Wigilia w stylu light


 
Starszy niż rok
Potrawy nie muszą być tłuste - czyli Wigilia w wersji lekkiej

Potrawy świąteczne można przygotować tak by stały się lżejsze w trawieniu dla organizmu. Taka kuchnia mniej obciąża żołądek, trzustkę i wątrobę. Jednocześnie jest w stanie dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Zobacz też: Tradycyjne wigilijne potrawy - czy są zdrowe?

Propozycje lżejszej kuchni wigilijnej

  • Do smażenia karpia używaj świeżego tłuszczu. Doskonałym wyborem jest olej rzepakowy, który przy okazji zawiera niewielkie ilości kwasów nasyconych, występujących w tłuszczach zwierzęcych (np. smalcu). To co zawarte jest w oleju działa przeciwmiażdżycowo i obniża poziom cholesterolu. Zmiejszysz ryzyko chorób serca.
  • Do klejenia pierogów używaj mąki z pełnego przemiału. Mąka razowa jest bogata w błonnik, zwłaszcza rozpuszczalny w wodzie. Taki błonnik zmniejsza ryzyko miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca oraz zawału.
  • Do kompotu z suszu dodaj imbiru, który przyspieszy trawienie wigilijnych potraw. Poza tym korzeń imbiru zmniejsza lepkość krwi. Na jego bazie produkowane są również naturalne środki przeciwwymiotne.
  • Do kapusty z grochem dodaj kurkumy, która działa rozkurczowo na mięśnie przewodu pokarmowego. Oprócz tego jej zdecydowany, ostry smak ma działanie przeciwbakteryjne i odtruwające.
  • Do potraw rybnych wybieraj zwłaszcza ryby morskie. Zawierają one większe ilości kwasów omega-3.


Więcej na temat kwasów omega-3 przeczytasz w: „Zdrowa kolacja wigilijna”.

ek

Sprawdź: Powigilijny zestaw czynności dla mężczyzn

Zobacz też: Powigilijny zestaw ćwiczeń dla kobiet