Joga twarzy - gimnastyka mięśni twarzy. Jak to robić?

Aktywny tryb życia pozwala na uzyskanie nie tylko zgrabnej sylwetki, ale także lepszego samopoczucia. Cały czas panuje moda na bycie fit i systematyczne ćwiczenia. Jednak prócz ciała, warto też zadbać o piękna i młodą twarz. Joga twarzy, czyli gimnastyka jej mięśni, potrafi przynieść lepsze efekty niż kremy.

Ludzka twarz składa się z ponad 50 mięśni. Nie wolno o nich zapominać i można je ćwiczyć z łatwością i bez wysiłku każdego dnia. Proste ćwiczenia, które zajmują niewiele czasu, przynoszą szybko widoczne efekty. Joga twarzy to prosty sposób na naturalny lifting. Jak ćwiczyć?

  • Niewątpliwą zaletą i przewagą ćwiczeń mięśni twarzy nad pracą nad innymi częściami ciała, jest to, że do ich wykonania nie potrzeba specjalistycznych przyrządów czy stroju.
  • Gimnastykę mięśni twarzy można wykonywać w każdej wolnej chwili i w dowolnym miejscu, na przykład: w aucie, na kanapie przed telewizorem czy podczas kąpieli.

Sprawdź: Ile kosztuje twarz celebryty? Najczęstsze zabiegi

Gimnastyka twarzy - rozgrzewka

Jogę twarzy, tak jak każde inne ćwiczenia, warto rozpocząć od rozgrzewki. Mięśnie twarzy należy do wysiłku odpowiednio przygotować, czyli rozluźnić i rozgrzać. Jak?

  • Pomocny może okazać się szybki masaż przy użyciu kremu lub oliwki.
  • W czasie przygotowań trzeba się zrelaksować, zamknąć oczy i pomyśleć o czymś przyjemnym, to pomoże w wyciszeniu i regulacji oddechu.
  • Rozluźnienie szczęki i poruszanie nią na boki, to rozgrzanie przed właściwą gimnastyką twarzy.
  • Jogę twarzy należy wykonywać ze starannością, dbałością o szczegóły i w spokojnym tempie.

Ćwiczenia twarzy – jak odmłodzić twarz

Prawidłowo wykonana gimnastyka mięśni twarzy powinna objąć jej wszystkie partie. W jodze twarzy znajdują się ćwiczenie:

  • na policzki
  • usta
  • czoło
  • oczy
  • na szyję
  • podbródek.

Na początku swojej przygody z jogą twarzy, warto dla lepszej kontroli, wykonywać gimnastykę przed lustrem. Można także skonsultować się z instruktorem, który zaleci indywidualnie dobrany zestaw ćwiczeń, który pomoże zniwelować niedoskonałości.

  • Ćwiczenie – twarz lwa

Klasyczne ćwiczenie, które nie tylko rozciąga wszystkie mięśnie twarzy, ale także pozwala pozbyć się napięć emocjonalnych. Należy wziąć wdech i napiąć całe ciało. Razem z wydechem: wystawić język, zakręcić oczami i otwartymi dłońmi ciągnąć do góry skórę włosów i czoła. W takiej pozycji trzeba wytrzymać 10 sekund, następnie ćwiczenie powtórzyć.

  • Ćwiczenie – samogłoski

W uzyskaniu sprężystości wokół ust pomoże głośne i wyraźne (nawet przesadzone) wymawianie pięciu samogłosek: a, e, i, o, u. Należy je powtarzać ciągiem, bez przerwy, systematycznie zwiększając tempo.

  • Ćwiczenie – całując sufit

W celu ukształtowania szyi oraz szczęki należy podnieść podbródek maksymalnie ku górze. Następnie, w takiej pozycji, ukształtować usta, jak do pocałunku. Odczuwalna powinna być praca mięśni znajdujących się na szyi. Zaleca się powtórzenie ćwiczenia trzy razy.

  • Ćwiczenie – zdziwione oczy

Otwarte szeroko oczy (jak przy zdziwieniu), bez uniesienia brwi i marszczenia czoła, przy równoczesnym wpatrywaniu się w obrany punkt przez kilka sekund sprawią, że poprzeczna zmarszczka między brwiami widocznie się zmniejszy, a mięśnie powiek zostaną wzmocnione.

Joga twarzy efekty

Systematycznie i poprawnie wykonywana prosta gimnastyka twarzy już po kilku tygodniach przyniesie efekty, takie jak:

  • poprawa krążenia,
  • przywrócenie jędrności,
  • zmniejszenie nagromadzenia toksyn,
  • wygładzenie (redukcja głębokości zmarszczek),
  • poprawa owalu,
  • rozjaśnienie cery.

Czytaj też:

Autor: Klara Kosmalska 

Powiązane artykuły
  1. Czujesz zmęczenie i wyczerpanie? Zacznij uprawiać jogę!
  2. Czym jest joga?
  3. Joga - harmonia duszy i ciała
  4. Joga dla dzieci i kobiet w ciąży
  5. Joga łagodzi objawy menopauzy
Oglądaj w MedMeTV
  1. Ćwiczenia terapeutyczne przy zawrotach głowy
  2. Alergia: czy powiększony migdałek może być wynikiem alergii?