Zrelaksuj się w jedną chwilę – 3 metody błyskawicznej regeneracji

Starszy niż rok
Pierwszy dzień wiosny mamy już za sobą i cieszymy się coraz dłuższymi dniami, coraz przychylniejszą pogodą, ale mogą też nas spotkać objawy przesilenia zimowo-wiosennego! Sprawdź sposoby na szybki relaks!

Przesilenie ziomowo-wiosenne to czas, kiedy zmęczenie szczególnie mocno daje się nam we znaki. Organizm spragniony promieni słonecznych i płynącej z nich energii działa już tak, jakby włączyła mu się energetyczna rezerwa. Jesteśmy bardziej rozdrażnieni, szybciej męczymy się w ciągu dnia i szybko tracimy cierpliwość. Spada nasza koncentracja i ogólne zaangażowanie w wykonywane zadania. Podpowiadamy trzy proste sposoby, jak pomóc sobie przetrwać ten trudny okres.

Odetchnij pełną piersią

Wygospodaruj w ciągu dnia 10 minut na szybką medytację. Wybierz miejsce, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał. Usiądź wygodnie na krześle lub fotelu, tak żeby mieć stabilne oparcie dla pleców. Jeśli to możliwie usiądź na zewnątrz, jeśli nie otwórz okno, aby czuć stały dopływ świeżego powietrza. Możesz włączyć cichą muzykę relaksacyjną. Zamknij oczy i zacznij świadomie oddychać: wdech nosem, wydech ustami – wolno i głęboko. Myśl tylko o oddechu, jeśli spostrzeżesz, że twoje myśli uciekły do innych spraw, które na ciebie czekają albo przenoszą się w sferę wyobraźni, delikatnie wróć myślami do oddechu. Koncentruj się tylko na oddechu i nie myśl o niczym. Po 10 minutach takiej oddechowej sesji, poczujesz się jak co najmniej po godzinnej drzemce. Warto takie medytacje wprowadzić jako niezbędny program każdego dnia.

Czytaj: Czujesz zmęczenie i wyczerpanie? Zacznij uprawiać jogę!

Idź na spacer

Znajdź 30 minut na spacer. Może przemieszczając się po mieście między jednym a drugim spotkaniem, zamiast taksówki zafundujesz sobie spacer ? A może postanowisz na spacer wykorzystać przerwę w pracy. Jeśli dodatkowo przechodzisz obok parku masz szczęście, jeśli nie, postaraj się znaleźć ławkę i usiądź na niej choć na 5 minut. Poobserwuj płynący dookoła ruch: jeżdżące samochody, tramwaje, idących szybkim krokiem ludzi. A teraz znajdź wzrokiem ciekawe zjawiska przyrodnicze: ptak chodzący po trawie, ładny krzew przy ławce, kwiatek w trawie, wysokie drzewo. Pomyśl przez chwilę o dwóch przeciwnościach: szybkim tempie życia i stałości przyrody. Pamiętaj także, że kontakt z przyroda, choćby ta z pobliskiego parku, ma dla człowieka zbawienny wpływ.

Czytaj: Idź na spacer zamiast sięgać po czekoladki

Czytaj też: Sen, śniadanie i spacery - sposób na odporność

Zimny prysznic

To może być trudne, jeśli jesteś w pracy, ale będzie idealne tuż po niej. Szybki, chłodny prysznic w ciągu dnia nie tylko odświeża nasze ciało ale także umysł. Czujemy się „oczyszczeni” ze złych emocji i natłoku spraw. Zmyliśmy je właśnie z siebie i możemy na nowo stawić czoła kolejnym przeciwnościom ze zdwojoną energią. Do dzieła.

Zobacz: Zdrowie, relaks w wodzie

Beata Jantar

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA