Uprawiasz sport, będziesz spał lepiej

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Śpimy znacznie lepiej i czujemy się bardziej rześko w ciągu dnia, jeżeli w tygodniu poświęcamy na ćwiczenia przynajmniej 150 minut.

Spis treści

Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Stanu Oregon, aplikując sobie taką dawkę aktywności fizycznej, możemy spodziewać się około 65-procentowej poprawy jakości snu.

Sport na dobry sen

Aktywność fizyczna wpływa dobrze nie tylko na naszą figurę i serce, ale także na nasz sen. Czasami trzeba iść na kompromis; gdy jesteśmy zmęczeni, łatwiej jest odpuścić sobie ćwiczenia i po prostu iść spać, jednak warto podjąć wysiłek z myślą o długoterminowych korzyściach dla zdrowia - podkreśla współautor badań Brad Cardinal.

Jak wynika z badań osoby, które ćwiczyły przynajmniej przez 150 minut tygodniowo, nie tylko miały mniej problemów z samym snem, ale także o 68 proc. rzadziej doświadczały w nocy skurczów kończyn i o 45 proc. rzadziej miały trudności z koncentracją w ciągu dnia.

Pozytywny wpływ ćwiczeń utrzymywał się po uwzględnieniu czynników takich jak wskaźnik masy ciała (BMI), stan zdrowia, palenie papierosów czy depresja.

az, PAP

Czytaj także: Co się dzieje w naszym mózgu podczas snu?

Zobacz: Skąd nasz mózg wie, że należy iść spać?

Czytaj także: Bezsenność i depresja często idą w parze

Pytanie: Jak często sprawdzasz swój poziom cukru?

  Kontroluję go regularnie

  Sprawdzam, przy okazji innych badań/zabiegów

  Zdarzyło mi się raz może dwa

  Nigdy nie sprawdzałem/łam