Nowy sklep

już ON-LINE

Trening siłowy - budowanie siły mięśni, trening tlenowy na spalanie kalorii

Chcesz schudnąć ale nie wiesz, jaki trening pozwoli Ci zgubić tłuszcz i zbędne kilogramy, a jaki wzmocni Twoje struktury mięśniowe. Z nami dowiesz się jaki trening powinieneś stosować aby osiągnąć swój cel.

Spis treści

Trening tlenowy pełni istotną funkcję w walce z otyłością

Badania opublikowane w „American Journal of Physiology” obejmowały 200 badanych przedstawicieli z problemem otyłości trzewnej i podskórnej. Przez osiem miesięcy zostali oni poddani treningowi tlenowemu o średniej intensywności ( Grupa A) i treningowi siłowemu (Grupa B).

Po upływie wyżej wymienionego okresu zaobserwowano znaczny spadek tkanki tłuszczowej trzewnej i podskórnej u przedstawicieli Grupy A. U przedstawicieli Grupy B zarejestrowano tylko redukcję w obrębie tkanki tłuszczowej podskórnej.

Czytaj też: Najczęstsze błędy popełniane na siłowni

"Jeśli jednak masz problem z otyłością (który to problem ma 2/3 populacji ) i chcesz zmniejszyć otyłość brzuszną, trening tlenowy daje najlepsze rezultaty bo spala najwięcej kalorii” – to słowa dr Chrisa Slentza prowadzącego badania.

Trening siłowy jest bardzo dobra formą na wzmocnienie struktur mięśni i zwiększenie mięśniowej masy ciała.

 

Intensywność treningu a redukcja tkanki tłuszczowej

Uczestnicy treningu tlenowego pokonywali dystans około 12 km ze średnia intensywnością. Od czasu do czasu przeprowadzano trening o wyższej intensywności co dawało dodatkowy pozytywny efekt.

Podczas badań nad inną grupą na Uniwersytecie Virginia zaobserwowano, że trening przeplatany z różną intensywnością jest idealnym sposobem na pozbycie się trzewnej i podskórnej tkanki tłuszczowej. Niska intensywność treningu nie wpłynęła tak pozytywnie na zredukowanie otyłości brzusznej.

Przeprowadzenie trzech treningów o zwiększonej intensywności z dwoma o niskiej w tygodniu dało najlepsze rezultaty.

Podsumowując oba badania można wywnioskować, ze nie pozbędziemy się nadmiernej tkanki tłuszczowej truchtając w parku lub podnosząc ciężkie ciężary na siłowni.

Warto ćwiczenia wspomóc dietą, która musi być odpowiednio zbilansowana. Nie zawsze wiemy, jak skomponować menu. Dodatkowo brak nam czasu na dokładne planowanie posiłków lub wizyty u dietetyka. Wsparciem będzie serwis Peater, który umożliwia dostęp do programów dietetycznych online. Wszystko znajduje się w jednym miejscu: plan żywieniowy, przepisy, lista zakupów, kalkulator kalorii. Dodatkowo otrzymujemy opiekę i porady dietetyka. To gwarancja skutecznego odchudzania.

Reklama

Poświęcenie i czas 

Podejmując się walki z nadwaga musimy zdać sobie sprawę, ze proces ten będzie wymagał naszego poświecenia i czasu.

„To co się liczy to ile ćwiczeń wykonasz, ile kilometrów przejdziesz, ile kalorii spalisz. Jeśli zdecydowałeś się na trening o niskiej intensywności musisz zdać sobie sprawę, ze pochłonie to więcej czasu” dodaje Slentz.

Reklama

Otyłość

Nadmiar tłuszczu trzewnego, który otacza organy wewnętrzne w odcinku brzusznym jest odpowiedzialny za zwiększenie wystąpienia niebezpieczeństwa cukrzycy typu II, chorób serca i niektórych form nowotworowych. Zredukowanie go jest bardzo istotne dla naszego ogólnego zdrowia. Można by pomyśleć, że proces ten wymagać będzie od nas ciężkiej pracy i spędzenia wielu godzin na siłowni. Ale jesteście w błędzie! Musicie być cierpliwi.

EK

Poznaj: Szybki i łatwy trening na piękne ramiona

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)