Nowy sklep

już ON-LINE

Dieta na płaski brzuch - co należy jeść aby schudnąć z brzucha?

Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, pomyśl nie tylko o odpowiednim programie ćwiczeń, ale także o właściwej diecie. Podpowiadamy jak zgubić brzuch jeśli odłożyło się na nim nieco zbędnej tkanki tłuszczowej i czego nie jeść, aby nagle się nie wzdymał.
Kobieta z płaskim brzuchem
Źródło: 123RF

Spis treści

Jadłospis mający na celu odchudzanie brzucha nie jest skomplikowany, nie wymaga zatem godzin spędzonych w kuchni, a prędzej na siłowni. Dieta na płaski brzuch powinna bowiem iść równolegle z regularnymi ćwiczeniami, przynajmniej 2-3 razy w tygodniu.

Jak schudnąć z brzucha?

Aby mieć płaski brzuch musimy uwzględnić w naszej diecie produkty lekkostrawne. W jadłospisie powinien znaleźć się nabiał, w tym chudy twaróg, serek wiejski czy mięso z drobiu oraz ryby. Spośród owoców warto sięgać po grejpfruty, jabłka, gruszki, kiwi i owoce sezonowe.

 

Jakie warzywa jeść na płaski brzuch?

Istnieje cała gama warzyw, których w naszej diecie powinno być dużo (ok. 150 g do każdego posiłku). Mogą to być pomidory, ogórki, papryka (najlepiej żółta lub czerwona), oliwki, por, seler, sałata, marchew, pieczarki, cukinia lub kabaczek. Jeśli planujemy naszą dietę także w okresie zimowych, kiedy wybór warzyw jest mniejszy, a jakość dostępnych produktów mocno wątpliwa i kosztowna, możemy zabezpieczyć się robiąc własne kiszonki (np. z marchwi, kapusty, ogórków, papryki, kapusty, itp.).

Warzywa najlepiej spożywać przed daniem głównym. 

Reklama

Sposoby na płaski brzuch - ograniczenie węglowodanów

Dieta na brzuch powinna eliminować białe pieczywo, makarony czy ryż. Należy kupować ryż brązowy, ciemne pieczywo i makaron, który trzeba gotować al dente. Ponadto konieczne jest ograniczenie spożycia węglowodanów. Zaleca się zjadanie 60 g pieczywa, 40 g kaszy/ryżu/makaronu (ważymy przed przyrządzeniem) do każdego posiłku.

Nasza dieta musi być odpowiednio zbilansowana. Nie zawsze wiemy, jak włączyć dany produkt do swojego menu. Dodatkowo brak nam czasu na dokładne planowanie posiłków lub wizyty u dietetyka. Wsparciem będzie serwis Peater, który umożliwia dostęp do programów dietetycznych online. Wszystko znajduje się w jednym miejscu: plan żywieniowy, przepisy, lista zakupów, kalkulator kalorii. Dodatkowo otrzymujemy opiekę i porady dietetyka. To gwarancja skutecznego odchudzania.

Jak szybko schudnąć z brzucha?

W szybkim odchudzaniu brzucha pomóc może picie szklanki wody z sokiem z cytryny tuż po przebudzeniu. Ponadto można też skorzystać z suplementu, jakim jest L-karnityna (najlepiej w płynie). Jest to naturalnie występujący aminokwas, m.in. w drożdżach, nabiale i mięsie, mający ogromną rolę w procesie odchudzania, gdyż usprawnia metabolizm tłuszczów. Produkt ten często stosują osoby ćwiczące, (należy ją przyjąć zgodnie z ulotką na ok. 30 min. przed wysiłkiem fizycznym).

Dieta na zrzucenie brzucha - co pić?

  • Podczas odchudzania ważne jest picie odpowiedniej ilości wody, to jest około 2 litrów dziennie.
  • Można także pić herbatę - białą, czerwoną czy zieloną oraz herbatki ziołowe.
  • Warto natomiast zrezygnować z alkoholu, jeśli nie całkowicie, to ograniczyć jego spożycie.
  • Niedopuszczalne jest picie piwa i bardzo mocnych trunków. Najlepiej gdy będzie to kieliszek czerwonego, wytrawnego wina.

Jeśli mamy dużą nadwagę zapewne konieczne będzie „odchudzenie” dziennego menu o 500 czy nawet 1000 kcal.

Reklama

Co zrobić żeby mieć płaski brzuch?

Jeśli naszym problemem nie są nadmierne kilogramy nagromadzone w obrębie brzucha, warto przyjrzeć się dokładniej temu, co na co dzień zjadamy i wyeliminować niektóre produkty z naszego jadłospisu. Wzdęcia brzucha mogą powodować:

  • Groszek
  • Cebula
  • Fasola
  • Brukselka
  • Kalafior
  • Śliwki
  • Jogurty
  • Pszenica
  • Napoje gazowane
  • Guma do żucia

Czytaj też:

Oceń artykuł

(liczba ocen 20)