Nowy sklep

już ON-LINE

Wzmacniamy odporność razem z cateringiem dietetycznym

Wielkimi krokami zbliża się jesień, która jest okresem zwiększonej liczby zachorowań. Dlatego warto już wcześniej przygotować się na jej nadejście i zadbać o wzmocnienie odporności. Może nam w tym pomóc catering dietetyczny, który oferuje produkty korzystnie wpływające na pracę układu odpornościowego.
catering dietetyczny

Artykuł sponsorowany

WZMACNIAMY ODPORNOŚĆ RAZEM Z CATERINGIEM DIETETYCZNYM!

Wielkimi krokami zbliża się jesień, która jest okresem zwiększonej liczby zachorowań. Dlatego warto już wcześniej przygotować się na jej nadejście i zadbać o wzmocnienie odporności. Może nam w tym pomóc catering dietetyczny, który oferuje produkty korzystnie wpływające na pracę układu odpornościowego.

W JAKI SPOSÓB PRZYGOTOWAĆ SIĘ NA NADEJŚCIE JESIENI?

Kalendarzowa jesień rozpoczyna się już 23 września. Jednak już wcześniej warto zadbać o wzmocnienie odporności by uchronić się przed chorobą. W tym celu warto zwrócić uwagę na to co trafia na nasz talerz. Jest wiele produktów, które wspomogą pracę układu odpornościowego a tym samym uchronią nas przed chorobą. Warto pamiętać, że nie tylko żywność może pomóc w walce z jesiennym przeziębieniem. Oto co jeszcze wpłynie korzystnie na pracę układu odpornościowego:

- odpowiednia ilość snu

- unikanie stresu

- unikanie używek

- regularna aktywność fizyczna (jednak pamiętajmy o tym by w przypadku ćwiczeń na świeżym powietrzu dostosować ubiór odpowiednio do pogody)

W JAKI SPOSÓB CATERING DIETETYCZNY MOŻE POMÓC NAM WZMOCNIĆ ODPORNOŚĆ?

W okresie jesiennym warto szukać w menu oferowanym przez fit catering produktów, które korzystnie wpływają na pracę układu odpornościowego. Poniżej kilka przykładów tego typu produktów.

Czosnek

Czosnek znany jest od lat jako „naturalny antybiotyk”. Wykazuje właściwości przeciwbakteryjne, antygrzybicze a także działa napotnie i obniża gorączkę. Składniki w nim zawarte pomagają nam w walce z bakteriami beztlenowymi, które odpowiedzialne są za zakażenia jamy ustnej i górnych dróg oddechowych. Czosnek świetnie radzi sobie również z infekcjami dróg moczowych, na które szczególnie narażone są panie. W związku z tym nie może go zabraknąć w jesiennym menu.

Miód

Miód podobnie jak czosnek znany jest od wielu lat ze swoich cennych właściwości. Zajmował on ważne miejsce w medycynie ludowej i do dziś bardzo często sięgamy po miksturę z czosnku, miodu i cytryny, która ma wzmocnić naszą odporność. Najlepsze efekty daje stosowanie miodu na początku choroby dlatego z jego zastosowaniem nie warto czekać do ostatniej chwili! Miód wykorzystuje się jako naturalną metodę leczenia, m.in. przy ostrych oraz przewlekłych stanach zapalnych gardła oraz migdałków.

Cytryna

Cytryna kojarzona jest przede wszystkim z bogatym źródłem witaminy C. Jest to z pewnością składnik, który korzystnie wpływa na poziom odporności. Jednak oprócz tego w cytrynach znajdziemy flawonoidy, które działają przeciwzapalnie. Warto podkreślić, że korzystny wpływ na pracę układu odpornościowego może mieć nie tylko cytryna, ale także inne owoce cytrusowe, np. limonka, pomarańcza czy grejpfrut.

Maliny

Malina od tysięcy lat wykorzystywana jest jako roślina lecznicza. W leczeniu stosuje się zarówno świeże owoce malin jak i owoce suszone oraz liście. Zawierają one związki, które działają przeciwzapalnie, napotnie i przeciwgorączkowo. Ponadto są źródłem witaminy C, E, witamin z grupy B, potasu, wapnia, miedzi oraz flawonoidów, które działają przeciwzapalnie. W przypadku przeziębienia oraz grypy wykorzystuje się przede wszystkim syrop malinowy lub napar z suszonych owoców, ponieważ działają napotnie i pomagają w walce z gorączką. Natomiast w infekcjach wirusowych oraz bakteryjnych przebiegających z gorączką zastosowanie znajdują suszone owoce malin.

Pestki dyni

Pestki dyni to bogate źródło cynku – 100g produktu zawiera 7,5 g tego pierwiastka. Cynk jest bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego dlatego warto szukać pestek dyni w jesiennym menu. Mogą stanowić one cenny dodatek do pieczywa, sałatek, a także zup.

Przyprawy

W fit posiłkach oferowanych przez catering dietetyczny warto szukać również przypraw, które mogą pomóc nam w walce z jesiennym przeziębieniem. Należy do nich, m.in.:

- imbir (źródło substancji działających przeciwzapalnie oraz odkażająco)

- cynamon (działa przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie)

- kurkuma (działa przeciwzapalnie)

Warto szukać powyższych produktów w jesiennym menu jakie oferuje nam catering dietetyczny. Mocna odporność i dobre samopoczucie to dobry sposób na to by jesień była dla nas przyjemną porą roku a nie czasem, który spędzimy w kolejkach do lekarza.

Oceń artykuł

(liczba ocen 12)