W takiej saunie możesz przebywać o wiele dłużej

W tej saunie możesz przebywać o wiele dłużej
Sauna na podczerwień, zwana też sauną infrared, podobnie jak sauna tradycyjna wytwarza ciepło, lecz wykorzystywana w niej energia podczerwieni ogrzewa bezpośrednio ciało, a nie powietrze w pomieszczeniu.

Podczerwień przekształca się w ciepło, rozgrzewając podskórną tkankę tłuszczową, mięśnie i narządy wewnętrzne. Dzięki temu temperatura w saunie infrared może być znacznie niższa - od 25°C do 75°C – niż w saunie tradycyjnej, a seans może trwać dłużej. Korzystanie z takiej sauny przynosi mnóstwo korzyści naszemu zdrowiu i sylwetce, warto jednak pamiętać, że przed rozpoczęciem regularnych seansów należy skonsultować się z lekarzem.

Czytaj też: Sauna na zdrowe poty

Zalety sauny na podczerwień:

- oczyszcza - pocenie się uruchamia gruczoły potowe i zwiększa wydzielenie toksyn ze skóry;

- doskonale działa na redukcję cellulitu;

- odchudza - jeden seans 30-minutowy pozwala spalić 600–900 kcal;

- działa leczniczo na różne schorzenia i dolegliwości: reumatyzm, bóle mięśni, kontuzje, zwichnięcia, choroby stawów czy zaburzeń krążenia. Łagodzi bóle pleców i stawów wywołane przemęczeniem, reumatyzmem czy chorobą zwyrodnieniową, bóle towarzyszące oparzeniom czy nerwobóle. Polecana przy rwie kulszowej, hemoroidach i niedociśnieniu.

- niweluje objawy stresu, zmęczenie, napięcia nerwowe, złe samopoczucie, działa antydepresyjnie, pomaga przy bezsenności;

- wzmacnia system immunologiczny;

- znacznie poprawia wygląd skóry, przywraca jej blask i zdrowy wygląd;

- poprawia pracę układu hormonalnego;

- pomaga w walce z łuszczycą, trądzikiem, wypryskami.

Jak korzystać z sauny na podczerwień?

Do sauny wchodzimy przepasani ręcznikiem, bez klapek. Nie stosujemy kremów, balsamów, oliwek. Dokładnie zmywamy makijaż, zdejmujemy całą biżuterię. Siadamy na ręczniku tak, by nie stykać się skórą z powierzchnią drewnianą. Nie należy wchodzić ani bezpośrednio po posiłku, ani na czczo - najlepiej odczekać godzinę od posiłku. Czas pobytu to 20-30 minut w temperaturze ok. 45°C–60°C. Po zakończonym seansie wychodząc z kabiny należy owinąć się ręcznikiem bądź szlafrokiem, a także uzupełnić płyny .

Iwona Kosowska

Zobacz: Sauna – jesienna porcja zdrowia

Czytaj też: Sauna dobra na serce?

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA