Dieta na płaski brzuch - co należy jeść aby schudnąć z brzucha?

Dieta na płaski brzuch

Ocena użytkowników

(liczba ocen 3)

Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, pomyśl nie tylko o odpowiednim programie ćwiczeń, ale także o właściwej diecie. Podpowiadamy jak zgubić brzuch jeśli odłożyło się na nim nieco zbędnej tkanki tłuszczowej i czego nie jeść, aby nagle się nie wzdymał.

Jadłospis mający na celu odchudzanie brzucha nie jest skomplikowany, nie wymaga zatem godzin spędzonych w kuchni, a prędzej na siłowni. Dieta na płaski brzuch powinna bowiem iść równolegle z regularnymi ćwiczeniami, przynajmniej 2-3 razy w tygodniu.

Jak schudnąć z brzucha?

Aby mieć płaski brzuch musimy uwzględnić w naszej diecie produkty lekkostrawne. W jadłospisie powinien znaleźć się nabiał, w tym chudy twaróg, serek wiejski czy mięso z drobiu oraz ryby. Spośród owoców warto sięgać po grejpfruty, jabłka, gruszki, kiwi i owoce sezonowe.

Jakie warzywa jeść na płaski brzuch?

Istnieje cała gama warzyw, których w naszej diecie powinno być dużo (ok. 150 g do każdego posiłku). Mogą to być pomidory, ogórki, papryka (najlepiej żółta lub czerwona), oliwki, por, seler, sałata, marchew, pieczarki, cukinia lub kabaczek. Jeśli planujemy naszą dietę także w okresie zimowych, kiedy wybór warzyw jest mniejszy, a jakość dostępnych produktów mocno wątpliwa i kosztowna, możemy zabezpieczyć się robiąc własne kiszonki (np. z marchwi, kapusty, ogórków, papryki, kapusty, itp.).

Warzywa najlepiej spożywać przed daniem głównym. 

Sposoby na płaski brzuch - ograniczenie węglowodanów

Dieta na brzuch powinna eliminować białe pieczywo, makarony czy ryż. Należy kupować ryż brązowy, ciemne pieczywo i makaron, który trzeba gotować al dente. Ponadto konieczne jest ograniczenie spożycia węglowodanów. Zaleca się zjadanie 60 g pieczywa, 40 g kaszy/ryżu/makaronu (ważymy przed przyrządzeniem) do każdego posiłku.

Jak szybko schudnąć z brzucha?

W szybkim odchudzaniu brzucha pomóc może picie szklanki wody z sokiem z cytryny tuż po przebudzeniu. Ponadto można też skorzystać z suplementu, jakim jest L-karnityna (najlepiej w płynie). Jest to naturalnie występujący aminokwas, m.in. w drożdżach, nabiale i mięsie, mający ogromną rolę w procesie odchudzania, gdyż usprawnia metabolizm tłuszczów. Produkt ten często stosują osoby ćwiczące, (należy ją przyjąć zgodnie z ulotką na ok. 30 min. przed wysiłkiem fizycznym).

Dieta na zrzucenie brzucha - co pić?

  • Podczas odchudzania ważne jest picie odpowiedniej ilości wody, to jest około 2 litrów dziennie.
  • Można także pić herbatę - białą, czerwoną czy zieloną oraz herbatki ziołowe.
  • Warto natomiast zrezygnować z alkoholu, jeśli nie całkowicie, to ograniczyć jego spożycie.
  • Niedopuszczalne jest picie piwa i bardzo mocnych trunków. Najlepiej gdy będzie to kieliszek czerwonego, wytrawnego wina.

Jeśli mamy dużą nadwagę zapewne konieczne będzie „odchudzenie” dziennego menu o 500 czy nawet 1000 kcal.

Co zrobić żeby mieć płaski brzuch?

Jeśli naszym problemem nie są nadmierne kilogramy nagromadzone w obrębie brzucha, warto przyjrzeć się dokładniej temu, co na co dzień zjadamy i wyeliminować niektóre produkty z naszego jadłospisu. Wzdęcia brzucha mogą powodować:

  • Groszek
  • Cebula
  • Fasola
  • Brukselka
  • Kalafior
  • Śliwki
  • Jogurty
  • Pszenica
  • Napoje gazowane
  • Guma do żucia

Czytaj też:

Temat miesiąca: Skuteczne sposoby na ból gardła