Sylwetka przed świętami


 
Starszy niż rok
Radzimy, jak przygotować się do Świąt, by bez poczucia winy korzystać z uciech stołu w te przyjemne dni

Świąteczne przysmaki to wielka radość ale także i zmartwienie dla tych, którzy zwracają szczególną uwagę na sylwetkę. Jeśli już teraz zaczniemy pilniej zwracać uwagę na to, co znajduje się na naszym talerzach, podczas Bożego Narodzenia waga nie podskoczy w drastyczny sposób.

Sprawdź: Powigilijny zestaw czynności dla mężczyzn

Zobacz też: Powigilijny zestaw ćwiczeń dla kobiet


Biegiem po zdrowie

Sama dieta to jednak za mało. My powtarzamy: ruszaj się! Jesienno – zimowa aura nie może nas rozleniwiać. Właśnie w taką pogodę szczególnie powinniśmy czerpać ze świeżego powietrza, spacerować lub biegać. Na zachętę warto dodać, że gdy temperatura spada, łatwiej spalamy kalorie. Organizm potrzebuje energii na rozgrzanie się, więc krew szybciej krąży, zwiększa się przemiana materii, usuwane są toksyny. Nie wspominając już o tym, że zyskujemy odporność.

Regularne posiłki to podstawa

Zapotrzebowanie na kalorie zimą wcale nie różni się od tego, jakie mamy w okresie wiosenno – letnim. Nie ma więc usprawiedliwienia dla tłustych dań. Zimą jedzmy częściej, by zachować równowagę cieplną i nie doprowadzić do wilczego napadu głodu. Nie zapominajmy o śniadaniu. Kawa nam go nie zastąpi, nawet ta z najcięższym mlekiem…Organizm po otrzymaniu z rana solidnej porcji odżywczych składników, ma siłę na sprawne działanie w ciągu dnia.

Która dieta?

South Beach, Dukana, owsiana, kapuściana…Przestajemy wierzyć w diety cud. Każda z diet uczy czegoś o potrzebach organizmu, np. dzięki South Beach zwolennicy docenili wagę produktów takich jak oliwa z oliwek, ryby, świeże warzywa czy zdrowe przekąski pomiędzy posiłkami. Podstawową zasadą wyboru sposobu trzymania odpowiedniej wagi zapomnijmy o głodzeniu, które zrzuca kilogramy. To mit. Niestety wciąż krąży jeszcze w naszym otoczeniu.

Psyche i ciało

Naucz się dystansu do siebie. Im lepiej siebie rozumiemy, tym mniej na nas będą wpływać pokusy takie jak np.słodycze. Poprawiają nastrój na chwilę, a kilogramy zostają. Zamiast sloganu: kochaj siebie,radzimy: dbaj o siebie, bądź cierpliwszy, a efekty nie każą na siebie czekać.

szo

Czytaj: 5 chorób, jakich możesz nabawić się w te święta