Nowy sklep

już ON-LINE

Dieta 1000 kcal - przykładowy jadłospis i efekty

Produkty o niskim indeksie glikemicznym
Źródło: 123RF

Autor

Anna Żuber

Dieta 1000 kcal daje bardzo szybkie efekty. Zjadając jedynie 1000 kalorii dziennie zrzucić można do 2 kg w tydzień, co daje redukcję do 8 kg już po miesiącu. Niestety stosując dietę 1000 kcal trzeba przygotować się na rygorystyczny jadłospis. W dodatku zdaniem sporej grupy dietetyków tak małe spożycie kalorii niemalże gwarantuje efekt jo-jo
 

Dieta 1000 kcal

Dieta 1000 kcal to świetny sposób na szybką utratę kilogramów, jednak wiąże się to ze znaczącym zmniejszeniem ilości spożywanych pokarmów, a więc głodem, odczuwalnym pomiędzy posiłkami.

Ta rygorystyczna dieta przynosi niemalże ekspresowe efekty. Już po siedmiu dniach można zauważyć spadek wagi o 1-2 kilogramy. Dieta 1000 kcal daje efekty po miesiącu w postaci nawet 8 kilogramów.

Zobacz też: Dieta odkwaszająca - przepisy kulinarne

Aby osiągnąć najlepsze efekty, każda dieta musi być odpowiednio zbilansowana. Nie zawsze mamy czas na dokładne planowanie posiłków lub wizyty u dietetyka. Wsparciem będzie serwis Peater, który umożliwia dostęp do programów dietetycznych online. Wszystko znajduje się w jednym miejscu: plan żywieniowy, przepisy, lista zakupów, kalkulator kalorii. Dodatkowo otrzymujemy opiekę i porady dietetyka. To gwarancja skutecznego odchudzania.

Dieta 1000 kcal - jadłospis

Jeśli zdecydujemy się na dietę 1000, powinniśmy ograniczyć lub całkowicie zrezygnować z picia alkoholu. Pamiętać należy natomiast o piciu ok. 2 litrów wody, a także herbaty zielonej lub czerwonej, które wspomogą przemianę materii.

Dieta 1000 kcal - jadłospis na tydzień:

Jadłospis na każdy dzień powinien być komponowany według schematu:

  • śniadanie - 200 kcal
  • II śniadanie - 150 kcal
  • obiad - 350 kcal
  • przekąska (podwieczorek) - 100 kcal
  • kolacja - 200 kcal

Aby móc prawidłowo realizować jadłospis 1000 kcal należy zaopatrzyć się w wagę kuchenną oraz korzystać z tabeli kaloryczności produktów.

Dieta 1000 kalorii – przykładowy jadłospis

DZIEŃ I

  • Śniadanie: ciemne pieczywo (kromka) z odrobiną masła i plastrem białego chudego sera, żółta papryka
  • II Śniadanie: 2 nieduże owoce kiwi
  • Obiad: ok. 100 g ryby (np. dorsz, pstrąg, mintaj) udusić na patelni z łyżeczką oliwy z oliwek, sałatka z warzyw
  • Podwieczorek: Pomarańcza
  • Kolacja: sałatka z tuńczykiem, pomidorem, ogórkiem i cebulą

DZIEŃ II

  • Śniadanie: kromka chleba razowego, 2 plastry wędliny drobiowej, 200ml soku pomarańczowego
  • II Śniadanie: Serek wiejski light
  • Obiad: ryba pieczona w piekarniku, surówka z marchwi i kapusty kiszonej z odrobiną oliwy z oliwek, dwa ugotowane ziemniaki
  • Podwieczorek: garść chipsów domowego wypieku (pieczonych w piekarniku)
  • Kolacja: sałatka z sałaty lodowej i rukoli, kilka kropel oliwy z oliwek

DZIEŃ III

  • Śniadanie: Jajecznica (1 jajko roztrzepać, dodać szczypiorku lub cebuli, doprawić, usmażyć na łyżeczce masła), kromka pieczywa, pomidor
  • II Śniadanie: Grejpfrut
  • Obiad: Szklankę makaronu (ciemnego) ugotowanego al dente wymieszać z pomidorem, żółtą papryką, ogórkiem i dwiema łyżkami twarożku
  • Podwieczorek: dwa mniejsze jabłka lub jedno duże
  • Kolacja: Kromka ciemnego pieczywa, ok. 50 g chudej wędliny, żółta papryka

DZIEŃ IV

  • Śniadanie: Omlet z trzech białek z dżemem niskosłodzonym (ok .25 g), gruszka
  • II Śniadanie: sok marchwiowo-jabłkowy
  • Obiad: zupa jarzynowa i mięso z kurczaka (ok. 100 g)
  • Podwieczorek: jogurt owocowy
  • Kolacja: ziemniak gotowany lub grillowany z cukinią

DZIEŃ V

  • Śniadanie: Owsianka z plasterkami dojrzałego banana
  • II Śniadanie: kromka chleba z odrobiną masła i pomidorem
  • Obiad: szklanka kaszy gryczanej z jajkiem (np. sadzonym), kilka różyczek brokułu
  • Podwieczorek: dwie brzoskwinie
  • Kolacja: Ciemne pieczywo, 50g chudej wędliny i sałatka z papryki, cebuli oraz pomidora

DZIEŃ VI

  • Śniadanie: dwie małe kromki ciemnego pieczywa, 2 plasterki żółtego sera light, pomidor, szczypiorek
  • II Śniadanie: banan
  • Obiad: 100 g dorsza smażonego na łyżce oliwy z oliwek, warzywa (do wyboru)
  • Podwieczorek: dwie brzoskwinie
  • Kolacja: sałatka z pomidorów, czerwonej papryki, sałaty i kiełkami lucerny lub/i brokuła

DZIEŃ VII

  • Śniadanie: Mała bułka pełnoziarnista z odrobiną masła lub pesto, z dwoma plasterkami gotowanej szynki oraz ogórkiem
  • II Śniadanie: Zupa pomidorowa z ryżem
  • Obiad: 10 dag mięsa drobiowego (zmielonego) wymieszać z łyżką twarożku, solą i pieprzem i uformować w kotleciki, następnie smażyć na rozgrzanej patelni z łyżką oleju. Dodać pokrojoną paprykę i cebulę/czosnek  
  • Podwieczorek: Jabłko i plaster ananasa
  • Kolacja: Kromka pieczywa i sałatka z pora, ogórka kiszonego oraz kilku łyżek groszku konserwowego

Sprawdź też: Dieta jajeczna (odchudzająca) - efekty, zasady i jadłospis

Dieta 1000 kalorii – opinie

Niestety dieta, która zakłada spożycie jedynie 1000 kcal, ma sporą grupę przeciwników. Zdaniem części dietetyków, z uwagi na fakt, iż dostarcza ona znacznie mniejszą liczbę kalorii niż potrzebuje ludzki organizm, powinna być stosowana jedynie krótkoterminowo. Według nich nie tylko nie uczy ona zdrowych nawyków żywieniowych, ale obarczona jest też wysokim ryzykiem wystąpienia efektu jo-jo niedługo po jej zakończeniu.

Zatem zanim rozpoczniemy odchudzanie, warto skonsultować się ze specjalistą, który doradzi jaką dietę i jak długo powinniśmy stosować. Dietetyk pomoże także ocenić efekty stosowania diety i wprowadzi konieczne modyfikacje w menu. 

Oceń artykuł

(liczba ocen 33)

WASZA OPINIA JEST DLA NAS WAŻNA