Dieta na koncentrację - 3 sposoby

Rysunke żarówki i zgnieciona niebieska kartka
Źródło: 123RF
Koncentracja to zdolność twojego umysłu do skupiania uwagi na jednej, wybranej przez ciebie rzeczy. Wpływ na nią mają nie tylko indywidualne predyspozycje, ale także styl życia i odpowiednia dieta. Poznaj więc 3 skuteczne sposoby, jak za pomocą diety poprawić koncentrację!

Łatwość koncentracji jest niezwykle istotna, ponieważ pozwala ci skutecznie radzić sobie z nadmiarem obowiązków. Warto stale pracować nad poprawą koncentracji, ponieważ pozwoli nam ona lepiej radzić sobie z obowiązkami rodzinnymi i zawodowymi. Jak to zrobić? Wpływ na poprawę koncentracji ma nie tylko trening mózgu, ale również dieta dobra dla mózgu.

Zielona herbata poprawia koncentrację

Sekret zielonej herbaty tkwi w l-teaninie – aminokwasie będącym głównym składnikiem odpowiadającym za smak tego napoju. Jak zielona herbata działa na nasz mózg?

  • Po 30-40 minutach od spożycia filiżanki tego napoju w mózgu zaczynają pojawiać się fale alfa (od 8 do 13 Hz). Ta częstotliwość pracy mózgu charakterystyczna jest dla osób w stanie relaksu i odprężenia.
  • Po upływie chwili od wypicia zielonej herbaty, L-teanina przenika do mózgu, powodując znaczny wzrost stężenia neuroprzekaźników takich jak serotonina i dopamina.
  • Na skutek tego wzrasta poziom koncentracji twojego umysłu. 
  • Zielona herbata w łagodny sposób zwalcza senność czy zmęczenie i pozwala ci zachować koncentrację oraz jasność umysłu w ciągu dnia.

Miłorząb japoński usprawnia aktywność mózgu

Miłorząb japoński (Ginko Biloba) poprawia krążenie krwi, rozszerza naczynia krwionośne i  usprawnia dopływ tlenu oraz glukozy do komórek nerwowych w mózgu. Jak miłorząb japońśki wpływ na nasz mózg?

  • Ze względu na właściwości pobudzające krążenie, miłorząb usprawnia aktywność mózgu i skutecznie poprawia zdolność do koncentracji.
  • Ten ziołowy lek posiada również silne działania antyoksydacyjne i chroni komórki nerwowe przed działaniem wolnych rodników. Wolne rodniki atakują i utleniają DNA komórek nerwowych w mózgu, powodując przedwczesne starzenie się tego organu.
  • Na skutek działania miłorzębu można uniknąć tych związanych z wiekiem problemów i zachować zdolność do koncentracji przez długie lata.

Kawa poprawia samopoczucie i zwiększa koncentrację

Wypicie filiżanki kawy w szybki sposób poprawia koncentrację twojego mózgu. Jak kawa wpływ na pracę mózgu?

●  Kofeina zawarta w kawie blokuje działanie adenozyny w mózgu, która wywołuje poczucie senności.

●  Dodatkowo, kofeina wzmaga wytwarzanie w mózgu dopaminy – neuroprzekaźnika, który m.in. poprawia samopoczucie i zwiększa koncentrację.

●  Warto wiedzieć jednak o tym, że już po upływie 30 minut po wypiciu kawy tempo przepływu krwi, a więc i tempo transportowania tlenu do mózgu spada o 10-20%. Jest to m.in. wynik moczopędnego działania kofeiny. W tej sytuacji, aby utrzymywać wysoki poziom koncentracji, należy w ciągu dnia wypijać 8-15 szklanek wody.

Czytaj też:

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA