Joga twarzy - gimnastyka mięśni twarzy. Jak to robić?

joga twarzy

 
Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Aktywny tryb życia pozwala na uzyskanie nie tylko zgrabnej sylwetki, ale także lepszego samopoczucia. Cały czas panuje moda na bycie fit i systematyczne ćwiczenia. Jednak prócz ciała, warto też zadbać o piękna i młodą twarz. Joga twarzy, czyli gimnastyka jej mięśni, potrafi przynieść lepsze efekty niż kremy.

Ludzka twarz składa się z ponad 50 mięśni. Nie wolno o nich zapominać i można je ćwiczyć z łatwością i bez wysiłku każdego dnia. Proste ćwiczenia, które zajmują niewiele czasu, przynoszą szybko widoczne efekty. Joga twarzy to prosty sposób na naturalny lifting. Jak ćwiczyć?

  • Niewątpliwą zaletą i przewagą ćwiczeń mięśni twarzy nad pracą nad innymi częściami ciała, jest to, że do ich wykonania nie potrzeba specjalistycznych przyrządów czy stroju.
  • Gimnastykę mięśni twarzy można wykonywać w każdej wolnej chwili i w dowolnym miejscu, na przykład: w aucie, na kanapie przed telewizorem czy podczas kąpieli.

Sprawdź: Ile kosztuje twarz celebryty? Najczęstsze zabiegi

Gimnastyka twarzy - rozgrzewka

Jogę twarzy, tak jak każde inne ćwiczenia, warto rozpocząć od rozgrzewki. Mięśnie twarzy należy do wysiłku odpowiednio przygotować, czyli rozluźnić i rozgrzać. Jak?

  • Pomocny może okazać się szybki masaż przy użyciu kremu lub oliwki.
  • W czasie przygotowań trzeba się zrelaksować, zamknąć oczy i pomyśleć o czymś przyjemnym, to pomoże w wyciszeniu i regulacji oddechu.
  • Rozluźnienie szczęki i poruszanie nią na boki, to rozgrzanie przed właściwą gimnastyką twarzy.
  • Jogę twarzy należy wykonywać ze starannością, dbałością o szczegóły i w spokojnym tempie.

Ćwiczenia twarzy – jak odmłodzić twarz

Prawidłowo wykonana gimnastyka mięśni twarzy powinna objąć jej wszystkie partie. W jodze twarzy znajdują się ćwiczenie:

  • na policzki
  • usta
  • czoło
  • oczy
  • na szyję
  • podbródek.

Na początku swojej przygody z jogą twarzy, warto dla lepszej kontroli, wykonywać gimnastykę przed lustrem. Można także skonsultować się z instruktorem, który zaleci indywidualnie dobrany zestaw ćwiczeń, który pomoże zniwelować niedoskonałości.

  • Ćwiczenie – twarz lwa

Klasyczne ćwiczenie, które nie tylko rozciąga wszystkie mięśnie twarzy, ale także pozwala pozbyć się napięć emocjonalnych. Należy wziąć wdech i napiąć całe ciało. Razem z wydechem: wystawić język, zakręcić oczami i otwartymi dłońmi ciągnąć do góry skórę włosów i czoła. W takiej pozycji trzeba wytrzymać 10 sekund, następnie ćwiczenie powtórzyć.

  • Ćwiczenie – samogłoski

W uzyskaniu sprężystości wokół ust pomoże głośne i wyraźne (nawet przesadzone) wymawianie pięciu samogłosek: a, e, i, o, u. Należy je powtarzać ciągiem, bez przerwy, systematycznie zwiększając tempo.

  • Ćwiczenie – całując sufit

W celu ukształtowania szyi oraz szczęki należy podnieść podbródek maksymalnie ku górze. Następnie, w takiej pozycji, ukształtować usta, jak do pocałunku. Odczuwalna powinna być praca mięśni znajdujących się na szyi. Zaleca się powtórzenie ćwiczenia trzy razy.

  • Ćwiczenie – zdziwione oczy

Otwarte szeroko oczy (jak przy zdziwieniu), bez uniesienia brwi i marszczenia czoła, przy równoczesnym wpatrywaniu się w obrany punkt przez kilka sekund sprawią, że poprzeczna zmarszczka między brwiami widocznie się zmniejszy, a mięśnie powiek zostaną wzmocnione.

Joga twarzy efekty

Systematycznie i poprawnie wykonywana prosta gimnastyka twarzy już po kilku tygodniach przyniesie efekty, takie jak:

  • poprawa krążenia,
  • przywrócenie jędrności,
  • zmniejszenie nagromadzenia toksyn,
  • wygładzenie (redukcja głębokości zmarszczek),
  • poprawa owalu,
  • rozjaśnienie cery.

Czytaj też:

Autor: Klara Kosmalska