Wodny relaks dla ciała

Wodny relaks dla ciała
Sprawne i zrelaksowane ciało, które potrafi podołać stresom i zmęczeniu, to dla wielu zabieganych kobiet bardzo ważna sprawa. Warto zafundować sobie masaż, saunę czy chociażby aromatyczną kąpiel. Poprzez skórę dostarczamy organizmowi wielu substancji odżywczych i nawilżających, które podziałają leczniczo i nawilżająco.
 

Na co dzień najlepszy jest szybki prysznic. Trzyma nas w formie, ożywia. Zimny strumień wody na przemian z ciepłym oraz masaż wykonany frotową rękawicą pobudza krążenie i dodaje energii, nawet gdy po całym ciężkim dniu "padamy z nóg".

Przeczytaj także: Wanna czy prysznic?

Cudowne kąpiele

Raz lub dwa razy w tygodniu można wziąć kąpiel z dodatkiem pachnących olejków, soli, preparatów nawilżających lub mleka i miodu. Pamiętajmy jednak, aby woda w wannie nie był zbyt gorąca, optymalna temperatura to około trzydzieści siedem stopni. Kąpiel nie powinna trwać dłużej niż piętnaście minut - im dłuższa i bardziej gorąca, tym nasza skóra bardziej wysuszona. Dodatkowo zamiast poczuć się zrelaksowane i wypoczęte, mamy po niej uczucie ociężałości.

W zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć, dodajemy do wody różne specyfiki.

Przeczytaj także: Moc borowin

Sole - choć odrobinę wysuszają skórę, mają korzystny wpływ na cały organizm. Odżywiają, dotleniają i wygładzają ciało, likwidują drobne wypryski, leczą schorzenia dróg oddechowych - takie właściwości ma m.in. sól z Morza Martwego.

Olejki roślinne - nie pienią się, nie posiadają właściwości myjących, ale silnie pielęgnują. Po wyjściu z wanny nie trzeba stosować balsamu, ponieważ naturalnie natłuszczają i nawilżają skórę. Olejki zawierające substancje zapachowe i wyciągi z roślin, działają zarówno na ciało - łagodzą podrażnienia, ujędrniają skórę, jak i na duszę - relaksują, uspokajają lub wręcz przeciwnie, pobudzają.

Przeczytaj także: Kąpiele lecznicze we własnej wannie

Skóra szczególnie wrażliwa i sucha wymaga preparatów nawilżających, np. oliwek, które łagodzą podrażnienia i stany alergiczne, a także budują naturalną barierę ochronną naskórka.

Mleko i miód wlane do kąpieli - trzy litry tłustego mleka i filiżanka miodu - doskonale zmiękczą i nawilżą skórę.

W gabinetach kosmetycznych można kupić algi morskie do kąpieli. Przyśpieszają one przemianę materii w komórkach naskórka, przez co wspomagają kuracje odchudzające.

Dobroczynna sauna

Raz w tygodniu powinnyśmy wybrać się z wizytą do sauny. Jest to kolejny zbawienny dla naszego ciała zabieg. Poddanie się działaniu suchego, nagrzanego do około 100 stopni powietrza powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, obniżenie ciśnienia krwi i przyspieszenie tętna. Krew jest wtedy bogatsza w tlen i szybciej rozprowadza substancje odżywcze, a nasz organizm łatwiej wydala szkodliwe produkty przemiany materii i inne toksyczne substancje. Pod wpływem ciepła wzmaga się wydzielanie potu a wraz z nim usunięte zostają wszelkie trucizny, np. nikotyna. Wizyty w saunie zaleca się osobom ze skłonnościami do infekcji dróg oddechowych. Sauna hartuje, ujędrnia skórę, zmniejsza napięcie mięśniowe. Pierwszy seans nie powinien trwać dłużej niż pięć minut, na koniec należy pamiętać o schłodzeniu ciała zimną wodą i uzupełnieniu ilości płynu w organizmie.

Przeczytaj także: Leczenie ciepłem - sauna

Beata Michnicka

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA