Nowy sklep

już ON-LINE

Żyj bez stresu

Stres jest stanem naturalnym. Można nawet powiedzieć - niezbędnym do życia. Jednak nadmierny lub źle opanowany może pociągnąć groźne dla nas konsekwencje - przedwczesne starzenie się, wzmożoną produkcję wolnych rodników. Stres przedłużony może być przyczyna niezliczonych zaburzeń psychicznych, które mogą przełożyć się na zaburzenie fizyczne.
 

Niestety, jak wiadomo, bezstresowe życie jest raczej niemożliwe. Jeśli więc stresu nie da się wyeliminować, należny nad nim zapanować.

Zobacz: 15 sprawdzonych sposobów na stres

Oto kilka sposobów radzenia sobie ze stresem:

1. Naucz się właściwego oddychania. Ludzie zestresowani oddychają zazwyczaj górną częścią klatki piersiowej. Jest to sposób mało wydajny z punktu widzenie wymiany gazowej. Powoduje zbyt mały dowóz tlenu do komórek i niedostateczną eliminację dwutlenku węgla. Taki sposób oddychania przekłada się na wewnętrzne napięcia  i ogólne osłabienie procesów metabolicznych. Dlatego należny kilka razy dziennie przez kilkanaście minut oddychać świadomie czyli miarowo i spokojnie torem brzusznym. Im częściej będziemy skupiać się na własnym oddychaniu i podejmować takiej ćwiczenie, tym lepiej dla naszego organizmu.

2. Świadomie unikajmy nadmiaru stresujących obowiązków. Oczywiście na tyle, na ile się da, ale testowanie własnych granic wytrzymałości mija się z celem.

3. Największym źródłem stresu jest nieustanny pośpiech, poczucie ciągłego wyścigu z czasem. Dlatego warto tak zaplanować dzień, aby np. wyjść wcześniej z domu, aby bez pośpiechu dotrzeć do pracy itd. Posiłki zawsze jedz bez pośpiechu.

4. Znajdź czas dla siebie. Mogą to być zarówno obrzędy religijne jak i hobby - czytanie książek, pielęgnacja kwiatów, śpiewanie... Ten zwyczaj, co bardzo ważne, musimy sobie narzucić codziennie, bez względu na to jak bardzo jesteśmy zajęci.

5. Sport to ważny element rozładowujący napięcie i stres. Dwa-trzy razy w tygodniu pozwól sobie na aktywność fizyczną, która sprawia Ci największą przyjemność. Może to być joga, pilates, długie spacery, jogging. Wybór należy do ciebie.

6. Stosuj medytację jako technikę kontrolowania stresu. Medytacja może pozytywnie wpłynąć na spowolnienie akcji sera i obniżyć ciśnienie krwi.

7. Stosuj odpowiednie techniki relaksacyjne. Mogą one skutecznie kontrolować stres. Polecana jest zwłaszcza relaksacja polegająca na napinaniu i rozluźnianiu grupy mięśni. Procedurę tę wykonuje się z zamkniętymi oczami w wyciszonym otoczeniu.

Przeczytaj także: Oswoić stres

Czy wiesz, że: Magnez łagodzi stres

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)