Czy można pić miętę w ciąży?

Napar z mięty
Źródło:123RF
Mięta w ciąży pomaga nie tylko na dolegliwości żołądkowe, nudności i wymioty. Warto sięgać po napary miętowe, gdyż są one bezpieczne w ciąży i naprawdę ułatwiają życie przyszłym mamom. Jak ze wszystkim – i w tej materii należy zachować umiar.

Spis treści

Mięta to pierwszy wybór w przypadku kłopotów z układem trawiennym – zgaga, wzdęcia, uczucie ciężkości – z nimi to zioło radzi sobie naprawdę dobrze. A są to także przypadłości często nękające przyszłe mamy. Nic więc dziwnego, że panie w ciąży chętnie sięgają po ziołowe napary z mięty. I dobrze – bo mięta ma też inne, dobroczynne właściwości. 

Mięta w ciąży

Wokół ciąży narosło wiele mitów, a dodatkowo często powielane są nieaktualne lub nieprawdziwe teorie medyczne. Jedną z nich jest informacja, że mięta jest niewskazana w ciąży. Nie jest to prawda, choć dla własnego komfortu psychicznego, warto skonsultować z lekarzem prowadzącym swój jadłospis, a także wspomnieć o napojach, w tym naparach ziołowych. Ciąża jest niezwykle indywidualną sprawą i dlatego takie kwestie należy poruszać z ginekologiem. 

Mięta dobrze radzi sobie z najpopularniejszymi i jednocześnie najbardziej uporczywymi dolegliwościami w ciąży, czyli nudnościami. Wiele pań skarży się również na wzdęcia i uporczywe gazy, które również niweluje aromatyczny, miętowy napar. Ma też właściwości uspokajające i relaksujące, dlatego może być stosowana przed snem.  Poza tym mięta zawiera witaminy C i A oraz żelazo, wapń, potas, magnez. 

Mięta zamiast herbaty w ciąży

Wiele pań w stanie błogosławionym szuka alternatyw dla kawy i herbaty, które zawierają kofeinę i teinę i należy je ograniczać w ciąży. Zdecydowanie niewskazane są słodkie napoje gazowane, soki z kartonów też mają dodatki cukru i nie służą zdrowiu, a nie każda kobieta lubi aromatyzowane herbaty owocowe. Nie wszystkie panie są w stanie także pić czystą wodę. 

Dlatego napar z mięty jest świetnym rozwiązaniem w codziennej diecie. Można go przygotować klasyczną metodą – zalać wrzątkiem torebkę typu fix i przykryć spodkiem lub niedużym talerzykiem. Można zaparzyć również świeże liście mięty, najlepiej z łodygami i również przykryć na kilka minut.

 Warto też spróbować mięty w stylu cold brew, czyli „zaparzanej” w zimnej wodzie. Ma ona dużo delikatniejszy smak i wspaniale orzeźwia. Wystarczy w dużym kubku (o pojemności ok.350 ml) umieścić dwie torebki z miętą i zalać zimną wodą i odstawić do lodówki. Po 2-3 godzinach zamieszać, wyjąć „fixy” i cieszyć się zdrowym, aromatycznym napojem.

Do czego dodawać miętę?

Mięta jako zioło jest też znakomitym dodatkiem do dań – znakomicie sprawdzi się jako składnik masła ziołowego, dressingów czy jako dodatek do sałatek. Świetnie komponuje się z przeróżnymi kaszami, np. kuskusem, jęczmienną, jaglaną czy komosą ryżową. Latem zapewnia orzeźwienie jako dodatek do napojów i koktajli – świetnie pasuje do lemoniad: klasycznej cytrynowej, arbuzowej czy wieloowocowej. A gdy już o owocach mowa – są też fani łączenia mięty z truskawkami, malinami, a nawet jagodami. 

Czytaj także: 

Oceń artykuł

(liczba ocen 0)

Pytanie: Czy zdecydujesz się na bankowanie krwi pępowinowej swojego dziecka?

  Tak. Uważam, ze to dobre zabezpieczenie jego zdrowia

  Nie wiem, muszę głębiej zapoznać się z tematem

  Nie. Sądzę, że nie będzie to konieczne

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA