Zdrowie tkwi w koktajlu

Latem nie znajdziesz nic zdrowszego i smaczniejszego niż koktajle. To bomba witamin i minerałów oraz radość z jedzenia.

W zależności od składu koktajli i bazy na jakiej zostały stworzone koktajle dzielimy na:

- smoothie - są to zmiksowane całe owoce, czasami z dodatkiem wody mineralnej i lodu
- shake - robione są na bazie mleka zwykłego, mleka owsianego lub mleka ryżowego
- jogurtowe - przygotowywane na bazie jogurtów.

Koktajle te różnią się gęstością: smoothie i shake są płynne, a jogurtowe - prawie stałe, można je wyjadać łyżką.

Czy wiesz, że: Zdrowie tkwi w koktajlu

Najpopularniejsze dodatki do koktajli to:

- owoce: świeży ananas, arbuz, awokado, jabłka, banany, mango, melon, truskawki, pomarańcze, borówka, jagody, grejpfrut, kiwi, malina, wiśnie.
- warzywa: marchew, ogórek, szpinak, jarmuż, botwina, pomidor.
owoce suszone: jagody goji, morele, śliwka, suszona żurawina.
- dodatki zbożowe: zarodki pszenicy, płatki owiane, otręby, amarantus.
- orzechy i pestki: migdały, orzechy włoskie, pestki słonecznika i dyni, siemię lniane, sezam.
Do słodzenia: miód, melasa, syrop klonowy, stewia.   

Jak przygotować koktajl?

- miksujemy nie dłużej niż 3 minuty;
- przygotowujemy je tuż przed spożyciem;
- pijemy raz dziennie, najlepiej na drugie śniadanie
- gotowe możemy przechowywać w lodówce, ale nie dłużej niż 12 godzin.

Smoothie arbuzowe z poziomkami

- szklanka arbuza bez pestek
- pół szklanki poziomek
- łyżeczka miodu
- łyżka otrąb
Ten wspaniały koktajl wprawi was w dobry nastrój, a ponadto wzmocni odporność i przyspieszy przemianę materii.

Czytaj też: Koktajle i soki owocowe - doskonały sposób na letnie orzeźwienie

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

Pytanie: Jak często pijesz kawę?

  wcale

  raz na kilka dni

  codziennie

  2-3 dziennie

  więcej niż 3 dziennie

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA