Odżywianie mózgu

Mózg potrzebuje prawidłowego odżywiania. Zdrowa dieta dla mózgu przyczynia się do zwiększenia sprawności umysłowej, poprawy pamięci i koncentracji, a nawet utrzymania stabilności emocjonalnej. Znajdziesz tu informacje dotyczące produktów i składników odżywczych zdrowych dla mózgu. Jak poprawić koncentrację, jakie witaminy i suplementy są dobre dla mózgu? Odpowiadamy na wszystkie pytania odnośnie diety dla mózgu.

#PORADY COGNINET

Dieta dla mózgu

W dłuższej perspektywie regularna i zdrowa dla mózgu dieta stanowi jeden z ważniejszych elementów sprzyjających utrzymaniu zdrowia mózgu i profilaktyki chorób.

Dieta zdrowa dla mózgu powinna być urozmaicona i bogata w różnorodne składniki odżywcze, które odżywiają mózg. Ważną rolę w odżywianiu mózgu odgrywa lecytyna, żelazo, cynk, fosfor a także antyutleniacze (antyoksydanty). Do antyoksydantów, których nie powinno zabraknąć w diecie zdrowej dla mózgu, można zaliczyć witaminę A, E i C, karotenoidy (na przykład beta-karoten, zeaksantyna), bioflawonoidy, niektóre składniki mineralne, na przykład cynk i selen, a także związki, takie jak koenzym Q10. Zdaniem ekspertów w diecie zdrowej dla mózgu najważniejsze są kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6. Kwasy te zwiększają półprzepuszczalność błon komórkowych neuronów (komórek nerwowych budujących mózg), dzięki czemu substancje odżywcze takie jak sód, magnez, jod, tlen czy selen swobodnie przenikają do komórki. Dzięki temu komórki budujące mózg są lepiej odżywione a mózg na poziomie biologicznym jest w lepszej kondycji, co przejawia się między innymi sprawnie działającą pamięcią, zdolnością do koncentrowania swojej uwagi czy stabilnością emocjonalną. Jednym z podstawowych środków wspomagających utrzymanie zdrowia mózgu i dobrej pamięci jest jak najwcześniejsze zastosowanie strategii indywidualnej farmakoterapii. Nie istnieje jedna tabletka wspierająca zdrowie mózgu. Aby mózg był w dobrej kondycji, czego przejawem jest dobra pamięć, należy dostarczać mu wielu różnych składników, których najczęściej brakuje w pożywieniu. Do składników odżywczych, których często brakuje w diecie zdrowej dla mózgu należy zaliczyć: koenzym Q10, witamina C, witamina E, kwas alfa liponowy i acetylko L karnityna, magnez, selen oraz Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (omega 3 i omega 6). Należy pamiętać o tym, że wzbogacenie diety dla mózgu różnymi substancjami odżywczymi nie ma za zadania leczenia chorób tylko zminimalizowanie ryzyka ich wystąpienia. Wprowadzenie suplementacji należy skonsultować z lekarzem.

#PORADY COGNINET