Top 10 zdrowego stylu życia


 
Starszy niż rok
Jest mnóstwo rzeczy, które możemy ulepszyć w naszym życiu, aby poprawić jakość zdrowia i kondycję. Lepsza dieta, dobrze zaplanowany dzień, odpowiednia rutyna treningowa i szczypta motywacji - jest tym, czego potrzebujesz, żeby przebrnąć przez jesień i nadchodząca zimę w pełnej formie. Ale pamiętaj, pierwszy krok musisz wykonać dzisiaj! Nie jutro albo od przyszłego tygodnia lub miesiąca, tylko właśnie dzisiaj wdrażaj zmiany w swoim życiu.
  1. Trzymaj wodę zawsze w pobliżu.

Woda jest doskonałym napojem, ponieważ nie ma żadnych kalorii i powstrzymuje występowanie uczucia łaknienia lub głodu. 8 szklanek  płynów -  to niezbędna  dawka, jaką  dziennie powinniśmy przyjąć. Dla przypomnienia przytoczę, ze ludzkie ciało w 75% składa się  z wody. Nie kawa lub przesłodzone soki zapewnią nam zachowanie tego poziomu tylko woda w swojej najczystszej postaci.

  1. Wzbogać swoją dietę o  odpowiednie multiwitaminy.

Dobrze dobrany zestaw multiwitamin sprawi, że będziemy się szybciej regenerować, poprawimy nasz metabolizm i nabierzemy więcej energii.

  1. Jedz małe porcje.

Przez zmniejszenie naszych dziennych porcji  możemy już znacznie zredukować wagę.  Będąc dzieckiem zmuszano nas  do jedzenia wszystkiego, co było na naszym talerzu. Teraz kiedy jesteśmy dorosłymi ludźmi, talerz staje się coraz większy. Niestety, wypracowany przez rodziców odruch „zostawiania czystego talerza” zostaje ten sam. Pamiętaj, nie ilość ale jakość decyduje o końcowym sukcesie.

  1. Nie podjadaj z talerza innych. Na talerzu dzieci też są kalorie.

Często karmiąc dzieci starasz się je motywować przez użycie przykładu na własnej osobie, pochłaniając  tym samym większą cześć posiłku z talerza dziecka. Pamiętaj  o tym, że tam też są kalorie i nie zapomnij ich dodać do dziennego kalkulatora  kalorii.

  1. Przygotuj się na chwile słabości.

Parę marchewek w lodówce, jabłek w plecaku, winogron na biurku lub bananów  w kuchni może      w wystarczający sposób zabezpieczyć cię od jedzenia  bezwartościowych batonów lub innych słodyczy.

  1. W sposób aktywny baw się ze swoimi dziećmi. Często spaceruj z najbliższymi.

Siedzimy cały czas w domu lub biurze, rzadko spędzamy czas ze swoimi dziećmi (najbliższymi), narzekamy  na naszą kondycję, a wszystko to możemy zmienić w sposób bardzo prosty. Wystarczy otworzyć drzwi własnego mieszkania i udać się na krótki spacer do pobliskiego parku.

  1. Nie szukaj drogi na skróty.

Tak planuj drogę na zakupy albo do znajomych, żeby pokonać ją codziennie w inny sposób.  Oczywiście wcześniej uprzedź o tym osoby czekające na ciebie w domu.  Kolekcjonuj kilometry przez cały tydzień (Stepometr). No i najważniejsze - przestań używać windy. Schodami tez się można  dostać na górę.

  1. Nie bądź powściągliwy od jakiejkolwiek pracy w domu lub ogródku.

Przemeblowanie mieszkania czy częste używanie łopaty w ogrodzie może sprawić, że nasze mięśnie staną się  dostrzegalne a polerowanie podłogi będzie dodatkowym treningiem tlenowym.

  1. Jak wychodzisz na spacer zabierz coś do słuchania muzyki.

Przyjemnie jest  spacerować z dziećmi lub swoim psem.  Jest to jednak czas dla twojej rodziny. Ty potrzebujesz  też czasu dla siebie.  Kiedy nie musisz się zatrzymywać  i czekać  na wolno spacerujące dzieci lub rozglądać za wolno biegającymi psami. Spacer taki powinien podnieść Ci tętno do odpowiedniego poziomu, a dobrze dobrana muzyka pomóc podtrzymać  je jak najdłużej na wysokim poziomie.

  1. Wypracuj swoją tygodniową rutynę treningową.

Dobrze zaplanowany tydzień i z góry określone zajęcia wprowadzą ład i rutynę, ułatwiającą tym samym zorganizowanie dnia.

Np.

Poniedziałek – rano pływanie (30 długości basenów) – relaks przed rozpoczęciem tygodnia pracy

Wtorek – Piłka nożna ze znajomymi ze studiów – podtrzymanie znajomości

Środa – rower zamiast samochodu – oszczędność paliwa

Czwartek – squash z biznesowymi partnerami – nawiązanie ciekawej współpracy/znajomości

Piątek  - szkoła tańca – czas z partnerem lub poznanie nowego

Sobota – poranny  jogging (koniecznie na czczo) – spalenie trochę tkanki tłuszczowej

Niedziela -  niedzielny spacer z rodziną