Trening mózgu – pobudź swój mózg!

Czasami w ciągu dnia ogarnia cię zmęczenie i znużenie. Czujesz, jak twój mózg dosłownie zasypia! Sprawdź co zrobić, aby pobudzić mózg do działania. Wypróbuj kilka prostych sposobów na trening mózgu, który skutecznie doda mu energii!
Radość w czasie treningu mózgu
Źródło: 123RF
 

Ćwiczenie mózgu 1: Szybkie ziewanie

  • Zacznij ziewać (jeśli na początku sprawia ci to problem to otwórz buzię jak przy ziewaniu i zacznij oddychać tak jak byś chciał zacząć ziewać) i jednocześnie masuj mięśnie wokół stawu skroniowo-żuchwowego. W tym miejscu przebiega pięć głównych nerwów czaszkowych, które zbierają informacje czuciowe z całej twarzy, mięśni oczu i języka.
  • Rozluźniający masaż tego miejsca w momencie ziewania wraz z jednoczesnym dotlenieniem przekazuje informację do twojego mózgu, że jesteś wypoczęty. Dzięki temu ćwiczeniu obudzisz swój mózg i zyskasz energię do działania.

Ćwiczenie mózgu 2: Punkty mózgowe

  • Ustaw kciuk i palec wskazujący jednej ręki tak, aby utworzyły literę C. Następnie tak ułożone palce umieść po obu stronach mostka tuż pod obojczykiem.
  • Drugą rękę umieść nad pępkiem.
  • Palcami ułożonymi w literę C delikatnie pocieraj skórę pod obojczykiem przez dwadzieścia do trzydziestu sekund, druga ręka natomiast nadal znajduje się ponad pępkiem.
  • Po upływie wyznaczonego czasu, zmień ręce. To ćwiczenie mózgu, pozwala skupić rozproszoną uwagę i zgromadzić energię do wykonywania zadań.

Ćwiczenie mózgu 3: Wypady

  • Stań na odległość ramienia od ściany i oprzyj o nią ręce, które rozstaw na szerokość barków.
  • Wyciągnij wyprostowaną lewą nogę do tyłu, tak aby przednia część stopy opierała się o podłogę, pięta zaś znajdowała się ponad podłogą.
  • Ustaw swoje ciało w taki sposób, aby było pochylone pod kątem 45 stopni.
  • Zrób wydech, skłaniając się do przodu w stronę ściany, jednocześnie uginając prawe kolano i przyciskając lewą piętę do podłogi.
  • Zrób wdech i unieś ciało, jednocześnie rozluźniając i unosząc lewą piętę.
  • Powtórz ruch trzy razy lub więcej, przy każdym cyklu wykonując pełny wydech i wdech.
  • Zmień nogi i powtórz ćwiczenie. To ćwiczenie energetyzuje twój mózg i sprawia, że będzie się też łatwiej koncentrował.

Ćwiczenie mózgu 4: Dotlenienie mózgu

  • Usiądź wygodnie i bardzo powoli weź głęboki wdech licząc od 1 do 6 (wdech powinien zająć ci 6 sekund), gdy doliczysz do 6, powinieneś mieć całe płuca wypełnione powietrzem.
  • Wstrzymaj powietrze na 3 sekundy i wypuszczaj je licząc od 1 do 6 (wydech powinien zająć ci 6 sekund). Gdy już powietrze uleci z twoich płuc, wytrzymaj na bezdechu 3 sekundy.
  • Powtórz cały cykl od początku. Ćwiczenie to wykonuj dwa razy dziennie w ciągu dnia przez 5 minut. Za każdym razem cykl wdechu i wydechu powinien być rozdzielony chwilą bezdechu.

Ćwiczenie mózgu 5: Śmiej się!

Jednym ze skutecznych sposobów na obudzenie mózgu, jest śmiech!

  • Gdy zaczynasz się śmiać, tempo oddychania wzrasta i więcej tlenu przedostaje się do twojego mózgu. Dzięki temu jest on lepiej dotleniony i działa o wiele wydajniej.
  • Śmiech to także pobudzający masaż twarzy i tułowia, gdyż rozluźnia właśnie te mięśnie, które w ciągu dnia często napinamy.
  • Jeśli czujesz, że zaczyna brakować ci energii, zrób sobie chwilę przerwy i zacznij się śmiać! W tym celu możesz poszukać w Internecie stron z zabawnymi filmikami i oglądając je, śmiej się do woli. To obudzi twój mózg, rozluźni napięcie mięśni, a nawet może odmienić cały twój dzień.

Czytaj też: