5 zalet robienia pompek, które zmotywują Cię do ćwiczenia

Starszy niż rok
Pompki to proste ćwiczenie, które przynosi świetne efekty. Nawet osoby zabiegane i nieinteresujące się sportem łatwo się do niego przekonają. Oto 5 zalet robienia pompek, które sprawiają, że aż chce się ćwiczyć od razu!

1. Budowa sylwetki i wzmocnienie mięśni

Wykonując pompki, wzmacniasz cały szereg mięśni na ciele i rzeźbisz sylwetkę. Ćwiczenie dobrze wpływa na barki, ramiona, mięśnie klatki piersiowej, a także brzuch. W zależności od metody ćwiczenia (np. zmiana rozstawu rąk) uruchamia się poszczególne partie mięśni w różnym stopniu.

2. Brak kosztów

W przeciwieństwie do wielu innych ćwiczeń pompki nie wymagają żadnego sprzętu, żadnych wydatków. Wystarczy kawałek podłogi czy trawnika - i można ćwiczyć!

3. Brak ograniczeń czasowych

To nieraz bardzo ważne dla zabieganych osób. Dojazd do siłowni czy dłuższe wyjście związane z innymi ćwiczeniami mogą być problematyczne. Tymczasem pompki można wykonywać w dowolnym momencie: w domu zaraz po porannej pobudce, w biurze w czasie przerwy czy w parku podczas spaceru z psem. Brak czasu w przypadku pompek nigdy nie jest wymówką!

4. Motywacja do ćwiczenia i widoczne efekty

Łatwo zmotywować się do robienia pompek. Codziennie można obserwować drobny, łatwo przeliczalny postęp. Ale uwaga - ustalenie jako celu jedynie osiągnięcia jakiejś liczby pompek nie wystarczy! Od liczby pompek ważniejsza jest regularność, trzeba o tym pamiętać.

5. Pozytywny wpływ na inną aktywność

Pompki to nie tylko pompki - to styl życia! Gdy już nabierzesz wprawy w ich robieniu, będziesz robić to regularnie, poszerzenie aktywności o inne ćwiczenia przyjdzie Ci znacznie łatwiej. Poprawiające się wyniki, stopniowo pojawiające się efekty wizualne - dodadzą Ci wiatru w żagle. Dzięki sukcesom z pompkami poprawisz swoją wiarę w siebie i z większą motywacją podejmować będziesz inne działania w Twoim codziennym życiu.

Zalet robienia pompek jest oczywiście więcej - pomyśl, jakie są dla Ciebie kluczowe i do dzieła! Powodzenia!

Czytaj też: Ćwiczenia na jesień. Doładuj się pozytywną energią!

Zobacz też: Pilates - ćwiczenia rozciągające na kręgosłup i brzuch - efekty i korzyści

Czytaj też: Aerobiczna szóstka weidera - plan ćwiczeń na płaski brzuch

Oceń artykuł

(liczba ocen 15)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA