produktów zbożowych, warzyw, owoców, ale też chudego mięsa. Nie bój się dodać trochę czosnku, który jest uważany za „naturalny antybiotyk” i w bardzo pozytywny sposób oddziałuje na odporność. Dodaj też jogurty i inne produkty bogate w probiotyki, takie jak kefir czy maślanka. Ważne jednak, żeby były naturalne oraz nie zawierały cukru.

Hartowanie

Ruch jest bardzo ważny w zdrowym trybie życia, szczególnie ten na świeżym powietrzu. Staraj się wychodzić z dzieckiem na regularne spacery, nawet jeśli pogoda do tego nie zachęca. Jeśli nie jest zimniej niż minus 10 stopni Celsjusza, nie ma żadnych przeciwwskazań do zabawy na dworze. Przyzwyczaj dziecko do zmiany temperatur, możesz używać do tego naprzemiennych ciepłych i chłodnych (bez przesady!) strumieni wody podczas prysznica. Gdy wychodzicie z domu, staraj się ubierać dziecko „na cebulkę” i bądź gotowa na zdjęcie czapki lub szalika, jeśli nie jest zbyt chłodno.

Suplementy diety na odporność

Trzeci ważny element kształtowania odporności dziecka to dostarczenie potrzebnych witamin i minerałów poprzez suplementy diety zwiększające odporność. To bardzo wygodny sposób pozyskania koniecznych substancji, bo te zawarte w diecie mogą nie być wystarczające. Najważniejszymi elementami są witaminy A, C i E oraz cynk, dlatego warto sprawdzić, czy suplement ma je w swoim składzie. Poza tym, aby suplement był naprawdę skuteczny, musi być przyjmowany regularnie, dlatego warto nabyć taki, który będzie dla dziecka atrakcyjny jak np. ACTIVITKI, dostępne w formie lizaków. Dziecko może myśleć, że je słodycze, podczas gdy staje się bardziej odporne na choroby.

Czytaj też: Co jeść, żeby nie chorować? 10 produktów żywnościowych, które podnoszą odporność

Te trzy sposoby, zwłaszcza stosowane jednocześnie z pewnością sprawią, że odporność twojego dziecka się zwiększy, a częste wizyty u lekarza nie będą już potrzebne. Warto, żebyś zastosowała je jak najszybciej, bo sezon chorób wkrótce się rozpocznie, a kształtowanie odporności wymaga czasu.

ACTIVITKI – lizaki witaminowe

  • Activitki Multiwitamina zawierają witaminę A, witaminę C, witaminę E.
  • Activitki Witamina C zawierają witaminę C, rutynę, cynk.
  • Activitki Gardło zawierają witaminę C , wyciąg z korzenia prawoślazu, wyciąg z liścia szałwii, wyciąg z mięty.
  • Activitki Odporność zawierają witaminę C, cynk, rutynę.

Sprawdź: Jaka jest prawidłowa temperatura u małego dziecka?

Odpowiednio zbilansowana dieta i zdrowy styl życia stanowią podstawę dobrego stanu zdrowia. Deklarowane korzyści dla zdrowia zapewnia spożycie zalecanej porcji produktu. Ze względu na zawartość cukrów spożycie powinny rozważyć: kobiety w ciąży, osoby otyłe, diabetycy. www.polfa-tarchomin.com.pl

Artykuł sponsorowany.

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA