Dieta 800 kcal

Starszy niż rok

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Dieta 800 kcal to drastyczny sposób na zrzucenie dodatkowych kilogramów. Polega ona na dostarczeniu organizmowi zaledwie 800 kalorii dziennie, co jest bardzo małą dawka

Dieta 800 kcal to drastyczny sposób na zrzucenie dodatkowych kilogramów. Polega ona na dostarczeniu organizmowi zaledwie 800 kalorii dziennie, co jest bardzo małą dawka. O ile dieta 1500 kalorii jest jeszcze tolerowana przez lekarzy, to dieta 800 kalorii uznawana jest po prostu za niezdrową. Przy diecie 1500 kalorii organizm dostaje za mała dawkę kalorii, dlatego pozyskuje energie ze zgromadzonych w organizmie tłuszczy.

Czytaj też: Czy kalorie sycą zawsze tak samo?

W przypadku „800-setki” sytuacja wygląda zupełnie inaczej, dlatego dieta nie przynosi efektów. Podczas diety oczywiście schudniemy, ale lekarze podają, że efekt jojo jest nieunikniony.

Nasz organizm podczas diety jest po prostu wygłodzony, po zakończeniu diety czuje, że musi nadrobić, dlatego odczuwamy ogromna potrzebę jedzenia na zapas, bo organizm „obawia” się, że znów zafundujemy mu okres głodu. Mechanizm obronny organizmu spowolni metabolizm, aby zrobić zapas tłuszczu na okres głodówki.

Wilczy apetyt spowoduje powrót do starej wagi albo nawet przytycie o dodatkowe kilogramy. Stosowanie takiej diety kilka razy pod rząd prowadzi do rozregulowania metabolizmu i jest niebezpieczne dla zdrowia. 

Dieta ta może być stosowana na zasadzie głodówki oczyszczającej. Celem będzie oczyszczenie organizmu z toksyn. Jednak diety nie należy stosować dłużej niż 3 dni i uważać, aby po tym okresie wolno wprowadzać niskokaloryczne produkty. Diety nie można stosować w ciąży oraz podczas karmienia dziecka piersią.

Zobacz: Dieta eliminacyjna. Sposób na alergię?

Polecane produkty:

  • produkty zbożowe z pełnego ziarna
  • warzywa
  • owoce (niezbyt dużo – zawierają sporo cukrów)
  • naturalne jogurty i kefiry
  • świeże soki warzywne i owocowe
  • woda mineralna – nawet 2 litry dziennie

Produkty, które należy ograniczyć:

używki: mocna kawa i herbata, alkohol
wędliny i tłuste mięsa
tłuste produkty mleczne – mleko, maślanka,
słodycze, słodzone napoje, przekąski
ostre przyprawy – pobudzają apetyt, są więc niewskazane słone przekąski – chipsy, paluszki, krakersy, itp.

Rozkład kalorii w posiłkach:

śniadanie – ok. 200 kcal
drugie śniadanie – ok. 80 kcal
obiad – ok. 280 kcal
podwieczorek – ok. 80 kcal
kolacja – ok. 200 kcal

Zobacz: Jak wygląda jadłospis wegetarianina?
 

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła