Spróbuj tego energetycznego smoothie na wzmocnienie

Ostatnio furorę robią zielone koktajle. Jak to się dzieje, że zarówno specjaliści, celebryci, jak i zwykli konsumenci zwariowali na punkcie takich smakołyków?

Mają ku temu powody! Wyjaśniamy i inspirujemy przepisem na super energetyczny zielony smoothie!

Dietetycy wiedzą, że koktajl czy smoothie to najłatwiej przyswajalna bomba witamin i składników mineralnych. Rozdrobnione składniki organizmowi jest znacznie łatwiej wykorzystać. Dlatego z dobrodziejstw koktajli mogą korzystać wszyscy! Zarówno osoby w pełni sił witalnych, jak i ludzie starsi, mający problemy z przeżuwaniem, rekonwalescenci, dzieci czy z osoby osłabionym lub szwankującym układem pokarmowym.

Celebryci wiedzą, co modne - i starają się podążać za trendami. Dodatkowo muszą dbać o wygląd i samopoczucie. Smoothie to również idealna propozycja dla zabieganych. Jego przygotowanie nie wymaga dużo czasu. Na dodatek łatwo spakować go ze sobą i chwycić, wychodząc z domu.

A zwykli konsumenci? Po prostu się w nich rozsmakowują! A jest w czym. Składniki można miksować praktycznie dowolnie uzyskując różnorodność i bogactwo mikroelementów, witamin i… smaków.

Zobacz: Gdy boli gardło – kojące smoothie z bananami, miodem i przyprawami

Daliście się przekonać? Oto nasza inspiracja dla Was:

Zielony smootkie na wzmocnienie

Składniki:

  • Szpinak (garść)
  • Banan (mała sztuka lub ½ większej)
  • Siemię lniane (łyżka)
  • Pomarańcza (1/2 sztuki)

Szpinak dokładnie opłukać pod bieżącą wodą. Pomarańcze obrać i podzielić na cząstki, usunąć pestki. Banany pokroić w plasterki. Dodać łyżeczkę siemienia lnianego. Teraz wystarczy wszystko zmiksować na gładkie smoothie i delektować się pysznym, słodkim smakiem zielonego napoju.

Czy wiesz, że: Zdrowie tkwi w koktajlu

Lecznicze właściwości

Co dostarczy nam taki smoothie, jak zadziała kombinacja powyższych składników?

  • Wzmocnienie siły mózgu (kwasy omega 3 z siemienia lnianego; witamina C z pomarańczy; glukoza z banana; witaminy ze szpinaku);
  • Niwelowanie stresu, polepszanie nastroju (kwasy omega 3; tryptofan i witamina B6 z banana);
  • Polepszenie wzroku (luteina zawarta w szpinaku, witamina C, kwasy omega 3);
  • Regulacja ciśnienia krwi i pracy serca (banan oraz szpinak);
  • Ułatwienie wypróżnień (banan i siemię lniane);
  • Przeciwdziałanie anemii (żelazo i kwas foliowy ze szpinaku, banana; witamina C z pomarańczy);
  • Wzmocnienie układu kostnego (witamina K zawarta w szpinaku i bananach);
  • Przeciwdziałanie nowotworom (siemię lniane, antyoksyanty ze szpinaku, pomarańczy, banana);
  • Wzmocnienie odporności (witamina C; przeciwzapalne właściwości siemienia lnianego; szpinak);
  • Odkwaszenie organizmu;
  • Rozkosz podniebienia.

Czego chcieć więcej? Zapraszamy do próbowania i dzielenia się wrażeniami.

Czytaj też: Koktajle i soki owocowe - doskonały sposób na letnie orzeźwienie

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA