Szybki i łatwy trening na piękne ramiona

Starszy niż rok
Brzuch, uda, pośladki – to strefy, których wygląd zwykle chcielibyśmy poprawić. Często zapominamy przy tym o ramionach, przez co skóra na nich jest zwiotczała, a ich mięśnie słabe. Możesz to ukryć pod swetrem – sezon jesienno-zimowy w pełni. My zachęcamy jednak do wzięcia sprawy w swoje ręce (a raczej ramiona) i wypróbowanie kilku prostych ćwiczeń, które nie tylko wysmuklą te partie, ale także je wzmocnią.

Krótki, lecz skuteczny trening w domu

Na pewno znajdziesz na nie czas każdego dnia. Na trening składają się raptem dwa ćwiczenia, a całość zajmie ci... do 10 minut. Chwyć lekkie hantelki, albo półlitrowe butelki z wodą i do dzieła!

Unoszenie „skrzydeł”

Rozstaw stopy na szerokość barków, ugnij lekko kolana. Wyprostuj plecy i pochyl się. Ręce trzymaj wyprostowane w dół przed sobą (grzbiety dłoni skierowane na boki). Ściągając łopatki unieś hantle w bok – do momentu, w którym wraz z barkami utworzą linię prostą. Wróć do pozycji wyjściowej. Całość powtórz 12 razy.

Zobacz: Najczęstsze błędy popełniane na siłowni

Boksowanie

Rozstaw lekko stopy. Ugnij łokcie, hantle trzymaj blisko ciała na wysokości klatki piersiowej. Teraz energicznie wyprostuj prawe ramię po skosie – na lewą stronę. Postaraj się przy tym nie skręcać ciała w klatce piersiowej lub biodrach. Wróć do pozycji wyjściowej i tak samo wyprostuj lewe ramię na prawą stronę. To jedno powtórzenie. Wykonaj ćwiczenie 12 razy na każdą stronę. Zobacz: Jak zacząć uprawiać tajski boks

Gotowe? Odpocznij teraz 20 sekund i cały trening powtórz jeszcze 1-2 razy (w zależności od tego, ile masz jeszcze siły).

Trenowanie przy okazji

O formę swoich ramion zadbać możesz w każdej chwili, nawet w przerwach od pracy. Spójrz na poniższe przykłady:

  1. Złącz opuszki palców obu dłoni (w tzw. piramidkę) przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Naciskaj pulsacyjnie palcami obu dłoni jednocześnie. Czujesz, jak napinają się całe ramiona? Przy okazji pracuje też klatka piersiowa.
  2. Siedzisz na krześle? Oprzyj dłonie na jego brzegach, po obu stronach ud. Spróbuj dźwignąć całe ciało tak, by unieść pośladki unieść do góry. Powtórz tyle razy, ile zdołasz.
  3. Teraz to już sama przyjemność. Wyciągnij ręce wysoko w górę, napinając całe ramiona – jakbyś chciała wkręcać żarówki. Wytrzymaj kilka sekund i rozluźnij się. Kilka powtórzeń i poczujesz przypływ nowych sił do pracy!

Czytaj też: Zumba – sport i zabawa w jednym

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA